Gå til innhold

Intressant projekt - Daycruiser med 2x M57D30


 Share

Anbefalte innlegg

Hallå,

Tänkte dela med mig av ett intressant projekt som en kund håller på med i Sverige.

En Larson Cabrio 300 med dubbla M57D30 , 184 Hk och 410 nm original.

Kör med min Engine swap mjukvara i original boxarna och mappad för ca 230 Hk och 480 nm styck. 

Mvh Andreas

IMG_20190323_160958_962.thumb.jpg.7623ceaa47857ac2599b5a1113445643.jpg

 

Endret av Fekzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hpi skrev:

Kult prosjekt, Kjøres de med ferskvann og luftkjøling eller varmeveksler til sjøvann?

Jag måste fråga kunden för jag är lite osäker på hur han tänkt men jag misstänker värmeväxlare.

Han håller på att bygga konstruktionen mellan motor och drev nu :)

 

mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hpi skrev:

Kult prosjekt, Kjøres de med ferskvann og luftkjøling eller varmeveksler til sjøvann?

Fick svar från kunden ang kylningen,

"Kylningen ska jag köpa värmeväxlare från en firma som är ifrån Gräddö så det blir slutet system. 
Sjövattnet kommer från drevets impeller och går in i värmeväxlaren och sen ut i avgasröret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Tøft prosjekt 👍 Som den båtmann jeg er selv så har jeg ofte tenkt hvor kult det hadde vært å sette en nyere BMW dieselsekser i en båt.

Yanmar 6BY var en marinisert BMW-motor av nyere(ish) dato. Opprinnelig M57D30, ikke sikker på hva de baserte seg på senere. Kom i 220 og 260hk-versjoner. Tror ikke dette samarbeidet eksisterer lenger.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *MrB* skrev:

Yanmar 6BY var en marinisert BMW-motor av nyere(ish) dato. Opprinnelig M57D30, ikke sikker på hva de baserte seg på senere. Kom i 220 og 260hk-versjoner. Tror ikke dette samarbeidet eksisterer lenger.

Kollade lite och det verkar vara fösta generationen EDC16 som de körde med på dessa Yanmar 6BY. Samma som satt i e46 diesel 03-04 och E39 från samma år. Sen kom en ny runt 05 på bmw.

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...
1 time siden, sveinis skrev:

Hei @Fekzen, veldig kult prosjekt. 
Hvordan gikk det med dette prosjektet til slutt? Fikk de til stabil og effektiv kjøling også ved langvarig belastning?

Vet noe liknende ble gjort her i Norge i 2020/2021 med en Fjord, mener jeg?

@TRF har en kunde med m57 i båt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...