Gå til innhold

E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine - E34 EU OK - Selges


Mortenej
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Mortenej skrev:

Ikke noe fare :) er jo her for å hjelpe hverandre. Ja stemmer kjøpt hos GS. men finner det ikke igjen når jeg sjekka no.

Da jeg kjøpte settet mitt (supersport) der så pratet de på at merket var på vei ut av sortimentet, men jeg har kanskje misforstått. Men kan være at de mente at settet jeg kjøpte var det siste de hadde på lager der og da 😅🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ikke mye spennede med E34 om dagen.

Den tusler og går og er ute støtt. Kjipt med Bensinpriser over 25 kr, men gleden av å kjøre denne er for stor til å holde igjen. Så blir noen turer inn hit for å fylle suppe :)

IMG_3293.thumb.JPG.3913ae4716d6fb2bb5c823e263270c0e.JPG

Men med 3 biler så er det alltids noe å henge fingrene i....

Først en e-Golf som begynte å lage stygge lyder uka før 17 Mai.

Ei Fjær som har gitt seg etter 7 år og 66' km.... Ikke helt happy med det :-|

Håper dere tilgir meg litt bilder av dette, men uten Bimmers og lærdommen herfra hadde jeg aldri begitt meg ut på å bytte dette selv. Så her ble det bytte av 2x fjører foran, samt bremseskjold som også hadde tatt kvelden.

IMG_3290.thumb.JPG.4a1ffe7971d48d8bc1ee1857326ac489.JPGIMG_3284.thumb.JPG.66996bd2d4c6aac5daf402a146eb5edc.JPG

Overaska over tilstanden på bolten, denne klemmer sammen navet rundt fjærbenet. Ligger her sammen med bolt jeg plukket av E34 da jeg bytte kasterstaga. Den ser jo helt ny ut til sammenligning. Blei ikke brukt opp igjen for å si det slik :)

Fikk og jobba litt med kvalitetsbiler ;)

Forrige eier av F10 hadde rygga på en jordhaug, og knekt ei plate bak fangeren under bil. Har hatt ny liggende litt vel lenge, men aldri tatt meg tid til å bytte tidligere, men greit å få orden på dette nå. Bestemt meg for at denne skal videre. Bytta bolter og klips samtidg. ikke noe bilde av jobben, men ny og gammel plate:

IMG_3315.thumb.JPG.c438a6b8913c6940ec978d4cd3a88700.JPG

Og til slutt en kose jobb på E34 :)

Var heldig å fikk låne spylerpumpe for å få denne igjennom EU Kontrollen.

Omsider kom ny pumpe i hus, så da var det rett å få denne på plass, og ut med lånt.

Bilde av min gml, smat ny pumpe og ny pakning. Greit å bytte begge deler.

IMG_3318.thumb.JPG.2387752d594d00186a51f9719894abe6.JPG

Igjen sløv med bilder mens jeg jobber, må skjerpe meg her.

Ikke feil at den nye pumpa er noen milimeter kortere enn orginalt. Denne står nede under lyktene, og siden jeg har elektrisk justering av høyden er det rimlig trangt. pumpa går akkurat klar avlykte motoren.

Neste nå er å få sett på hjulbuen bak. Har snakka med et karrosseriverksted som kan ta jobben itl en fornuftig pris. Så nå venter jeg på ny hjulbue.

Vil også vurdere å få dem til å lakke dørene om prisen er innafor. Kjenner at jeg ikke rekker over det jeg ønsker der, og har ingen garanti for at jeg får et bra resultat.

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da kom denne seg ut av garasjen gjen.

Etter 14 dager under tak, hadde den bestemt seg for å bare bli der inne. Men frem med lader og ei natt med strøm, så var den klar igjen. og fyra på første forsøket.

IMG_3408.resized.thumb.JPG.219bd0cfb2f707403f5ee4efcd9c0528.JPG

 

Og hvorfor ble den stående, jo er blitt vel mye reiseing i forbindelse med jobb, og disse liker ikke å stå. Denne egner seg heller ikke til langturer, iallfall ikke enda.

Og etter retur nå på siste turen, ble det ruteskifte ++ på F10'n og da endte jeg opp med denne:

 

IMG_3374.thumb.jpg.fdfe988bfd047dcb5798a440b3ac40b4.jpg

6mnd gml 530e -Par hakk mere økonomisk enn F10 m 3l diesel. Fikk faktisk gjenomført 99% av kjøringa på strøm. kunne nok vært et alternativ, men redd den tar igjen det den sparer på bykjøringa når en skal på landeveien, pluss det var bare 4 om å gjøre jobben under panseret...

Så da ble Touringen stående stakkar.

Neste for E34 er karrosserifiks.

Her har jeg gått noen runder med meg selv, tenkte ei stund å fikse dette selv, men lander nå på at dette skal gjøres av fagfolk. Sveising av karrosseri må gjøres av noen som kan det, og samt har utstyr. Har jo veldig lyst til å prøve selv, men nok med kanalene. knota mye for å få det fint. Og sveisen her er bak plastdeksel, så ikke så farlig om det ikke ble helt 100. skjerm må det bli helt 100, både sveis og lakk.

Fått los på et verksted som er villig til å ta jobben for en relativt OK pris, så lar den gå dit.IMG_3406.resized.thumb.JPG.595e9c80f795060c1d268edd95cfdba3.JPG

Er denne som må byttes etter et møte med en LandCruiser før jeg kjøpte den.

Samtidig er det 2 dører som trenger lakk.

IMG_3405.resized.thumb.JPG.4eea93971f80cef2439b9d3435b812aa.JPG

Her hadde jeg også mine planer, men innser at tiden ikke strekker til, Har pusset ned og sparklet opp, nesten klare for lakk, men disse blir med bort samtidig.

Så håpet er at iløpet av Juni er dette fullført :) Blir å avtale tid iløpet av uka.

Blir bare mer og mer glad i denne, og kjenner at jeg ikke skal bruke den som forsøksprosjekt for min egen del. La fagfolk ta den jobben jeg ikke mestrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er god lesing Morten 😊

Det der å la folk som kan det ,er mye bedre enn alt annet .

Ja det koster litt ,men likevel billigere i lengden ikke minst så mye finere det blir 😊

Nå vil du få en fin Touring og det gledes til å se ferdig resultat .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner at dette ble riktig valg.

Målet er å få tatt en skikkelig roadtripp med denne, men skaden har holdt meg igjen er ikke særlig fin å se til.

Samt rusta i 2 av dørene bare spiser om seg.

Og med hel bil så frister det langt mere med treff og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring. ny bil i stallen (2x M50 :))

Da ble det ny bil i stallen :)

 

Onsdag fikk jeg henta denne:

IMG_E3434.thumb.JPG.1e595f26be3ab75e3ce36664459e3b21.JPG

11 mnd etter bestilling stod denne klar for henting, Absolutt ikke vond telefon å få :)

Dagene med Diesel 6'er over. Et savn å høre 6 maskinister brummer tydelig om at vi står klare når en trykker på gassen. F10 var en fantastisk bil som vil bli savnet, men den hadde rukket å bli over 11 år, planen var bytte neste år, men så dukka jo i4 opp i fjor:)

 

IMG_3430.thumb.JPG.4ccd0bc5da51f5b6cc171a81afb900c0.JPG

Valgte å M-sport seter og Cognac interiør. Kjenner at tiden for mørkt interiør er forbi :) Fantastisk gode setter og passer absolutt i en slik bil.

Ikke blitt mange km, men trives veldig godt allerede (selv om det er tilnærmet helt lydløst). Blir veldig spennende til uka, når den skal få sin første langtur nedover til østlandet. Tro om rekkeviddeangsten kommer.... Bortskjemt med over 1300 km rekkevidde mellom hver tanking.

IMG_E3427.thumb.JPG.47288ca14fb7b217e4761808365af914.JPG

2 stk blå M50 :)

Ser likheten, men her har det absolutt skjedd endringer, over 25 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mortenej skrev:

Da ble det ny bil i stallen :)

 

Onsdag fikk jeg henta denne:

IMG_E3434.thumb.JPG.1e595f26be3ab75e3ce36664459e3b21.JPG

11 mnd etter bestilling stod denne klar for henting, Absolutt ikke vond telefon å få :)

Dagene med Diesel 6'er over. Et savn å høre 6 maskinister brummer tydelig om at vi står klare når en trykker på gassen. F10 var en fantastisk bil som vil bli savnet, men den hadde rukket å bli over 11 år, planen var bytte neste år, men så dukka jo i4 opp i fjor:)

 

IMG_3430.thumb.JPG.4ccd0bc5da51f5b6cc171a81afb900c0.JPG

Valgte å M-sport seter og Cognac interiør. Kjenner at tiden for mørkt interiør er forbi :) Fantastisk gode setter og passer absolutt i en slik bil.

Ikke blitt mange km, men trives veldig godt allerede (selv om det er tilnærmet helt lydløst). Blir veldig spennende til uka, når den skal få sin første langtur nedover til østlandet. Tro om rekkeviddeangsten kommer.... Bortskjemt med over 1300 km rekkevidde mellom hver tanking.

IMG_E3427.thumb.JPG.47288ca14fb7b217e4761808365af914.JPG

2 stk blå M50 :)

Ser likheten, men her har det absolutt skjedd endringer, over 25 år.

Gratulerer så mye med nydelig bil .😊

Denne vil du nok nyte stor glede av i mange år .

Og fargekombinasjonen du har her ,er jo helt perfekt .😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny bil 👍 Den var virkelig flott og med fin fargekombinasjon. Også ser den hundre ganger bedre ut med vanlige skilt, folk som får seg i4 MÅ velge vanlige skilter😎

En flott og ryddig E34 du har også, gøy å se at vi er flere som sysler med disse bilene. Det er absolutt en forutsetning å ha en sånn når man også kjører ny BMW. Noen ganger blir jeg så lei av nye biler og da er det nydelig å reise tilbake til 90 tallet hvor alt var mye enklere og sjarmerende 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, sveigis said:

Gratulerer så mye med nydelig bil .😊

Denne vil du nok nyte stor glede av i mange år .

Og fargekombinasjonen du har her ,er jo helt perfekt .😊

 

Takker Jan.

Sattser på at jeg blir fornøyd, og kan beholde denne en god stund.

Var spent på kombinasjonen her, hadde ikke sett dette in rela life, hverken på 3/4 eller 5 serie. Var iallefall såpass lei av grått/sort at jeg måtte bryte den rekka.

4 hours ago, Fredrik 90 said:

Gratulerer så mye med ny bil 👍 Den var virkelig flott og med fin fargekombinasjon. Også ser den hundre ganger bedre ut med vanlige skilt, folk som får seg i4 MÅ velge vanlige skilter😎

En flott og ryddig E34 du har også, gøy å se at vi er flere som sysler med disse bilene. Det er absolutt en forutsetning å ha en sånn når man også kjører ny BMW. Noen ganger blir jeg så lei av nye biler og da er det nydelig å reise tilbake til 90 tallet hvor alt var mye enklere og sjarmerende 😀

Takker Fredrik

Vanlige skilt er absolutt riktig, no brainer for min del :)kjører ikke BMW med EE skilt.....

Å velge elektrisk var hakket lettere når jeg vet at E34 står til disposisjon og kan taes ut når en vil kjenne på hvordan det virkelig er å kjøre bil. Du har helt rett, moderne biler kan bli i overkant med adapriv cruise, automatiske langlys, lane assistant, traction controll osv.... Da er det gøy å sette seg bak rattet i en E34 og oppleve 90 tallet, og hvordan det er å kjøre bil. Koser meg stort med denne og blir brukt så ofte som mulig (ikke uten grunn at lastestativet stod på).

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine - E34 EU OK - Selges

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...