Gå til innhold

Liten oversikt over BMW'er registrert i Norge


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Daniel. skrev:

Haha se der ja. Sikkert derfor enkelte sider slet med å finne riktig bil når jeg lå inn skiltnr.

Er jo tydelig at biltilsynet har vært passe bortevekk når den E34en ble registrert. Feil VIN, mangler modell OG farge. 🤣

He he min E38 hadde totalt feil VIN i vognkortet i  ca 17 år. Den ble i sin tid brukt importert ca 1 år gammel og alle G i VIN ble tolket som 6 og ikke G. Da jeg fant ut hva som var galt var faktisk biltilsynet helt uproblematiske og laget nytt vognkort med riktig VIN samt at de tok noen bilder til databasen for å dokumentere det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, t06afre skrev:

He he min E38 hadde totalt feil VIN i vognkortet i  ca 17 år. Den ble i sin tid brukt importert ca 1 år gammel og alle G i VIN ble tolket som 6 og ikke G. Da jeg fant ut hva som var galt var faktisk biltilsynet helt uproblematiske og laget nytt vognkort med riktig VIN samt at de tok noen bilder til databasen for å dokumentere det hele.

Haha skal ikke være enkelt å se forskjell på 6 og G nei :P

Bra det var så enkelt da :) E34en er vraket for lengst så der er det ikke så viktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daniel. skrev:

Bra det var så enkelt da :) E34en er vraket for lengst så der er det ikke så viktig ;)

Men da skal den komme i opp som vraket, viktig å hedre dens minne ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Daniel. skrev:

Haha skal ikke være enkelt å se forskjell på 6 og G nei :P

Bra det var så enkelt da :) E34en er vraket for lengst så der er det ikke så viktig ;)

Vel faktisk er skrifttypen der VIN er stemplet in i chassie litt rar det er utrolig lett å bli forledet til å lese alle G som 6. Ble lurt selv. I vognkortet stod 6 og vel det virket korrekt så jeg så i starten ingen problemer. Dette ble heller ikke bemerket på noen PK i alle disse årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, ahj skrev:

Hvordan blir det med de med Individual lakk? :) 

Usikker om hvilken farge min går under 😂

Her er nok ingen standard 😕  Jeg ser bare rød, blå, brun, ukjent osv... har ingen farge koder osv'er.  

Så hvis en individuell farge ser rødaktig ut så går den nok som rød. Send meg VIN nr, så jeg jo sjekke hva den går som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott side! Funker vertfall knall på telefon ser det ut til :)

For min del er jeg imponert over hvor få 323 og 328 coupe det er her til lands. Flere M3er faktisk enn det er 323 og 328 til sammen (coupe) 😦

Endret av BjornarHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Evopower skrev:

Ingen e24 m635i (m6)? Vet om 1 her jeg bor hvertfall

Sikkert ikke alt som var oppe å gikk på den tiden loggmessig 😛

 

De eldre modellene må jeg gå igjennom manuelt (altså legge til vin regler). F.eks samme med e30 m3, de har egen vinkode som ikke helt sammen svarer med nyere modeller.  Satser på å få gått igjennom eldre biler og legge dem til ila sommeren. Fint kose prosjekt dette her, da jeg lærer mye fin BMW historie igjennom dette lille prosjekt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tiltak og veldig interessant

Tror du mangler en god del av E23, jeg kommer i værtfall på minst 5 eller 6 stk. 745 på skilt. Det finnes også en veldig tidlig 730 i Rogaland på skilt. Regner med at det blir bedre framover. Jeg bare gleder meg til fortsettelsen.

Er det mulig og bryte ned tallene på årsmodell når du finner tiden til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rune-K skrev:

Er det mulig og bryte ned tallene på årsmodell når du finner tiden til det?

Ja det er det faktisk! Har en del tanker på forbedre visningen av statistikken! Har også tenkt litt på alt. meny som går på modell og ikke modell kode (så man kan velge f.eks X5 og få alle sammen)

Og ang E23 så må jeg bare få satt meg ned og få inn riktig regler for det. 

Ting går litt sakte disse dager pga ZedFest arrangementet og jobbing dessverre. Men har en plan:-)

 

Tusen takk for tilbakemeldinger folkens! Masse nyttige råd og mulig forbedringer er notert!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...