Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

Kanskje du skulle prøvd program fra 204hk x3 fra 2005, den går tidligere i lockup

 

programmet du har idag er nesten bare konverterdrift opptil 130-150 med fullgass, du kan lure den i lockup med jevn gass i 85-100kmt

opel omega med samme kasse så går den i lockup fra 50kmt og vipps så varer kassa mye lengere

kun konverter drift og «livstid» olje så er det ikke rart de havarerer 

 

har akkurat lagt inn x3 program på min e39 og er positiv sålangt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2023 den 22.58, Ingvaldsen skrev:

Kanskje du skulle prøvd program fra 204hk x3 fra 2005, den går tidligere i lockup

 

programmet du har idag er nesten bare konverterdrift opptil 130-150 med fullgass, du kan lure den i lockup med jevn gass i 85-100kmt

opel omega med samme kasse så går den i lockup fra 50kmt og vipps så varer kassa mye lengere

kun konverter drift og «livstid» olje så er det ikke rart de havarerer 

 

har akkurat lagt inn x3 program på min e39 og er positiv sålangt

Beklager sent svar her da jeg kom igjen fra Aalborg nå i natt og Bimmers har ikke vært i tankene mine ,dette høres interessant ut Jostein .😊

Sender deg en pm etterhvert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2023 den 13.13, Mortenej skrev:

Huff Jan, lite kjekk opplevelse dette. og på langtur med familien, blir god stemning av slikt. Nesten så jeg ikke trodde på det du skreiv her.

Imponerende at du hiver deg rundt å fikser enda ei kasse på denne, men du kan vel drillen her nå, og som du sier så er den verdiløs uten denne på plass. Er en E53 som har fått mega godt med stell.

Kan absolutt anbefale en F-serie, F10 eller F11 er konge, savner min innimellom :( var 11 år når den gikk, og står ikke noe tilbake for G26 (i4'n). Tight og fin var den og virka fortsatt som det var mye bil igjen. Men som det sies, CP4 pumpa og register er jo noe å bekymre seg over her og, men motor/havari forsikring så er det iallefall noe tryggere.

Får vel både 6'er diesel og bensin her til en fornuftig pris (ja er innom Finn i noen svake øyeblikk).

Blir spennende å se hva du ender opp med.

 

Desverre så er det 100% sant opplevelsen jeg hadde og nå er den iorden igjen 😊

Ja og bytte kasse på disse går fint nå men jeg skal aldri juge her ,jeg har fått god hjelp av en kamerat av meg som ka dette .

Ja jeg kan med god samvittighet si at denne bilen får stellet sitt .

Angående neste bil ,så blir det en ventepølse før der står en F serie her .

Da skal jeg ha 535 i bensin eller diesel sekser av noe slag .😊

Helt ærlig lyst på en 306 hester bensinsekser altså ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F-serie er nok ikke så dumt. Begynner å bli 13 år gammelt, da er både de fleste feilene og fiksene kjent, rimelige og ok alternative deler er å få tak i og det finnes masse bruktdeler på markedet for en så populær modell. Satser på at du finner deg noe fint 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2023 den 16.38, E.C. skrev:

F-serie er nok ikke så dumt. Begynner å bli 13 år gammelt, da er både de fleste feilene og fiksene kjent, rimelige og ok alternative deler er å få tak i og det finnes masse bruktdeler på markedet for en så populær modell. Satser på at du finner deg noe fint 🙂

Er akkurat det jeg og tenker her nå og fremdeles mange fine og finne .😊

Ja satser på det etterhvert .😊

21 timer siden, papertiger skrev:

Bare å hive seg på F10-vogna - eller kanskje en 640i? :D 

Er planen det etterhvert ja ,640 er nydelig det men det blir nok F serie på sikt .😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, sveigis said:

Er akkurat det jeg og tenker her nå og fremdeles mange fine og finne .😊

Ja satser på det etterhvert .😊

Er planen det etterhvert ja ,640 er nydelig det men det blir nok F serie på sikt .😊😊

Tenkte på F-serie F06 640i/d jeg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er på utkikk etter ny bruktbil. Denne er midt i blinken for deg. Tenk å få en 21 år gammel bil som kun har kjørt 5500 km.

•Helt ny Opel Omega A Lotus

•Lotus ble registrert av selgeren i april 1992 og avregistrert i november 1992.
•Deretter ble Lotus Omega profesjonelt lagret ved en relativ fuktighet på 35-40 % frem til 12.2021.
•Bilen ble fylt med all væske og brakt tilbake til livet på et verksted som spesialiserer seg på sportsbiler av høy kvalitet.
•Vi er glade for å kunne tilby deg et kjøretøy som garantert vil være unikt.
•Denne Lotus Omega har serienummer 621 av 950 produserte kjøretøy
•1. hånd
•Ulykkesfri
• Alle papirer tilgjengelig, samt ombordmappe med servicehefte m.m.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=371527975&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2023 den 22.57, Ampera skrev:

Siden du er på utkikk etter ny bruktbil. Denne er midt i blinken for deg. Tenk å få en 21 år gammel bil som kun har kjørt 5500 km.

•Helt ny Opel Omega A Lotus

•Lotus ble registrert av selgeren i april 1992 og avregistrert i november 1992.
•Deretter ble Lotus Omega profesjonelt lagret ved en relativ fuktighet på 35-40 % frem til 12.2021.
•Bilen ble fylt med all væske og brakt tilbake til livet på et verksted som spesialiserer seg på sportsbiler av høy kvalitet.
•Vi er glade for å kunne tilby deg et kjøretøy som garantert vil være unikt.
•Denne Lotus Omega har serienummer 621 av 950 produserte kjøretøy
•1. hånd
•Ulykkesfri
• Alle papirer tilgjengelig, samt ombordmappe med servicehefte m.m.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=371527975&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Sent svar her men ja dette er drømmebilen min og tenkt å hatt en sånn som daily du 😎😎.

Men dette er nok litt for spesielt og dyrt for meg foreløpig og må nok lande på noe mer fornuftig Ampera 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se at denne fortsatt fungerer :) 

Håper den er snill med deg resten av tiden du ratter X5. med det stellet du har gitt her så burde denne være særs fornøyd nå og kvittere med feilfrie tider fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mortenej skrev:

Flott å se at denne fortsatt fungerer :) 

Håper den er snill med deg resten av tiden du ratter X5. med det stellet du har gitt her så burde denne være særs fornøyd nå og kvittere med feilfrie tider fremover.

Virker til å være høflig nå ja 😊

Ja det håper jeg og nå fremover .

Stell har den fått og håper jeg slipper de helt store nå i fremtiden .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...