Gå til innhold

Trygt å kjøpe E91 320i 2007 manuell som har gått 230 000Km?


Andors
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, blir nå 18 snart og har sett litt på en E91 320i 2007 som har gått 230 000km, er det noen som vet om de fortsatt kan gå en del lengre? De sier den har god service historikk og det er ikke noe rust på karosseriet. Det ser ut som den er blitt tatt vare på godt. Men det negative er at den skal på EU i mars 2019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen har frist for EU i mars burde selger fått den kontrollert før salg da det er fullt mulig, man trenger ikke vente til i mars. Så det i seg selv virker litt suspekt. Men legg ut link til annonse så kan folk lettere bedømme bilen. 

Ut fra litt lesing på nett har jeg ikke inntrykket av at disse motorene er det beste BMW har laget. Men jeg vet ikke om du bør styre unna for det.. Høy km trenger heller ikke alltid være negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, råflott bil med kul farge.. Motor er søppel og har dårlig rykte. Det har i grunn alle BMW rekke 4 bensin og diesel av nyere dato enn 2004

Her er et par bilder av sylinderforinger som går i oppløsning på en n45 motor. (Kanskje ikke den vanligste feil, men det har skjedd nok ganger til at det kan kalles tilfeldigheter)

Og dette er bare toppen av alt annet som havarer lenge før tiden.  Kjeder som strekker og kjedestrammere som ikke holder mål (n45, n46).

n45motorhavari1.thumb.jpg.ff76421d1484b4a5854560091131184b.jpgn452.thumb.jpg.705c8b0b41dbc86abdedbaff1b170ad1.jpgn453.thumb.jpg.f73248f0f5ca15aa688687556b2d3d48.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 timer siden, stoltbmwelsker skrev:

registerkjede, stempelringer og ventiltetninger.

Det du nevner er jo kostbare utbedringer, upålitelighet og frustrasjon. Riktignok er ikke n46 like dårlig som n45 og n47. 

Min M47(preface, men dog) har snart rundet 300.000, original motor. Glødeplugger ble bytta for noen år siden, tror injektorer og lmm er originale. Finner bare kvitteringer på servicer, dekk og glødeplugger samt understell. 18 år gammel.. 

n45 n46 og n47 har for lengst blitt klassifisert som høy-risk motorer. Eller søppel om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Øyvind.J skrev:

 

Det du nevner er jo kostbare utbedringer, upålitelighet og frustrasjon. Riktignok er ikke n46 like dårlig som n45 og n47. 

Min M47(preface, men dog) har snart rundet 300.000, original motor. Glødeplugger ble bytta for noen år siden, tror injektorer og lmm er originale. Finner bare kvitteringer på servicer, dekk og glødeplugger samt understell. 18 år gammel.. 

n45 n46 og n47 har for lengst blitt klassifisert som høy-risk motorer. Eller søppel om du vil.

sitat "Det har i grunn alle BMW rekke 4 bensin og diesel av nyere dato enn 2004". M47 ble levert til 2007 :) Var derfor jeg skrev det, siktet ikke til at n46 var bra.  N47 er ikke noe risiko i seg selv da de fleste har fått utbedret registerkjede allerede. Men ville ikke kjøpt en som ikke har det.

Endret av stoltbmwelsker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2019 den 20.36, Øyvind.J skrev:

For all del, råflott bil med kul farge.. Motor er søppel og har dårlig rykte. Det har i grunn alle BMW rekke 4 bensin og diesel av nyere dato enn 2004

Her er et par bilder av sylinderforinger som går i oppløsning på en n45 motor. (Kanskje ikke den vanligste feil, men det har skjedd nok ganger til at det kan kalles tilfeldigheter)

Og dette er bare toppen av alt annet som havarer lenge før tiden.  Kjeder som strekker og kjedestrammere som ikke holder mål (n45, n46).

 

Hva feiler motoren i en 2006mod 118D ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2019 den 20.36, Øyvind.J skrev:

For all del, råflott bil med kul farge.. Motor er søppel og har dårlig rykte. Det har i grunn alle BMW rekke 4 bensin og diesel av nyere dato enn 2004

Her er et par bilder av sylinderforinger som går i oppløsning på en n45 motor. (Kanskje ikke den vanligste feil, men det har skjedd nok ganger til at det kan kalles tilfeldigheter)

Og dette er bare toppen av alt annet som havarer lenge før tiden.  Kjeder som strekker og kjedestrammere som ikke holder mål (n45, n46).

 

Er disse bildene fra en Europeisk bil eller en Amerikansk?  Dette var jo et stort problem i Usa pga mye svovel i drivstoffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2019 den 16.15, stoltbmwelsker skrev:

sitat "Det har i grunn alle BMW rekke 4 bensin og diesel av nyere dato enn 2004". M47 ble levert til 2007 :) Var derfor jeg skrev det, siktet ikke til at n46 var bra.  N47 er ikke noe risiko i seg selv da de fleste har fått utbedret registerkjede allerede. Men ville ikke kjøpt en som ikke har det.

Er ikke bare registerkjeden som er problemet. Veivaskling og skrøpelig kjede/skinner. Feilkonstruksjon hele greia. Leste et sted at tannhjulet sliter ut kjeden fortere, tannhjulet er visst ikke utbytbart på disse så veiva må byttes ut. 

Det finnes flere historier om motorhavari etter at BMW har renovert, var nok ikke alle som fikk ny veiv. 

 

Endret av Øyvind.J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...