sveigis Skrevet November 18, 2022 Forfatter Share Skrevet November 18, 2022 8 timer siden, Mortenej skrev: Det ble Combo ja tror denne vil passe deg bra. Flott delefrakter når du skal plukke deler til de andre. og samtidig en god bil for småturer, spesielt nå i vinter. Hører det er komt vinter i sør ja. Så er nok riktig å få på vintersko:) konemor må føle seg trygg når hu kjører innover i landet. Ja det endte opp med den tilslutt Morten 😊. Er akkurat sånn jeg og tenker og en genial bil til alt . 8 timer siden, Lars89 skrev: Gratulerer med Combo i flott farge! Dette er jo en type bil veldig mange har bruk for. Det har ihvertfall gått opp et lys for mange etter å ha lånt kassebilen på jobb. Tror dette må være av de bedre pizzabilene. Sjukt mye feil på fransk/caddy ihvertfall. Skal sies at det gjerne er noen år mellom hver gang disse får service. Bare å få hevet vinterhjul på alt man har nå. Skal ikke mange meterne opp i landet før det er hvitt. Mange takk Lars . Fargen er uten å skryte meget pen og selv uten noe form for polering ,sprudler den . En pizzabil har jeg vært på jakt etter og jeg ville kun ha Combo ,ganske enkelt pga det du nevner . Disse er gode og har ikke disse sykdommene som Berlingo har osv . Men å finne sånne biler som dette som er hele ,er nesten umulig da ingen av disse er tatt vare på . Men der finnes unntak og denne var det . Kostet godt på med en perm av kvitteringer osv ,samt lite rust . Likevel så må jeg ta et tak på den i form av beskyttelse . Vinterhjul er på denne og X5 får nå fortløpende .😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 18, 2022 Forfatter Share Skrevet November 18, 2022 7 timer siden, Bimmerlorris skrev: Grattis med godt bilmerke 😃 Jeg liker Opel veldig godt og kan godt tenke meg en Opel i fremtiden selv 😄👍 Kanskje til og med en elektrisk, men vi får se hva fremtiden bringer 😉 Her har du en perfekt delehentebil som sikkert bare går og går i ditt eie 🥳 Jo takk for det Tore 😊 Ja er jo delte meninger om merket ,men for min del så har Opel alltid levert ? Du bør vurdere det til ditt bruk Tore .😊 Er det jeg satser på her nå fremover og at det kan bli greit . Hvertfall en bil som er så gjerrig å kjøre at man bare smiler ,ikke minst en liten bil som er god å kjøre med beinplass og oversiktelig .😊 Bimmerlorris reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 18, 2022 Forfatter Share Skrevet November 18, 2022 Morgen kaos. Noe jeg hater er sånn type kaos og stress om morgenen . Man trenger ikke snakke til hverandre egentlig ,la bare menneskene i hjemmet gjøre sitt og la dagen starte i det stille men sånn er det jo ikke . Stod opp tidlig idag ,satte på kaffe og litt god lunk i ovn : Hadde jo en plan idag og det var å bytte hjul på x5 og kun det .😊 Vel kl veldig tidlig får jeg tlf av Mini at der var snø i Arendal og hun ville ikke kjøre med e87 da pga sommerdekk . Brått var morgenkos borte og jeg måtte sale opp x5 for å frakte henne på jobb . Combo skulle kona ha på jobben sin da denne var vinterhjul på. Først til Grimstad for henting av datter så mot Arendal . E18 er fin den helt til du kommer nærmere Arendal og her blir det som vanlig kø og stillestående ,nettopp pga føret og været . Og straks etter man hadde svingt av e18 ,lå bilene strødd rundt forbi som vanlig når første snø kommer 😩😩. Der var sklient mange plasser ,men med gode sommerdekk som jeg har på min hadde jeg ikke noe problemer heldigvis . Likevel kjørte jeg sakte og holdt god avstand til andre bilister . Hvertfall så sjanser man ikke på noe sommerhjul nå ,så var ingen bønn forbi og kastet meg rundt i vind og pokkerskap : Hjul satt heldigvis ikke så godt så løsnet greit . Jekken jeg overhalte tidligere leverte varene som juling : Men var lite luft på enkelte av dekkene : Men ting blir enkelt når man har kompressor så dette løste seg greit 😊 Etterhvert kommer man i mål og man blir ferdig : Dvs nesten ,måtte jo få på emblemene men her den ferdig : Nå står bilen på 17 toms med Vredestein pigghjul og de er jeg fornøyd med . Brukte jo de ifjor og var rundt forbi i både snø og glatte ,noe som gikk veldig fint 😊 Så der var forsvunnet noen pigger på hjulene ,men holder lett en sesong til da der bilen går om dagene på dette halvåret ,er stortsett snøbelagt . Så må jeg nesten si noe her ,jeg liker det meste med bil men å bytte om til dekk er det verste jeg vet ! Rett og slett pyton . Avslutningsvis så booket jeg time for service på bilen nå og hva innebærer det? Har jo somsagt defekt termostat og et rør som er sprukket under innsug . Dette må jeg få fikset veldig veldig fort ,men av og til er det nydelig å kjøpe seg fri fra skruing så jeg booket time på verkstedet der Mini jobber og lar de ta det .😊 Vet ikke hva det er men denne e53en får jeg litt blodtrykk av og skru på og det er ikke sunt . Grunnen er vel det at den til enhver tid må være iorden ,og det blir aldri koseskruing som på de andre . Men skal bli godt med ny termostat ,ny kjølevæske og få fart på Vebasto nå .😊😊 Tilslutt to bilder av Bmw delesankeren min etter en voldsom rens igår kveld . Før: Etter : Det var så langt på x5 ,nå står e87 som nestemann for tillengtet pleie av det ene og andre .😊 BTS, M-jakob, Lars89 og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 18, 2022 Share Skrevet November 18, 2022 Bruker du/dere ikke matter i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 18, 2022 Forfatter Share Skrevet November 18, 2022 16 minutter siden, Otis skrev: Bruker du/dere ikke matter i bilen? Haha 😅 jo absolutt ,men dette er Comboen som har stått på en låve urørt i seks år . Den dagen der gror mose i mine biler Otis ,da er ikke jeg her lengre . E.C., Bimmerlorris og Otis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 19, 2022 Forfatter Share Skrevet November 19, 2022 Det er jo kommet vær her nede og da skjer jo og ting her sånn plutselig . igår kveld kom der en 116 i på sommerdekk i slapseføre mao datteren min .😊 Hun spurte pent om hun kunne låne x5 i helga da hun hadde ting å gjøre . Og selvsagt så kunne hun det . Stor bil med piggdekk på dette føre og 4x4 passer jo bra for henne. Egentlig var det like greit for da kan jeg få tatt en jobb på denne . Nye klosser må på ,nytt luftfilter og selvsagt vinterhjul . Så her står bebyBmwen hjemme hos meg : Skal lure på hvilke klosse som er montert på denne for her er det støv : Så gleder meg til noen dager med denne med diverse jobber : Jeg var ute nå og fant frem verktøy og teppe og ville skru ,men pokker idag fristet deg ikke så mye å ligge ute i snø for bremsebytte 😊😊 Så spørs om ikke hun heller får låne x5 noen dager nå så kan jeg ta det litt i mitt tempo . Har jo en plan om å få lagt på noe vintervoks og i og med denne blir brukt i all slags vær . Noe jeg liker er at hun har bestilt time for bremsevæske bytte samt firehjulskontroll . Hadde visst spist litt dekk på innsiden ,så dette ville hun ha kontroll på sa hun . Godt hun passer på denne lille tassen sin .😊 Så da blir det fokus på denne en stund fremover her . mslello, Vegard_ og Bimmerlorris reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 21, 2022 Forfatter Share Skrevet November 21, 2022 Har jo 1 serien hjemme nå for litt diverse ting . I den forbindelse bruker jeg alltid og gjennom forskjellige ting sånn for å se at ting er noenlunde på stell . Først litt lading : Den har ikke hatt noe form for vedlikeholdslading så lenge vi har hatt den ,men nå fikk den det.😊 Så en titt på dreneringene og her var det tett gitt på begge sider : Etter å ha fjernet denne haugen her : Ble det fri passasje : Så ble støvsuger funnet frem og hadde kun et mål for øye og det var å få fjernet sagmugg og hestehår😩😩😅. Ble ikke lagt vekt på vask av matter eller stoler kun fjerne masse møkk. Foruten matter så ble det rent igjen overalt . Litt oppfriskning her og der i form av denne : Fikk ryddet opp skikkelig bak og teppe på plass sånn at ikke setet blir ødelagt av hesteting : Arbeidsjakken hennes hengt opp på plass: Mens jeg holdt på ,fant jeg ut at denne hadde tiltratt og : Tilslutt ferdig resultat : Så mye triveligere å ha den sånn for henne . Et par til : Og dette : Somsagt ble ikke lagt vekt på stoler og flekker ,kun få fjernet møkk noe det var mye av 😊 Vask inni dører trengs og :• Men det for bli den dagen bil skal taes utvendig .😊 For kaldt og dra frem hageslange her nå så det får taes senere . Så har hun jo lånt x5 nå i helga og det gav mersmak . I og med hun driver med hest i storskala ,så er det vel nå mer eller mindre bestemt at 1 serie skal erstattes med en x3 for henne . Så når våren kommer ,bil er eu godkjent så kan det hende det blir handel . Jeg er hvertfall veldig glad for at hun er bevisst på hva hun vil ha og da skal jeg selvsagt hjelpe henne og finne en x3 som duger . Er det nå jeg må lete etter en blå en med beige skinn tro ?😊 Sånn at x5 for en lillebror . Inntil videre så får vi sørge for å holde den lille frisk og rask . Bimmerlorris, BimmerFan!, StigJ og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenej Skrevet November 21, 2022 Share Skrevet November 21, 2022 Herlig å se at du steller med bilen Viktig at vi fedre får lov å dulle litt med/for jentene våres Forstår at dere har fått litt ufyselig vær ja, kaldt her og men, slipper unna nedbøren, hjelper en del det. Blir spennede å se om du finner en duganes X3 - måtte vel bli BMW (Opel har nok ikke noe i dette segmentet? ) Krysser fingra for en blå med lyst skinn (https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=261662565) sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 21, 2022 Forfatter Share Skrevet November 21, 2022 25 minutter siden, Mortenej skrev: Herlig å se at du steller med bilen Viktig at vi fedre får lov å dulle litt med/for jentene våres Forstår at dere har fått litt ufyselig vær ja, kaldt her og men, slipper unna nedbøren, hjelper en del det. Blir spennede å se om du finner en duganes X3 - måtte vel bli BMW (Opel har nok ikke noe i dette segmentet? ) Krysser fingra for en blå med lyst skinn (https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=261662565) Ja jeg må ha den hjemme og dulle litt med den Morten 😊 Liker å vite at ting er på stell ,men det beste er jo at om det er ting jeg ikke kan overlater hun det til verksted . Bare det er en god ting .😊 Ja været er kommet her og nå helt klart . Angående den x3en så står den i nærheten av meg og vært en aktuell kandidat,men det blir ikke noe før etter vinteren . Da får hun spart opp litt cash og til en sånn bil . Bare et problem på disse ,er noen voldsomme km stander på mange av de .😩 Men bør vel finne en grei en når den tid kommer . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet November 21, 2022 Share Skrevet November 21, 2022 Tror de fleste hadde sett mørkt på å holde på med bil ute nå med det været som er, skikkelig kaldt og surt. :) sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 22, 2022 Forfatter Share Skrevet November 22, 2022 10 timer siden, Olaandref skrev: Tror de fleste hadde sett mørkt på å holde på med bil ute nå med det været som er, skikkelig kaldt og surt. Ja det er kaldt og fælt ,men klarte ikke å la være 😊 Utfordringen min idag er hvordan jeg skal få byttet vinterdekk og klosser når det ser sånn ut nå : Og jeg må ha dette gjort før imorgen kl 07 da Bebi Bmw skal på service .😊 Bimmerlorris, Weltzin og StigJ reagerte på dette 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet November 22, 2022 Share Skrevet November 22, 2022 1 time siden, sveigis skrev: Ja det er kaldt og fælt ,men klarte ikke å la være 😊 Utfordringen min idag er hvordan jeg skal få byttet vinterdekk og klosser når det ser sånn ut nå : Og jeg må ha dette gjort før imorgen kl 07 da Bebi Bmw skal på service .😊 Det er såpass der nede ja 😮💨 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 22, 2022 Forfatter Share Skrevet November 22, 2022 Ja jækli og 🥵🥵 Dagsferskt bilde ,er bare inne og har en matpause . Holdt på siden 06.15 og det slutter ikke. Ampera reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlorris Skrevet November 22, 2022 Share Skrevet November 22, 2022 Jeg sier bare én ting i dag Jan; Fytte rakker’n 🤮 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 22, 2022 Forfatter Share Skrevet November 22, 2022 1 time siden, Bimmerlorris skrev: Jeg sier bare én ting i dag Jan; Fytte rakker’n 🤮 Veldig æsj 😩 Bimmerlorris reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå