humpfy Skrevet Juni 14, 2019 Skrevet Juni 14, 2019 (endret) Spenne (løs) fjær. Stripse/tilsvarende. Av med fjærspenner. Montere fjær (i spenn). Kutte strips/tilsvarende når fjæra er montert. Som @BjornarHS sier. Endret Juni 14, 2019 av humpfy mr.Wreckless reagerte på dette 1
mr.Wreckless Skrevet Juni 14, 2019 Forfatter Skrevet Juni 14, 2019 1 time siden, humpfy skrev: Spenne (løs) fjær. Stripse/tilsvarende. Av med fjærspenner. Montere fjær (i spenn). Kutte strips/tilsvarende når fjæra er montert. Som @BjornarHS sier. Jeg har sett noen bruke strips på YouTube som fjærspenner. Ganske originalt om ikke litt på kanten, men det er ihvertfall plass still strips der. Om jeg ikke får det til med jekk og lignende så prøver jeg strips. Det er ikke plass til vanlig fjærspenne ihvertfall.
mr.Wreckless Skrevet Juni 14, 2019 Forfatter Skrevet Juni 14, 2019 Tok meg en time, men med håndbrekket av og ved å løsne på braketten til stab-staget bak så fikk jeg mye mer bevegelse i bakstillinga, nok til å klemme på plass fjæra uten bruk av spenner. Bakfjærene var omtrent samme størrelse som de originale (like høye), det virker som det er normalt når jeg i går kveld googlet litt for tips og råd på installasjon. Bilen ble nå høy bak men håper det setter seg ved litt bruk. Foran før: Etter: BjornarHS reagerte på dette 1
mr.Wreckless Skrevet Juni 17, 2019 Forfatter Skrevet Juni 17, 2019 Ny dag og ny runde med levering av deler: Vanvittig svær pakke, tar opp en hel parkeringsplass.. Undre hva det kan være? Var ihvertfall veldig stor til bare å inneholde rådelager? Det var det mye etterlengtede panseret i karbon, denne fra Seibon. Med litt hjelp håper jeg på å få det på i løpet av formiddagen. Litt for stort til å håndtere alene er jeg redd.. BMWE39turbo, mcelg, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4
mr.Wreckless Skrevet Juni 17, 2019 Forfatter Skrevet Juni 17, 2019 Kjappe monteringsbilder: Må kjøre litt dremel på vindusdyseholderen men ellers var passformen ganske så bra. mcelg, Marius2002, viggo E34 og 2 andre reagerte på dette 5
mr.Wreckless Skrevet Juni 18, 2019 Forfatter Skrevet Juni 18, 2019 Kom over denne tråden på M3forum.net http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=371119 og tenkte det var noe jeg kunne prøve meg fram med... Oppskriften var høvelig grei å følge, enten legg til $7MA under FA i NCS Expert eller gjør disse endringene i MK60 modulen: Jeg valgte å følge oppskriften til punkt og prikke, og det funket, men siden det involverer koding av lys og instrument så ble de originale innstillingene gjenopprettet, og jeg har en USA import så ble det jo litt mer jobb med å kode om til KM, grader C osv.. Så alternativet er å manuelt gjøre endringene i MK60 modulen selv. Et press på DSC knappen så får jeg et hendig lite lys nede på venstre side med en "S" inni en halvsirkel, tillater litt mer slipp på bakhjulene før ABS og DSC tar over. Et langt press på DSC knappen og det kjente lyset med trekanten midt i panelet kommer på som originalt og alle hjelpemidler er av. Mod'en er visstnok lik en CS og CSL bil har originalt da kodingen skal være lik, jeg har riktignok gjort noen små endringer etter oppskriften der jeg setter tilbake bakbremser og styring siden disse er annerledes på en "vanlig" M3 kontra en CS- og L Morsom mod som ikke kostet noe og tok høvelig kort tid
mr.Wreckless Skrevet Juni 18, 2019 Forfatter Skrevet Juni 18, 2019 For en forskjell 1 år gjør, vel, nesten 1 år ihvertfall 😛 Før: 1 år senere: Er plass til spasere i hjulbuene foran ser jeg, forøvrig også plass til et BMW merke på panseret..🙈 BjornarHS, fxslin, Marius2002 og 2 andre reagerte på dette 5
Gabz Skrevet Juni 18, 2019 Skrevet Juni 18, 2019 Tøft Spacere hadde gjort seg, ja. mr.Wreckless reagerte på dette 1
mr.Wreckless Skrevet Juni 29, 2019 Forfatter Skrevet Juni 29, 2019 Så kom jeg over en liten hendig mod man kunne gjøre for å få auto opp/igjen av bakvinduene. Selve bryteren i kupeen er den samme for foran/bak, men på bakvinduene er det en litt plastikk som er en del av støpingen som sperrer for selve bryteren å nå det andre hakket for å komme til auto lukk funksjonen. Steg 1 er å fjerne senterkonsollen, girspaken må man dra HARDT for å få løs, pass på så man ikke får en blåveis eller fyker i takluka og sprekker glasset. Ellers er det å bruke trimverktøy for å fjerne panelet og det store panelet sitter fast i 2 philips skruer. Fisk ut de 2 bryterne til vindusheisen og separer senterdelen med huset ved hjelp av mini skrujern eller lignende. Kanskje ikke innlysende, men ca mellom tommel og langefinger sitter plastikk synderen som vi skal fjerne (sitter på nedsiden av skilleveggen): Her synes synderen på oversiden av skilleveggen: Fjernes enkelt med hjelp av en dremel. For å lette på monteringen, og siden nedsiden av vindusheisbryteren skall inn i et spor, fjernet jeg bryteren fra huset: Huset er ulikt på foran/bak og høyre/venstre og siden BMW lagde spor i delene passer de bare en vei: Her ser man hvordan nedsiden av bryteren skal treffe sporet, montering av innmaten i huset er lett, men å få bryteren til å treffe sporet samtidig er en utfordring og det er mye lettere å montere alt ved å fjerne bryterne for så å sette de tilbake til sist. På tross av alle spor i plastikkdelene så klarte jeg faktisk å sette innmaten i huset på førersiden feil vei, og ble litt forundret da den fremre bryteren kontrollerte bakvinduet og motsatt, samt det ikke var noe lys å spore. På oversiden av innmaten er det en løs plastikkdel, pass på at den sitter rett vei, hullet den har skal sitte over lyset i innmaten: Til slutt var det litt koding, NCS expert og NCS dummy brukte jeg til å endre følgende linje: FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_ZU aktiv/enabled Brukte følgende DIY guider til hjelp: https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=783164 https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1004064#/topics/1004064 https://forums.m3cutters.co.uk/threads/auto-one-touch-rear-window-close-for-coupé.128606/ Marius2002 reagerte på dette 1
mr.Wreckless Skrevet Juli 29, 2019 Forfatter Skrevet Juli 29, 2019 PANG! Der sikret vi neste bestilling, hubauer shop de denne gangen. 85 euro for ny tank, men er det noen andre som har opplevd dette? Heldigvis så eksploderte ikke tanken på spektakulært vis, men heller slapp i lokket og dermed sparte jeg det nye panseret mitt for unødvendig skade også.
mr.Wreckless Skrevet August 9, 2019 Forfatter Skrevet August 9, 2019 Fikk montert ny ekspansjonstank, og det må man jo teste ut, vet ikke hvor spennende godtfolket her inne liker S54 musikk, men det låter nå herlig i mine ører fra utsiden Video4CSL.mp4 mossing 92, ahj, Daniel.B og 2 andre reagerte på dette 5
mr.Wreckless Skrevet August 9, 2019 Forfatter Skrevet August 9, 2019 Så var det nye baderutiner i sommervarmen for S54 motoren. Gårsdagens herjinger etter montering av ny ekspansjonstank var sukséssrike helt til motoren gikk veldig varm, men merkelig nok så hjalp det å kjøre med høyt turtall, som kan virke veldig kontra-intuitivt. Etter litt lufting så kom jeg fram til at når det ryker kruttrøyk av temperaturen, så er det vannpumpa som står med pistolen i hånda og et veldig skyldig blikk i øynene. Trengte egentlig ikke demontere en gang for bare å røske i skaftet på vannpumpa så kjente jeg det var løst. Og ved demontering var skovlhjulene helt løse fra et ellers så stusselig skaft.
mr.Wreckless Skrevet August 17, 2019 Forfatter Skrevet August 17, 2019 Her kom deler fra Koed, ny vannpumpe på plass med ny termostat og diverse pakninger samt nye belter. Vannpumpa snurret dårlig rundt med drivhjulet på og det så jeg var litt av støpegodset som tok borti, fram med dremel for å pusse bort litt så var alt bra God helg fxslin, Magnus., Mathiseen og 1 annen reagerte på dette 4
mr.Wreckless Skrevet August 22, 2019 Forfatter Skrevet August 22, 2019 Nye slanger fra Mishimoto på plass, kjøpte også deres kontroller for Mishimoto vifta jeg har satt i så jeg har mulighet til å få kjørt vifta skikkelig. Nye reimer på plass også og M3'n er back in business. tennbrikket reagerte på dette 1
mr.Wreckless Skrevet August 24, 2019 Forfatter Skrevet August 24, 2019 Montert Mishimoto enhet for styring av vifta, funket finfint og jeg får mer effekt ut av vifta nå kontra å kjøre den på AUX-fan elektronikken som jeg gjorde før. Gjorde det enkelt og monterte relé her: God helg bentdal reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå