Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig ingen problemer med å skru, uansett temperatur. Det viktigste er at det ikke kommer noe ned fra himmelen, men jeg har jo tak, så da går det helt fint.

Men ja, felles garasje er ikke sååå kult, når det egentlig ikke er "lov" å gjøre det. Men jeg holder meg til min plass, så jeg tenker det går fint, så lenge ingen klager.

Skrevet
1 time siden, Otis skrev:

Jeg har egentlig ingen problemer med å skru, uansett temperatur

Samme gjelder meg og har jo skrudd ute i alle år .

Går egentlig fint bare man planlegger litt og er som du sier @Otis så lenge det ikke kommer ned for mye ,så går det fint 😊

Ellers som vanlig bra arbeid du legger  bak deg her .

Så er det jo så kjekt med en M57 mann som kan disse motorene .

Skrevet (endret)

Noen ganger kommer vinteren så altfor tidlig. Men da gjelder det å ikke gi opp prosjektet :D Bilde fra 24. oktober 2012.

garasjen12.thumb.jpg.ca6d81f4f135929b68a9006e93b5bfd4.jpg

Endret av teerex
Skrevet

Det viktigste er å ta tak over seg. Synes jeg ja. 

Hvilket prosjekt hadde du der da? 

Jeg glemmer å skru på snøscooter når det er sommer, så det tar jeg nøe sneen begynner å komme. Ikke optimalt. Men det passer bedre med sesong for produktet. 

Skrevet (endret)
47 minutter siden, Otis skrev:

Det viktigste er å ta tak over seg. Synes jeg ja. 

Hvilket prosjekt hadde du der da? 

Jeg glemmer å skru på snøscooter når det er sommer, så det tar jeg nøe sneen begynner å komme. Ikke optimalt. Men det passer bedre med sesong for produktet. 

Ja det var en makeover på den stive bakakslingen, oppheng og bremser samt montering av hevesett ☺️ Byttet hjullager og stikkakseltetninger osv. samt håndbrekksko, kontrollarmer og rustbehandling. Ikke dårlige hjullager, men de måtte uansett av for å bytte tetningene. Og det holder fortsatt fint. Bilen blir veteran i januar 2030. Riktignok endret til senkesett for noen år siden, man kjører jo ikke i skauen lengre. Den gassovnen funket bra ute i kulda :D

ovn12.thumb.jpg.496b7f82047c2d108e682444f544ddf2.jpg

makeover.thumb.jpg.b5d687b9931ff3d57431d271c97a1d7b.jpg

Endret av teerex
Skrevet

Bytt ut gummien på casterstag med x5M foring fra e70 eller f85. På min 30sd er den like fin etter nærmere 100k km, og på min mors bil har den gått langt over 100k km.

Skrevet

Jeg tenkte å se nærmere på dette ja. Du har jo skrevet opp og ned, til og med i mente, om at X5M gummi er mye bedre. Så ja, planen er å få tak i det og bare skifte gummi. Nekter å tro at kula er dårlig.

Skrevet

@Ingvaldsen

Jeg finner kun originale foringer til F85 ELLER Febest fra Autodoc.

Når det gjelder F15 M foringer, igjen så finner jeg kun originale eller Febest fra Autodoc.

Originale foringer er jo svindyre! 1832,- hos koed! Per stykk!

Jeg kan faktisk skifte Febest foringer 4 ganger, om jeg gjør det selv.

GS tar 1904,- per stykk.

Andre tanker?

Skrevet (endret)
35 minutter siden, Otis skrev:

@Ingvaldsen

Jeg finner kun originale foringer til F85 ELLER Febest fra Autodoc.

Når det gjelder F15 M foringer, igjen så finner jeg kun originale eller Febest fra Autodoc.

Originale foringer er jo svindyre! 1832,- hos koed! Per stykk!

Jeg kan faktisk skifte Febest foringer 4 ganger, om jeg gjør det selv.

GS tar 1904,- per stykk.

Andre tanker?

Kan like gjerne kjøpe hele staget da, hadde ikke kjøpt noe annet en lemførder uansett pris 

men kula bør overleve ivertfall 2 gummiforinger

i de tidene jeg kjøpte stag var det omtrent lik pris på standard og M

@eivi91 sleit vell noe voldsomt nylig med å finne e70 x5m stag, mens @TRF mente f85 stag passer, noe jeg ikke tviler på siden e70/f15/85 har mye identisk i understell

Endret av Ingvaldsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...