Slavearbeider'n Skrevet August 8 Forfatter Skrevet August 8 (endret) Liten update her i fra. Glemt bort tralla litt etter ‘’uhellet’’, så kom sommerferien, og først nå har jeg hatt tid til å se litt på bilen. Tatt en sjekk av plugger for å se at ikke en plugg og stempel har hilst på hverandre. Det har dem ikke, alle pluggene er hele og intakte Demontert toppdeksel og sett etter skader der. Men der ser alt fint ut. Så den virkelige testen der venstrearmen må i sving. Ville motoren turne manuelt med latmannsarmen da? Ja da. Den går så fint rundt så. Ingen motstand som kan indikere at en råde har gått og skjært hele motoren. Prøvd å se så godt jeg kan under og på eksossiden om jeg kan se noen hull i blokka, det gjør jeg heller ikke. Motor ser intakt ut utvendig. Skal få demontert kompressoren ila helgen og se om jeg finner noe på innsugssiden. Tok en sjekk av kjølevæska og det var plenty i behonderen. Ikke fått kontrollert bensinopplegget enda. Finner jeg ikke noe får jeg ta ned bunnpanna og se om jeg kan finne noe der. Hmmm hadde kanskje ‘’håpet’’ at plugger og turning av motor kunne gitt meg ett svar med det gjør det altså ikke. Det er positivt men også negativt siden jeg må undersøke enda mer. Endret August 13 av Slavearbeider'n Ampera, sveigis, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
Gabz Skrevet August 13 Skrevet August 13 Godt å høre at det ikke er noe åpenlyst krise enda iallefall. Lykke til med videre undersøkelser, håper det så skumlere ut enn det er i praksis. Spent på å se hva årsaken var.
Slavearbeider'n Skrevet August 13 Forfatter Skrevet August 13 4 timer siden, Gabz skrev: Godt å høre at det ikke er noe åpenlyst krise enda iallefall. Lykke til med videre undersøkelser, håper det så skumlere ut enn det er i praksis. Spent på å se hva årsaken var. Siden motoren plutselig gikk dårlig og døde da jeg ikke ga gass og det rant væske ut under bilen kan jeg ikke skjønne annet enn at det er noe med bensinopplegget. Jeg har blåst ett par motorer nå og jeg kjenner symptomene på ett rådelager som ikke orker mer. Forrige gang merka jeg det i gasspedalen, nå merket jeg ingen verdens ting.
Gabz Skrevet August 13 Skrevet August 13 (endret) Ja, det høres veldig nærliggende ut da. Har du sjekket filteret? Kompis hadde problem på sin M54 at den ikke gikk helt som den skulle også plutselig lå halve innholdet fra bensintanken på bakken. Da var det den trykkregulatoren på filteret som ikke funka og gjorde at det "smalt". Endret August 13 av Gabz sveigis reagerte på dette 1
Slavearbeider'n Skrevet August 13 Forfatter Skrevet August 13 1 time siden, Gabz skrev: Ja, det høres veldig nærliggende ut da. Har du sjekket filteret? Kompis hadde problem på sin M54 at den ikke gikk helt som den skulle også plutselig lå halve innholdet fra bensintanken på bakken. Da var det den trykkregulatoren på filteret som ikke funka og gjorde at det "smalt". Nei, men takk for tipset. Det skal sjekkes ut! sveigis, Gabz og Ampera reagerte på dette 3
RF91 Skrevet August 13 Skrevet August 13 Kryssa fingrane for at da e nåke sånt so e syndaren 😄 sveigis reagerte på dette 1
Kvasi Skrevet August 13 Skrevet August 13 De pluggene ser ut til å ha brent litt mer olje enn de skal 😕
Slavearbeider'n Skrevet August 13 Forfatter Skrevet August 13 1 time siden, Kvasi skrev: De pluggene ser ut til å ha brent litt mer olje enn de skal 😕 Pluggene har jeg ikke giddi å bytte. Dem er ikke nye for å si det sånn. Satt i motoren som ble satt inn. Så dem er noen år gamle tenker jeg
Kvasi Skrevet August 13 Skrevet August 13 2 timer siden, Slavearbeider'n skrev: Pluggene har jeg ikke giddi å bytte. Dem er ikke nye for å si det sånn. Satt i motoren som ble satt inn. Så dem er noen år gamle tenker jeg Gjør ingen forskjell, de skulle ikke vært så sorte om de så var kjørt hver dag i 5 år. Nå husker jeg ikke lengre beskrivelsen av hvordan motoren tok kveld men gjetter på en sammenheng der.
Slavearbeider'n Skrevet August 18 Forfatter Skrevet August 18 Da har jeg sjekka litt mer. Bilen var tom for strøm så fikk satt den på lading i går, dekka til under hele bilen idag og tenkte jeg skulle dra motoren på starteren. Det var ikke nødvendig, så fort jeg satte på tenninga fossa det ut bensin under bilen. Sånn omtrent mellom girkasse og motor. Så ikke veldig rart hvorfor motor stoppa med den mengden som lakk i ett par sekunder. Her er det en slange som er gå eller noe som har hoppa helt av. PIIIPower, sveigis og Ampera reagerte på dette 3
Nyheim Skrevet August 19 Skrevet August 19 (endret) Det kan jo ikke være vanskelig å finne ut av en så åpenbar lekkasje. Er sikkert slangen som går inn på fuel rail i bakkant av motor hvis det renner ned mellom girkasse og motor. Glemt av slangeklemma der når du monterte motor i bilen kanskje? Endret August 19 av Nyheim
Slavearbeider'n Skrevet August 20 Forfatter Skrevet August 20 (endret) På 19.8.2025 den 12.35, Nyheim skrev: Det kan jo ikke være vanskelig å finne ut av en så åpenbar lekkasje. Er sikkert slangen som går inn på fuel rail i bakkant av motor hvis det renner ned mellom girkasse og motor. Glemt av slangeklemma der når du monterte motor i bilen kanskje? Syndebukken var fuelrail ned på dysene. Mulig skruene ikke har vært skrudd til godt nok og vibrert løs. Tok ut dysene og satte på tenniga. Da rant all bensina fra bakerste dyse ned. Ingen lekkasje fra drivstoffslanger ellers. Så testa jeg om kanskje en dyse lakk men dem er helt tette også. Så feilen var nok slurv av meg Dette er med tenning på. Ingen lekkasje fra dyser eller rail Endret August 20 av Slavearbeider'n RF91, sveigis, Ampera og 4 andre reagerte på dette 6 1
Slavearbeider'n Skrevet August 23 Forfatter Skrevet August 23 (endret) Stuket på en senka e46 er det lite som slår. Gjorde seg med nye OEM M sport kanalskjørt også Endret August 23 av Slavearbeider'n Ingvaldsen, hsd, *MrB* og 12 andre reagerte på dette 15
RF91 Skrevet August 23 Skrevet August 23 Håpa du får deg minst èin tur med bilen før sesongen e ferdig 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå