Andors Skrevet Januar 6, 2019 Share Skrevet Januar 6, 2019 Hei, blir nå 18 snart og har sett litt på en E91 320i 2007 som har gått 230 000km, er det noen som vet om de fortsatt kan gå en del lengre? De sier den har god service historikk og det er ikke noe rust på karosseriet. Det ser ut som den er blitt tatt vare på godt. Men det negative er at den skal på EU i mars 2019 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 6, 2019 Share Skrevet Januar 6, 2019 Hvis den skal i mars, så kan den EU-godkjennes nå?! Du kan godkjenne 4 måneder i forveien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Januar 6, 2019 Share Skrevet Januar 6, 2019 Hvis bilen har frist for EU i mars burde selger fått den kontrollert før salg da det er fullt mulig, man trenger ikke vente til i mars. Så det i seg selv virker litt suspekt. Men legg ut link til annonse så kan folk lettere bedømme bilen. Ut fra litt lesing på nett har jeg ikke inntrykket av at disse motorene er det beste BMW har laget. Men jeg vet ikke om du bør styre unna for det.. Høy km trenger heller ikke alltid være negativt. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 6, 2019 Share Skrevet Januar 6, 2019 Hva er gjort med motor? Dette er en ganske dårlig motor med mye kjente feil som koster en hel å fikse. Styr unna om ikke noe på motor kan dokumenteres at er skiftet lagunilla, awt, Marius2002 og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andors Skrevet Januar 6, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2019 (endret) https://www.finn.no/102435776 Mente EU i mai men det går vel fortsatt å ta den på EU Endret Januar 6, 2019 av Andors Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Januar 6, 2019 Share Skrevet Januar 6, 2019 For all del, råflott bil med kul farge.. Motor er søppel og har dårlig rykte. Det har i grunn alle BMW rekke 4 bensin og diesel av nyere dato enn 2004 Her er et par bilder av sylinderforinger som går i oppløsning på en n45 motor. (Kanskje ikke den vanligste feil, men det har skjedd nok ganger til at det kan kalles tilfeldigheter) Og dette er bare toppen av alt annet som havarer lenge før tiden. Kjeder som strekker og kjedestrammere som ikke holder mål (n45, n46). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Januar 6, 2019 Share Skrevet Januar 6, 2019 Ville heller sett på 318d diesel, som har 122hk, denne har ikke swirlflaps og er mindre utsatt for problemer enn N47. Generelt er E90 generasjonen fucket pga motorene, skal du ha bra motor på denne 3 serien må du ha 325i/d. Øyvind.J reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet Januar 6, 2019 Share Skrevet Januar 6, 2019 17 minutter siden, Øyvind.J skrev: Søppel og søppel da. n46 er kjent for registerkjede, stempelringer og ventiltetninger. Ville heller letet etter en m47 av denne årgangen, disse motorene er gode. N47 er heller på et generelt grunnlag ikke et problem å kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet Januar 6, 2019 Share Skrevet Januar 6, 2019 1 minutt siden, Ron Jeremy skrev: Er samme motoren m47 i både 318d og 320d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Januar 7, 2019 Share Skrevet Januar 7, 2019 4 timer siden, stoltbmwelsker skrev: registerkjede, stempelringer og ventiltetninger. Det du nevner er jo kostbare utbedringer, upålitelighet og frustrasjon. Riktignok er ikke n46 like dårlig som n45 og n47. Min M47(preface, men dog) har snart rundet 300.000, original motor. Glødeplugger ble bytta for noen år siden, tror injektorer og lmm er originale. Finner bare kvitteringer på servicer, dekk og glødeplugger samt understell. 18 år gammel.. n45 n46 og n47 har for lengst blitt klassifisert som høy-risk motorer. Eller søppel om du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet Januar 7, 2019 Share Skrevet Januar 7, 2019 (endret) 14 timer siden, Øyvind.J skrev: Det du nevner er jo kostbare utbedringer, upålitelighet og frustrasjon. Riktignok er ikke n46 like dårlig som n45 og n47. Min M47(preface, men dog) har snart rundet 300.000, original motor. Glødeplugger ble bytta for noen år siden, tror injektorer og lmm er originale. Finner bare kvitteringer på servicer, dekk og glødeplugger samt understell. 18 år gammel.. n45 n46 og n47 har for lengst blitt klassifisert som høy-risk motorer. Eller søppel om du vil. sitat "Det har i grunn alle BMW rekke 4 bensin og diesel av nyere dato enn 2004". M47 ble levert til 2007 Var derfor jeg skrev det, siktet ikke til at n46 var bra. N47 er ikke noe risiko i seg selv da de fleste har fått utbedret registerkjede allerede. Men ville ikke kjøpt en som ikke har det. Endret Januar 7, 2019 av stoltbmwelsker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 8, 2019 Share Skrevet Januar 8, 2019 På 6.1.2019 den 20.36, Øyvind.J skrev: For all del, råflott bil med kul farge.. Motor er søppel og har dårlig rykte. Det har i grunn alle BMW rekke 4 bensin og diesel av nyere dato enn 2004 Her er et par bilder av sylinderforinger som går i oppløsning på en n45 motor. (Kanskje ikke den vanligste feil, men det har skjedd nok ganger til at det kan kalles tilfeldigheter) Og dette er bare toppen av alt annet som havarer lenge før tiden. Kjeder som strekker og kjedestrammere som ikke holder mål (n45, n46). Hva feiler motoren i en 2006mod 118D ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 8, 2019 Share Skrevet Januar 8, 2019 På 6.1.2019 den 20.36, Øyvind.J skrev: For all del, råflott bil med kul farge.. Motor er søppel og har dårlig rykte. Det har i grunn alle BMW rekke 4 bensin og diesel av nyere dato enn 2004 Her er et par bilder av sylinderforinger som går i oppløsning på en n45 motor. (Kanskje ikke den vanligste feil, men det har skjedd nok ganger til at det kan kalles tilfeldigheter) Og dette er bare toppen av alt annet som havarer lenge før tiden. Kjeder som strekker og kjedestrammere som ikke holder mål (n45, n46). Er disse bildene fra en Europeisk bil eller en Amerikansk? Dette var jo et stort problem i Usa pga mye svovel i drivstoffet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Januar 14, 2019 Share Skrevet Januar 14, 2019 På 8.1.2019 den 19.31, CrZyWiz skrev: Hva feiler motoren i en 2006mod 118D ? Jeg missa på formuleringen, ser den. m47 ble feilaktig tatt med i kritikken.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Januar 14, 2019 Share Skrevet Januar 14, 2019 (endret) På 7.1.2019 den 16.15, stoltbmwelsker skrev: sitat "Det har i grunn alle BMW rekke 4 bensin og diesel av nyere dato enn 2004". M47 ble levert til 2007 Var derfor jeg skrev det, siktet ikke til at n46 var bra. N47 er ikke noe risiko i seg selv da de fleste har fått utbedret registerkjede allerede. Men ville ikke kjøpt en som ikke har det. Er ikke bare registerkjeden som er problemet. Veivaskling og skrøpelig kjede/skinner. Feilkonstruksjon hele greia. Leste et sted at tannhjulet sliter ut kjeden fortere, tannhjulet er visst ikke utbytbart på disse så veiva må byttes ut. Det finnes flere historier om motorhavari etter at BMW har renovert, var nok ikke alle som fikk ny veiv. Endret Januar 14, 2019 av Øyvind.J Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå