Jump to content

magnetens E46 M3 (Reisebrev fra Spa Francorchamps Trackday Onsdag 17. Oktober)


Recommended Posts

Posted (edited)

2002 BMW M3 SMG II i Titansilber Metallic

 

DSC05968.thumb.jpg.39436a0184933c67afae87dd9ebca300.jpg

 

Da var drømmebilen fra ungdomstiden kjøpt! :D
Importert fra Tyskland i 2003. Hatt minst 2 eiere siden da.

Jeg hadde faktisk lyst til å prøve meg på en SMG II-bil, og jeg liker det til nå ;)
Denne er skremmende fin i lakken, noe som sikkert betyr at den har vært krasjet og omlakkert. Mulig å finne ut dette?
Interiøret er jo helt og greit.

Bilen trenger litt pleie og kjærlighet, og det skal den få hos meg! :)


Men fytti rakkern som det drar!! Jeg trodde Z4 Coupe 3.0si liksom var sprek.
Beklager virkelig, @StigJ, men dette var helt andre boller! :D
Det er fantastisk å ha S54-motoren i livet sitt! :D

 

Standard utstyr som er verdt å nevne:

- Automatisk klima
- Takluke
- Navigasjon
- Telefon(!)
- Elektriske seter
- PDC
- Regnsensor
- Xenonlys
- 6 CD-skifter
- Harman Kardon-anlegg
- Multifunksjonsratt

 

Oppgraderinger fra noen eiere siden:

- Bilstein PSS10 coilovers
- OZ Racing Ultraleggera 19" felger
- BMW Performance-frambremser fra 135i med CSL-bremseskiver
- Original M3 CSL-bakluke
- Replica M3 CSL-frontfanger med splittere lakkert i sort
- M3 CSL-Diffuser lakkert i sort
- Carbonfiberskiftere på ratt
- Forsterket bakstilling
- Ny(ere) clutch
- Angeleyes
- Semsket skinnratt
- Feilplassert M-merke

- Sotede ruter

- LED-skiltlys

- Powerflex foringer

 

Oppvarmingsfasen, altså! :D

DSC05961.thumb.jpg.046155affe48353d7ca85f43f984e298.jpg

 

DSC05969.thumb.jpg.de5c5bf2870f44331426aa9833db33d7.jpg

 

DSC05967.thumb.jpg.a6330e6640d6a314b922c07e8dc78e00.jpg

 

DSC05973.thumb.jpg.25a7110760d869a629f7e38e936a0acc.jpg

 

DSC05972.thumb.jpg.29706eacf7d5ce70cb30fe346bdd27cb.jpg

 

DSC05977.thumb.jpg.6610d57dccde2b19922cb37d2d158a7e.jpg

 

DSC05985.thumb.jpg.c94952cc56ca09f73f2abc68a574e9de.jpg

 

DSC05986.thumb.jpg.411a5fefc11eea38e2aaa52f7bc61a43.jpg

 

DSC05963.jpg

 

DSC05987.thumb.jpg.7a527ca783dab1df03c9de0b0c1dd5f3.jpg

 

Og her skal den bo, utendørs, stakkars :(

DSC05988.jpg

 

Nå freses det avgårde til Nürburgring allerede på torsdag! :D

Edited by magneten
Posted
11 minutter siden, Marius2002 skrev:

Herlig bil og gratulerer :) Har du fortsatt i3s? 

Yes, den ruger/lader på garasjeplassen min :D

Så M3en blir en ren kosebil/pengesluk.

Posted

Gratulerer så mye med skikkelig godbil ;) hvis du skal kjenne på noe som virkelig røsker så er kompressor neste steg :P

Blir det å holde bilen som den er nå uten store forandringer?

Posted
4 minutter siden, Tollefsen skrev:

Gratulerer så mye med skikkelig godbil ;) hvis du skal kjenne på noe som virkelig røsker så er kompressor neste steg :P

Blir det å holde bilen som den er nå uten store forandringer?

Tusen hjertelig!

Jeg blir vettskremt allerede nå, så dette holder plenti :D
Det blir nok noe skruing og pleie på denne bilen, ja;)
(Har allerede bestilt noe latterligt dyrt :D)

Utvendig synes jeg bilen er perfekt nå ;)
Kanskje utenom sotingen, og felgene, men de er jo tøffe da, og lette :)

Posted
6 minutter siden, magneten skrev:

Tusen hjertelig!

Jeg blir vettskremt allerede nå, så dette holder plenti :D
Det blir nok noe skruing og pleie på denne bilen, ja;)
(Har allerede bestilt noe latterligt dyrt :D)

Utvendig synes jeg bilen er perfekt nå ;)
Kanskje utenom sotingen, og felgene, men de er jo tøffe da, og lette :)

Høres godt ut!

Hvis jeg skulle måtte ta en råsjans på hva det skulle være må det være catback eksosanlegg (?)

Posted (edited)
28 minutter siden, Tollefsen skrev:

Høres godt ut!

Hvis jeg skulle måtte ta en råsjans på hva det skulle være må det være catback eksosanlegg (?)

Nope ;)
Jeg er ganske forelsket i lyden fra originaleksosen altså, den frekke raspete lyden, som ligger å frister over 3000 rpm :D Og skriker opp til 7900 rpm :D

Edited by magneten
Posted

Du har egentlig det beste fra to verdener nå, det som var og det som blir - ingen av delene er feil. S54 og E46 er selve rosinen i pølsa når det kommer til M3 og BMW, ingen over, ingen ved siden, ta vare på den, men bruk den ;-)

Grattis!

Posted
51 minutter siden, lagunilla skrev:

Fint å se at du har våknet og kvittet deg med i3 som profil bilde🤓 Gratulerer med ny bil!

Hehe, passer seg litt bedre dette ja! ;) Takker! :D

11 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Du har egentlig det beste fra to verdener nå, det som var og det som blir - ingen av delene er feil. S54 og E46 er selve rosinen i pølsa når det kommer til M3 og BMW, ingen over, ingen ved siden, ta vare på den, men bruk den ;-)

Grattis!

Sant det ;) 

Ja, E46 M3 er kanonbil! Komfortabel å kjøre, men kan virkelig rive skinnet av pølsa når det trengs :D Skal gjøre det jeg kan for at den skal få et godt liv hos meg ;)

Hjertelig takk!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...