Gå til innhold

F30 Lakk flasset ved vask


SigurdE36
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en F30 2012 for ca ett år siden. Når jeg var i vaskehallen i ste for å spyle bilen med høytrykk, så flasset lakken av frontfanger. Noen som har kjennskap til om man har noe form for garanti som dekker slikt når bilen er over fem år?

Må si alle de gamle BMWene jeg har eid tidligere fremstår som jevnt over er bedre kvalitet.

Sigurd

 

IMG_3047.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om det er uoriginal fanger som har blitt satt på en gang i tiden?  (isåfall er det noe kjent problem at på uoriginale så skjer dette etterhvert. Selv opplved det)

Om du ikke har kjøpt bilen fra en forhandler kan du nok se bort i fra noe garanti. Men hvis, er det nok bare å høre med forhandleren om hvordan de stiller seg til saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Reef89 skrev:

Vet du om det er uoriginal fanger som har blitt satt på en gang i tiden?  (isåfall er det noe kjent problem at på uoriginale så skjer dette etterhvert. Selv opplved det)

Om du ikke har kjøpt bilen fra en forhandler kan du nok se bort i fra noe garanti. Men hvis, er det nok bare å høre med forhandleren om hvordan de stiller seg til saken.

ikke dra det kortet.. her er det andre kriterier... du spyler av lakken inn til svartplast uten å være uviten.. Men alle vil og kan klage!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe upassende oppførsel fra @Conquest her synes jeg.

Men uansett så kan du alltids forsøke å ta kontakt med den du kjøpte bilen av for å reklamere. Det har du bestandig mulighet til innenfor 5 år etter kjøp, såfremt produktet er ment for å vare vesentlig lenger enn 2 år.

Jeg tror ikke det fører fram, men det er lov å prøve seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Conquest skrev:

ikke dra det kortet.. her er det andre kriterier... du spyler av lakken inn til svartplast uten å være uviten.. Men alle vil og kan klage!!!!

Dro ikke noe spesielt kort her. Og andre kriterier enn hva?
Spylte selv av lakken inn til svart plast uten å være uviten.
Sa aldri at han ikke skulle klage (husk å les tidligere kommentarer ordentlig før en poster direkte svar) men mest sannsynlig fører det ikke noe vei annet enn at han må levere inn bilen eller bare fanger for ny lakkering.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg mene det er snakk om en dårlig lakkjobb, tipper fangeren er lakket opp i ettertid også har ikke dette blitt gjort bra nok. 

Det skal ikke være mulig å blåse av lakk med de høytrykksspylerene som er beregnet for bilvask. Kanskje med en høytrykk beregnet for industrien, men da skal du gå inn for å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Her vil jeg mene det er snakk om en dårlig lakkjobb, tipper fangeren er lakket opp i ettertid også har ikke dette blitt gjort bra nok. 

 

tenker jeg også eller at fangeren er blitt skiftet en gang og til og med uoriginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill fra en del av dere. Tenkte det samme, at denne må jo trolig ha vært lakkert om en gang. Håper BMW har bedre grunnarbeid på lakkeringen fra fabrikk. Er jo ikke verdens største sak å fikse, har heldig vis en bekjent som er lakkerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ofte at dette sprer seg til store deler/hele fangeren da det som regel er dårlig heft mellom selve plasten og lakken. Da nytter det ikke bare å lakke over, siden det løsner fra undersiden. Skal du til rot i det, må du egentlig slipe deg helt ned til bunn. Da er det ofte enklere med rett og slett ny fanger, eller brukt. :)

Selv om man aldri skal gjøre det, så skal etter mitt syn lakk tåle bra røff bruk med høytrykkspyler uten at det skal flakne. Vasket en gang en mosegrodd Subaru Justy cm2 for cm2 med tornadodyse omtrent slik man nød redder gammel platting, uten at det forsvant noe lakk. Hadde klart aldri behandlet noen skikkelig bil slik, men mener fortsatt at om lakken er bra så hadde selv slik misbruk gått bra. Er det derimot ikke heft, så forsvinner jo det bare man drar vaskehansken over. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...