Gå til innhold

Europatur med dårlig tid! Oppdatert rute!


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Nå begynner det og nærme seg! Zermatt har vert planen hele tiden, men er nå litt usikker på om det blir unødvendig langt sør? Tenker og kjøre Stelviopasset, så videre farting 1 dag, før turen går til nurburgring lørdag ( Den dagen vil jeg rekke litt kjøring også )

Er redd Zermatt blir litt langt, og utifra ett raskt google søk virker det ikke sååå spesielt :P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Skulebollen skrev:

Nå begynner det og nærme seg! Zermatt har vert planen hele tiden, men er nå litt usikker på om det blir unødvendig langt sør? Tenker og kjøre Stelviopasset, så videre farting 1 dag, før turen går til nurburgring lørdag ( Den dagen vil jeg rekke litt kjøring også )

Er redd Zermatt blir litt langt, og utifra ett raskt google søk virker det ikke sååå spesielt :P ?

vi kjørte munchen - como via st bernadino passet og det var en fin dagstur inkludert entur innom alpina og bmw. dagen etterpå så var como - og godt forbi stelvio en fin dagstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Skulebollen skrev:

Nå begynner det og nærme seg! Zermatt har vert planen hele tiden, men er nå litt usikker på om det blir unødvendig langt sør? Tenker og kjøre Stelviopasset, så videre farting 1 dag, før turen går til nurburgring lørdag ( Den dagen vil jeg rekke litt kjøring også )

Er redd Zermatt blir litt langt, og utifra ett raskt google søk virker det ikke sååå spesielt :P ?

Jaja, da går du glipp av mye. Men stol på Gooogle du, så slipper jeg å møte andre nordmenn der i fremtiden :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ahj Vi har rett og slett ikke mer tid. Det er 7,5t fra Zermatt til Ringen, hvor jeg skal kjøre på lørdag. Dvs. at vi ikke bør vere mer enn 4-5 timer maks fra ringen fredag.

 

Nå er planen:

onsdag - torsdag:  Hamburg - munchen (ish, ser det litt an )

Torsdag: Videre til Schloss Neuschwanstein, deretter stelviopasset, for so og enten svinge innom st.moritz eller vaduz. ( Tips her mottast med stor takk! ) 

Så er det fredag til lørdag. Her tenker vi og begynne og komme oss oppover mot nurburgring ett lite stykke.. Men her står vi egentlig "rådløse". Men vi tenker og kjøre grimselpasset og furkapasset, for deretter og sette snuten oppover, kanskje Strasbourg eller helt opp til Luxemburg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Skulebollen skrev:

@ahj Vi har rett og slett ikke mer tid. Det er 7,5t fra Zermatt til Ringen, hvor jeg skal kjøre på lørdag. Dvs. at vi ikke bør vere mer enn 4-5 timer maks fra ringen fredag.

 

Nå er planen:

onsdag - torsdag:  Hamburg - munchen (ish, ser det litt an )

Torsdag: Videre til Schloss Neuschwanstein, deretter stelviopasset, for so og enten svinge innom st.moritz eller vaduz. ( Tips her mottast med stor takk! ) 

Så er det fredag til lørdag. Her tenker vi og begynne og komme oss oppover mot nurburgring ett lite stykke.. Men her står vi egentlig "rådløse". Men vi tenker og kjøre grimselpasset og furkapasset, for deretter og sette snuten oppover, kanskje Strasbourg eller helt opp til Luxemburg?

Bare 7,5 t unna, det er jo ikke noe problem å kjøre på en liten fredag :P 
Men jeg skjønner poenget, men jeg hadde dratt ditt enn st.moritx eller vaduz. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Bare 7,5 t unna, det er jo ikke noe problem å kjøre på en liten fredag :P 
Men jeg skjønner poenget, men jeg hadde dratt ditt enn st.moritx eller vaduz. 

St.moritz utgår. Grunnen til Vaduz er at det ikke er store omveien for og komme seg videre til furka og grimselpasset. Og Vaduz er passende sted for overnatting. Så går det nordover etter grimselpaset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

St.moritz utgår. Grunnen til Vaduz er at det ikke er store omveien for og komme seg videre til furka og grimselpasset. Og Vaduz er passende sted for overnatting. Så går det nordover etter grimselpaset

I know! 

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Skulebollen skrev:

@ahj Vi har rett og slett ikke mer tid. Det er 7,5t fra Zermatt til Ringen, hvor jeg skal kjøre på lørdag. Dvs. at vi ikke bør vere mer enn 4-5 timer maks fra ringen fredag.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du bør være svært nær Nürburg på lørdag morgen mener jeg da.

Morroa på Oldtimer begynner klokken 08.15 , med et MÅ se klokken 10.25 med DTM. De samler opp de bilene som skal utpå ca 15 minutter før, rett ved bensinstasjonen inne på banen. Der bør man være når de fyrer opp og passerer deg en halv meter unna.

timetable

Fra NRB Classic ifjor, DTM

 

 

Endret av 540is
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp vært på deler av ruten din. Schloss Neuschwanstein er kult. Ville droppet Vaduz, ingenting kult å se der også er det i tillegg dyrt. 

Var i Dolomittene i dag og det er det råeste jeg har sett. Veien fra Bolzano til Cortina er flott. Du får se hvordan den passer med ruta di, men er ikke så fryktelig langt unna Stelvio-passet om du skal dit.

Hatt cirka denne ruten siste uka: Hirtshals - Rothenburg, Garmisch-Partenkirchen - Schloss Neuschwanstein - Vaduz - Zürich - Interlaken - Kandersteg - Lago di Como - Milano - Bolzano - Cortina - Innsbrück - München. Bare send en PM om du vil ha noen tips, følger ikke så nøye med på trådene her inne nå i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser fra København nå, hvordan kommer man seg raskest igjennom Tyskland 😅? Skal til garmisch partenkirchen. GPS viser Rostock-Berlin-Leipzig-Nurnberg, og at vi då vil spare litt over 1t. Men er det raskare å køyre mot Lübeck og Hamburg mot Nürnberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha stolt på f.eks Google Map og/eller en GPS med oppdatert trafikkdata i dette tilfellet. Det er svært mye trafikk i Tyskland på denne tiden av året og det dannes hurtig køer. Det er også veiarbeide/vedlikehold i Elbetunnelen i Hamburg og det skaper store køer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk gjerne navien i bilen om denne er oppdatert, og med RTTI på, det funket svært bra for oss i fjor. Men når vi kjørte fra Hirtshals og sørover mot Flensburg så ville hele tiden bilen ha oss av E45 og langs en eller annen sidevei i stedet for å holde motorveien nedover. Vi ignorerte det selvfølgelig - det er jo lov å tenke selv 😛 men bilen sier i fra om ulykker på ruta og om omkjøringsforslaget skyldes ulykker eller kø. På vei nordover fra Praha og rett over den tyske grensa ble vi reddet i siste liten fra ulykke og stillestående kø av dynamic guidance, som plutselig ville ha oss av neste avkjørsel noen hundre meter lenger framme, rett før køen startet. En 20 minutters omvei på den vakre tyske landsbygda senere var vi tilbake på motorveien, nord for stillestående kø, og ingen biler foran oss :D . Så joda, det funker! 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...