Gå til innhold

Klovner ødelegger for oss alle.


DonaldT
 Share

Anbefalte innlegg

200-500 biler har vært på BMW-treff, og resultatet er at en av norges mest berømte turistveier er "tagget" ned, og at tidenes mest påkostede filminnspilling i Norge får store problemer. Det er ikke rart at vi BMW-eiere til tider er forhatt og omtales i negative ordelag. Man undres jo om de ansvarlige for hærverket er fullstendige imbesiler, hvor korka er det egentlig mulig å være uten at det skal få konsekvenser? Bilmiljøet i Norge sliter med et dårlig rykte, noe som gjør det unødvendig dyrt og vanskelig å ha bil som hobby. Klovner som disse BMW-sjåførene gjør åpenbart sitt ytterste for at myndighetene skal initiere ytterligere restriksjoner på bilhobby. La de ansvarlige betale for skrubbing av Atlanterhavsveien med stålull.

https://www.dagbladet.no/kultur/her-odelegger-bmw-treffet-for-james-bond/71151294

Edit: Har endret teksten da jeg forstår at BMW CCN heldigvis ikke hadde noe med dette svineriet å gjøre. 

 

Endret av DonaldT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns det er lett å stå i etterpåklokskapens lys med ein peikefinger i véret og rista på hovudet. Ja, dette passa utruleg dårleg mtp at sjølvaste James Bond skal fresa fram og tilbake på Atlanterhavsvegen like etterpå. Men kven av dei som var i Bud var klar over dette? Og har du sett eit Amcar-treff? Dei gongane eg har sett ein gjeng med gamle amerikanske bilar på treff så er ikkje det uvanleg at det ligg att dekk både her og der. Derfor syns eg det blir litt for dumt å legga seg der at BMW-sjåførane er dei værste av dei værste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bond-filmen får så være, ingen visste det på lørdag, det er uansett for meg likegyldig hvem som skal kjøre/være der. Det jeg synes er kjipt er mangel på respekt til arrangørene som år etter år ber folk holde seg til vanlig kjøring og oppførsel til, under og fra treffet. Jeg satt egentlig bare å ventet på en oppdatering fra GS igår og jammen kom det ikke.

E36444A5-2F68-406B-8634-9829AE9E7017.thumb.jpeg.df7faba14a0f2a816848d0eb147388d0.jpeg0902C3B0-285F-45A1-83FD-7F174B06C41F.thumb.jpeg.d4671ab302c4abea55896d6136d02e29.jpeg

Det står mye mer, men er en plussak. Uansett forklarer overskriften innholdet.

Link: https://www.rbnett.no/nyheter/2019/06/05/–-Legger-en-demper-19199809.ece

Endret av Marius2002
Link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dekkmerker ødelegge en filminnspilling? Hvis poenget er å vise frem norge som lokasjon, så bør det jo være autentisk. Og hva er mer autentisk enn atlanterhavsveien friskt behandlet av spreke bmw'er. Så at det er dekkspor i asfalten ødelegger vel ingenting? 

Men vent, Norge kan ikke fremstå som bilentusiast nasjon. Hadde vært bedre om det kom 2 stk syklende over og ingen biltrafikk. Det er Norges modell utad. Det hadde jeg glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, DonaldT skrev:

200-500 biler har vært på BMW-treff, og resultatet er at en av norges mest berømte turistveier er "tagget" ned, og at tidenes mest påkostede filminnspilling i Norge får store problemer. Det er ikke rart at vi BMW-eiere til tider er forhatt og omtales i negative ordelag. Man undres jo om styret i BMW-klubben overhodet er kompetent, eller om det består av fullstendig imbesiler. Hvor korka er det egentlig mulig å være uten at det skal få konsekvenser? Bilmiljøet i Norge sliter med et dårlig rykte, noe som gjør det unødvendig dyrt og vanskelig å ha bil som hobby. Klovner som disse BMW-sjåførene gjør åpenbart sitt ytterste for at myndighetene skal initiere ytterligere restriksjoner på bilhobby. La de ansvarlige betale for skrubbing av Atlanterhavsveien med stålull.

https://www.dagbladet.no/kultur/her-odelegger-bmw-treffet-for-james-bond/71151294

 

Du nevner noe om styret i BMW-klubben? Hvilken klubb er det du snakker om da?

Dette er et treff som er arrangert av GS Bildeler, for alle. Det er ingen "klubb" som har arrangert dette.

Måten du skriver på får det til å virke som om det er BMW CCN sitt arrangement, noe det ikke er og noe vi absolutt ikke har en pøkk med å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Hvordan kan dekkmerker ødelegge en filminnspilling? Hvis poenget er å vise frem norge som lokasjon, så bør det jo være autentisk. Og hva er mer autentisk enn atlanterhavsveien friskt behandlet av spreke bmw'er. Så at det er dekkspor i asfalten ødelegger vel ingenting? 

Men vent, Norge kan ikke fremstå som bilentusiast nasjon. Hadde vært bedre om det kom 2 stk syklende over og ingen biltrafikk. Det er Norges modell utad. Det hadde jeg glemt.

Dette har med estetikk å gjere. Sjølv om spinnespor ikkje plagar meg og deg så trur eg nok at du forstår at det blir ikkje heilt passande med masse spinnespor i ein Bond-film 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Hvordan kan dekkmerker ødelegge en filminnspilling? Hvis poenget er å vise frem norge som lokasjon, så bør det jo være autentisk. Og hva er mer autentisk enn atlanterhavsveien friskt behandlet av spreke bmw'er. Så at det er dekkspor i asfalten ødelegger vel ingenting? 

Men vent, Norge kan ikke fremstå som bilentusiast nasjon. Hadde vært bedre om det kom 2 stk syklende over og ingen biltrafikk. Det er Norges modell utad. Det hadde jeg glemt.

Holdninger som dette sitatet bekrefter dessverre inntrykket mange utenfor bilmiljøet har av oss bilentusiaster, at vi er en gjeng med inkompetente tullinger som ikke skjønner vårt eget beste og som bare tenker på oss selv og eget forgodtbefinnende.

Får virkelig håpe de fleste av oss er mer oppegående enn dette.

Endret av DonaldT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DonaldT skrev:

Holdninger som dette sitatet bekrefter dessverre inntrykket mange utenfor bilmiljøet har av oss bilentusiaster, at vi er en gjeng med inkompetente tullinger som ikke skjønner vårt eget beste og som bare tenker på oss selv og eget forgodtbefinnende.

Får virkelig håpe de fleste av oss er mer oppegående enn dette.

Støtter ikke de som driver med herjinger på vei, men at dekkspor skal ødelegge for en filmproduksjon kan jeg ikke forstå, og jeg er glad i film. 

Enig i det at mange har negative holdninger til bilfolk i Norge, men det får være deres valg. Jeg er fullstendig oppegående, uten sympati for dem som har fjort det, men heller ufprståelse for hvorfor det ødelegger en film. Gi meg regissørutdannelse så kanskje jeg kan forstå hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Daniel. skrev:

Nei? På veien/broen.

Stemmer det, har vel alltid vært en del «spor» etter felleskjøringa på det treffet.

Uansett, litt latterlig at det blir tatt opp nå, når en filmproduksjon skal filme der. De får skylde på dårlig research, er jo ikke et lite arrangement som blir arrangert på samme sted og tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Evopower skrev:

Støtter ikke de som driver med herjinger på vei, men at dekkspor skal ødelegge for en filmproduksjon kan jeg ikke forstå, og jeg er glad i film. 

Jeg var nok litt arg når jeg skrev innlegget, og det gikk uforholdsmessig mye ut over deg Evopower, du virker betydelig mer oppegående enn dem som jeg faktisk er irritert på. Beklager det.

 

Dekksporene vil som filmfolkene selv påpeker sette begrensninger for filmingen, og de ønsket så urørt lokasjon som mulig når de kom hit for å filme de spektakulære bruformasjonene. Dekkmerkene er en ekstra hodepine for dem, og fører til at scenen må kortes ned eller digitalt retusjeres. Blir scenen digitalt retusjert vil det føre til betydelige og unødvendige ekstrakostnader for filmselskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, DonaldT skrev:

Jeg var nok litt arg når jeg skrev innlegget, og det gikk uforholdsmessig mye ut over deg Evopower, du virker betydelig mer oppegående enn dem som jeg faktisk er irritert på. Beklager det.

 

Dekksporene vil som filmfolkene selv påpeker sette begrensninger for filmingen, og de ønsket så urørt lokasjon som mulig når de kom hit for å filme de spektakulære bruformasjonene. Dekkmerkene er en ekstra hodepine for dem, og fører til at scenen må kortes ned eller digitalt retusjeres. Blir scenen digitalt retusjert vil det føre til betydelige og unødvendige ekstrakostnader for filmselskapet. 

Haha, da har ikke research teamet tatt høyde for bmw gjengen på Bud 😂

De trodde vel Norge er urørt, men vi har faktisk biler her oppe også. 

Man ser for eksempel i en lavbudsjettsfilm som Børning, dekksporene i veien, som ligger etter at stuntsjåførene har hatt noen testrun for å få til den perfekte sladden i opptaket på filmen. Det ødelegger jo litt, siden filmen baserer seg på at sjåførene liksom kjører strekningen for første gang. Men, slik er det også i større filmer. Og Mr Bond har jo som regel en grom Aston, meget sannsynlig at det er han som har laget sporene i veien for alt det seerne vet. Eller er det miljøhysteri der også nå? V12 byttet ut med elektrisk aston....

 

Ellers er det jo passelig Norge og media å vinkle negativ omtale om BMW og entusiastisk kjørestil. Slik er det bare. Og flere kjøper det og går sammen nærmest som en folkebevegelse mot oss få som liker bil (ikke inkludert de som spinner på offentlig vei) hva som er rett og galt er ofte styrt av hva flertallet liker. F.eks i sørstatene er man helt tulling om man IKKE har en herjebil og spinner og herjer og drikker. Da er man en hippie, og allmenheten fryser deg ut. Satt litt på spissen. Men det kommer helt an på hvor man bor. Og Norge er desverre et U land når det kommer til lidenskapelig bilhold.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...