Gå til innhold

Nyterns -10 F10 525d -kaos kan forekomme-


 Share

Anbefalte innlegg

Kjedelig med smellen i fronten, men det var godt at det gikk ut over den mest solide bilen slik at skadene ble minst mulig. Det er alltid moro med nye deler, selv sånne småting som lampa i bagasjerommet. Det er dem små detaljene som gjør det store bildet 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hun er både vakker og god, frøken E34! Faktisk så god at jeg har begynt å tenke på å erstatte F10 med en mer gårdsvennlig pickup. I helga har jeg lånt en -18 mod Hilux, men det hele blir litt for kirkebenk for meg. Så, F10 er trygg midlertidig! Neste jeg tenker å prøve er Toyota Tundra! En helt annen bil, med svær V8 og langt mer amerikanske trekk. Vi får sjå! Jeg har virkelig slitt med bakken min i vinter, og synes det er litt kjipt å ha en så dyr bil som jeg ikke får brukt så mye som jeg skulle ønske. Time will show! XL7 er ihvertfall godkjent og har fått igjen sine skilter! Godt å høre dens dvaske V6 summe igjen. Gode biler egentlig, hvis en ikke er jålete. Overraskende god komfort! Oi! Må slenge med et bilde av Ladaen og da, så den ikke føler seg utelatt. Den har fått mer tidsriktig belysning, og koser seg veldig med vinter, snø og salt! 

IMG_20190217_124942.jpg

IMG_20190217_125034.jpg

IMG_20190217_125758.jpg

 

IMG_20190212_172511.jpg

 

IMG_20190208_152333.jpg

Endret av Nytern
Fjernet og lagt til bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota Tundra er skikkelig bøs da, med 5,7 liters V8er. Eneste Japanske med denne er jo Toyota navnet, den er bygget i USA, utviklet i USA for USA. Veldig kul bil, men jeg tror en Silverado eller Ram er billigere å kjøpe samt kjøpe deler til 😀 Jeg hadde selv en Excursion som er basert på en F250, skikkelig lastebil. Men solid og helt ustoppelig 👍

Tar seg godt ut E34en, ser ut som du har fått fikset fronten også etter det lille uhellet du hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... Ladaen er kul på sin egen måte samt faktisk også en ganske bra vinterbil (egentlig ikke så merkelig siden den er konstruert for den russiske tundraen). Jeg liker også de andre bilene inkl. E34'en, men legger litt ekstra merke til omgivelsene bildene er tatt. Det ser hyggelig ut og bildene er veldig fine... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Toyota Tundra er skikkelig bøs da, med 5,7 liters V8er. Eneste Japanske med denne er jo Toyota navnet, den er bygget i USA, utviklet i USA for USA. Veldig kul bil, men jeg tror en Silverado eller Ram er billigere å kjøpe samt kjøpe deler til 😀 Jeg hadde selv en Excursion som er basert på en F250, skikkelig lastebil. Men solid og helt ustoppelig 👍

Tar seg godt ut E34en, ser ut som du har fått fikset fronten også etter det lille uhellet du hadde?

Håhå! Jeg husker din Excursion! Nummeret før jeg føler jeg kopierer deg nå! F10 med dieselsekser, E34 520i og noe fra junaiten med V8! Jeg er egentlig litt forvirra, men vet at jeg ikke vil ha en typisk trang pickup. Sett litt på Silverado og F250 og, men prisene! Hjelpes! Tenk hvor billige disse er i statene, kontra f.eks en F10. Bakvendt! E34! Jeg drar den videre med Larsinnj under her! 

3 timer siden, Larsinnj skrev:

Ser ut som en velholdt E34! Synd med den lille dunken den fikk, men det lar seg vel ordne lett :) Kult at du har Ladaen enda :D

Håi! Tusen takk! Ja, den begynner å bli bra nå! Smellen er for det meste fikset, gjenstår å se om eksperten jeg bruker anser panseret med sine små bulker for å være reddbart! Front er byttet med brukt vare, i den eksotiske fargen petrol mica metallic. Plastbiter er også byttet, og bilen fikk nytt skilt! Ser egentlig ålreit ut som den er, sprøtt nok! Men, tanken er å få tatt den lille lakkrusta som er, og å få bilen helt over i sin egen farge igjen. Ladaen kjøpte jeg tilbake i fjor vinter! Den levde med en kakse i Drammen som brukte den som tullebil. Nøklene stod alltid i, og alle naboene fikk bruke den. For det meste ble den misbrukt, og hadde det ikke godt. Etter oppholdet sørafor har den fått litt ny rust i kanaler, men dette skal fikses! Ellers går den som en drøm, og jeg har faktisk ikke kosta på den noe annet enn servicen den fikk da den kom hjem. Ett år med hard bruk, 0 problemer. Bra greier! 

1 time siden, Fredrik skrev:

Jepp... Ladaen er kul på sin egen måte samt faktisk også en ganske bra vinterbil (egentlig ikke så merkelig siden den er konstruert for den russiske tundraen). Jeg liker også de andre bilene inkl. E34'en, men legger litt ekstra merke til omgivelsene bildene er tatt. Det ser hyggelig ut og bildene er veldig fine... :)

Håhå! Tusen takk! Endelig fikk jeg mitt småbruk! Langt oppi fjellet, like ved et vintersportsted. Skikkelig trivelig plass med en i mine øyne helt fantastisk utsikt! Ladaen er en super vinterbil, helt enig! For å kunne forsere min bratte bakke, dytta jeg gamlebatteriet fra traktoren i bagasjen, og de ekstra 50 kiloene gjør underverker hva angår grep! 

Legger ved et bilde av utsikta fra stua! Skimter verkstedet såvidt i kanten her. Verkstedet fyres med Jøtul og gulvvarme, og det er så koselig! Noen dager rusler jeg ut, fyrer i ovnen, setter på litt musikk og bare kikker på bilene. Andre dager er det full on mekking med bannskap og jubel om hverandre! Låven er Ladaens garasje, der har den det fint! 

IMG_20190204_082249.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en plass du har,der var det fint :)

Flotte bilder av e34en ,det må jeg si .

Men lo godt av det bildet med Ladaen .

Var som tatt i fra 1987 da tanten min kom på besøk i Lada med takstativ ,mannevond på kusinene mine ,som kranglet i baksetet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

NÅ kjenner jeg igjen bilen, ja! Dette var en jeg sikla på mange mange ganger på finn da den låg ute, men jeg unna noen andre denne, da jeg vil få opp min stasjonsvogn i lik farge :) Kjekt å se at denne har kommet i gode hender og håper du får masse glede fremover med denne! Skal følge spent med videre her! 
Gratulerer med et nydelig eksemplar !:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2019 den 1.58, Nytern skrev:

Men, Fredrik! Du har vel takluke?! Det mangler jeg! Hadde bytta lyktespylere for takluke any day! :D:D

Vær heller GLAD du ikke har takluke - dette gjør at du mest sannsynlig har mye mindre rust i kanaler enn oss som har takluke hvor dreneringen går rett i kanalene. Flere har åpnet opp kanal og forlenget dreneringen og laget et lite hull både fremme og bak av kanal slik at vann etc. renner rett ut og ikke koser seg inni kanalene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, opeth84 skrev:

NÅ kjenner jeg igjen bilen, ja! Dette var en jeg sikla på mange mange ganger på finn da den låg ute, men jeg unna noen andre denne, da jeg vil få opp min stasjonsvogn i lik farge :) Kjekt å se at denne har kommet i gode hender og håper du får masse glede fremover med denne! Skal følge spent med videre her! 
Gratulerer med et nydelig eksemplar !:D

Haha! Hei! Oi! Men, så gøy! :D Jeg husker deg godt fra gamledager! Tusen masse takk for at jeg fikk snappe opp denne! Jeg koser meg masse i gammel E34, selv om den er litt undermotorisert og overautomatisert! Egentlig en perfekt cruiser! Men, nå må jeg inn og kikke på din! :D 

21 timer siden, opeth84 skrev:

Vær heller GLAD du ikke har takluke - dette gjør at du mest sannsynlig har mye mindre rust i kanaler enn oss som har takluke hvor dreneringen går rett i kanalene. Flere har åpnet opp kanal og forlenget dreneringen og laget et lite hull både fremme og bak av kanal slik at vann etc. renner rett ut og ikke koser seg inni kanalene! :)

Haha! Wow! Det høres faktisk veldig kjipt ut! Sær løsning! Eller? Kanskje er dette en normal greie, å dytte drenering ut i kanalene? Jeg veit neimen ikke, men særlig lurt virker det ikke! 

21 timer siden, knut_olestad skrev:

Av en eller annen merkelig grunn satt jeg lurte på hvor du var blitt av sånn typ 2 timer siden, å her dukker det plutselig opp en tråd fra deg, konge ass. Kjekt å se deg her igjen 🤘

Jammen! Knut! Det er meg en ære! Jeg husker deg veldig godt fra da jeg var ung, bittelitt slankere og generelt mer ålreit for øyet! :D Hvordan går det i Isfjorden? Husker fra tia på ts-ogn, da varre en kar som hadde "Isfjorden e bigda mi, der ska e drikke til e spi" eller noe som signatur! Hver gang jeg og fruen beveger oss i retning Åndalsnes, koser jeg meg fælt med den setningen! 😛 


Hadde vært så gøy å møte folka bak nickene en gang!

 

Nå skar je ta en sjanse, og satse på at det enda itte er utlyst skuddpremie på gubber med hang mot VELDIG standardiserte felger. 

 

Synes det ble bra! Den observante kan se at noe mangler, men det kommer!

 

 

56615105_2272992812969515_7588056332595363840_n.jpg

57355506_2272992756302854_7219677782186393600_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nytern skrev:

Jammen! Knut! Det er meg en ære! Jeg husker deg veldig godt fra da jeg var ung, bittelitt slankere og generelt mer ålreit for øyet! :D Hvordan går det i Isfjorden? Husker fra tia på ts-ogn, da varre en kar som hadde "Isfjorden e bigda mi, der ska e drikke til e spi" eller noe som signatur! Hver gang jeg og fruen beveger oss i retning Åndalsnes, koser jeg meg fælt med den setningen! 😛 


Hadde vært så gøy å møte folka bak nickene en gang!

 

 

56615105_2272992812969515_7588056332595363840_n.jpg

57355506_2272992756302854_7219677782186393600_n.jpg

Herlig bil med en fantastisk farge!

Går relativt greit her i bygda, må bare si fra om du er i nærheten, kaffe finnes det visst overalt her :) 

Har forøvrig akkurat vendt tilbake til bimmers selv etter noen år borte.

Det er faktisk ikke utenkelig at det var bestekompisen min som hadde den signaturen på ts, høres veldig ut som han 😂

Endret av knut_olestad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Den tar seg sikkelig bra ut denne bilen, helt topp 😀 Jeg har sikkert sagt det før, men jeg blir så glad av å se originale og tidsriktige E34. Med oransje blinklys, normal høyde og klare lykteglass 👍 

SÅ enig med deg! Mine andre bmw'er har jeg holdt så godt som originale, så det er rart å eie den jeg har nå, som er både senka (heldigvis ikke blodsenka), us blink og xenonlys bl.a. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...