Gå til innhold

Ehaugsnes' E36 M3 og e53 X5! - ny bil S18!


turbojugen
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Skjønner godt at du liker den godt. I mine øyne blir det ekstra artig når det er en bil det sjeldent gjøres noe med. Blir det iS-styling på denne også?

Helt enig i det med at det er en bil det skjeldent gjøres noe med ja! Is-styling er pÅ tur fra ebay. Vurderte orginal styling, men ser ingen grunn til og bruke 25k på det. Har kosta på mye orginale tekniske deler nå. Føler det er viktigere at det er oem, enn lepper på fangerene som kun er for syns skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Saltkjelen skrev:

Helt enig! Det kommer til å gjøre seg godt med fargen som er på bilen. Er planen å få på denne bøylen i tillegg til leppa?

Har lyst på bøylen ja. Har funnet en i russland som lager kopier som ser helt lik ut! Så det spørs om jeg må handle😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garasjepost! 
har fått jort en god del på garasjen den siste uka. Blir desto mindre tid til bil, men må nesten få den ferdig så jeg får flytta inn i 2. Etg😃 garasjen er 9x12,5m utvendig, som er 112 m2. Leiligheta i 2. etg er ca 80. Leiligheta er mindre, pga ene siden i garasjen har full takhøyde for løftebukk. Her skal det nedfelt sakseløft, en liten hems for lagring av deler og verkstedbenk. Er og teknisk rom og bod nede i garasjen. Så varmvannstank skal stå nede. 
plana er og bo der selv ei stund, og så leie ut seinere når jeg har bygd hus! :)

40F77E6C-90F8-4658-BD15-83B055A9D97C.jpeg

99B7E80A-7F26-46BC-9AE4-531EA24D6A2F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg på garasjen. Har selv møte med Arkitekt på tirsdag om tegning på både hus og garasje. Håper å kunne skrape fram en dobbel garasje på hvert fall 50 kvadrat, lyst på litt større, men får se hva man kommer fram til. Regner dog med at han far får siste ordet i saken da det er han som skal bygge, men. Man angrer sjeldent på at man bygde for stor garasje :P

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant rekkefølge - garasje med leilighet før hus. Ikke dumt egentlig :). @tennbrikket en angrer vel oftere på å ha bygd for liten garasje snarere enn for stor :P Vi er akkurat ferdige med tegningene fra arkitekt på vårt hus + garasje, fikk på plass en på ca 50m2 direkte koblet til huset slik at en kan gå rett fra garasjen, gjennom stor bod/lagringsrom og inn i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Interessant rekkefølge - garasje med leilighet før hus. Ikke dumt egentlig :). @tennbrikket en angrer vel oftere på å ha bygd for liten garasje snarere enn for stor :P Vi er akkurat ferdige med tegningene fra arkitekt på vårt hus + garasje, fikk på plass en på ca 50m2 direkte koblet til huset slik at en kan gå rett fra garasjen, gjennom stor bod/lagringsrom og inn i hus.

50 kvadrat syns jeg er kurrant størrelse, men hvis jeg selv får velge så kunne jeg tenkt meg bittelitt større. Fattern har en 50 kvadrat som er delt, hvorav ene er isolert med gnukkehjørne. Er jo plass rundt bilen, men kunne gjerne vært litt mer. Dog hvis man har garasjen helt åpen og ikke delt så får man utnyttet kvadratene litt bedre. Kan tenke meg at det hjelper å ha en bod man kan lagre litt utstyr i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Interessant rekkefølge - garasje med leilighet før hus. Ikke dumt egentlig :). @tennbrikket en angrer vel oftere på å ha bygd for liten garasje snarere enn for stor :P Vi er akkurat ferdige med tegningene fra arkitekt på vårt hus + garasje, fikk på plass en på ca 50m2 direkte koblet til huset slik at en kan gå rett fra garasjen, gjennom stor bod/lagringsrom og inn i hus.

Tror faktisk det er genialt og gjøre det i denne rekkefølgen! Spesielt nå som jeg bor alene er jo dette igrunn guttedrømmen. Samt når det blir samboer inn i bildet og det skal bygges hus, er allerede tomt ferdig. Pluss at jeg da kan bo 10m unna der huset skal bygges :) 

genialt og kan gå tørrskodd mellom hus og garasjen da!

46 minutter siden, tennbrikket skrev:

50 kvadrat syns jeg er kurrant størrelse, men hvis jeg selv får velge så kunne jeg tenkt meg bittelitt større. Fattern har en 50 kvadrat som er delt, hvorav ene er isolert med gnukkehjørne. Er jo plass rundt bilen, men kunne gjerne vært litt mer. Dog hvis man har garasjen helt åpen og ikke delt så får man utnyttet kvadratene litt bedre. Kan tenke meg at det hjelper å ha en bod man kan lagre litt utstyr i.

Boden er litt for utleien sin del når jeg skal leie ut leiligheta nå, boden har egen inngangsdør fra utsia :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friskmeldt x5! Endelig😅 viste seg og allerede stå downpipe uten katalysator på denne, så da var det katalysator som var tett. Satte bort denne jobben til verksted også,  for og prioritere garasjebygging. Men deilig med fungerende bil igjen, ble mye friskere også! 
tok meg også bryet til og legge sommerhjul på e38’n for og lokke frem litt mer motovasjon der. Lada batteriet, starta den opp og tok en vask på Begge to. Var en god følelse og se begge stå der ilag, igrunn en bilkombo jeg har drømt om lenge😃

4052C7AA-7398-4C58-9E33-BEC94F8573ED.jpeg

FCD9F7C6-0211-4813-B359-2ED8662CE29A.jpeg

D5AC5410-D681-43A0-8E39-3C68E2AB1178.jpeg

F76B449B-E497-489B-B60A-C92331E57D2C.jpeg

F86C1AB7-1312-4B38-A829-07FE9D73BB93.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott bilkombo dette helt klart ,ikke minst en til hvert bruk .

Godt du fikk fikset den igjen og at den går som den skal .👍.

De felgene på X5en er særs pene og kler disse godt .😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lenge siden sist oppdatering! Har heller ikke skjedd så mye. Har kjøpt enda en delebil men😅 fikk testa x5’n som trekkbil når jeg henta den, noe som gikk nesten smertefritt! Lå i for tungt gir i en lengre oppoverbakke, og da smalt kassa i nødmodus. Så spørs om det blir et olje og filter skift på kassa. Ellers var x5’n helt nydelig og trekke henger med! Chippa 218hk m57 er mer enn sterk nok til og trekke 2,7tonn iallefall. Konge oppsett!

delebilen skal selges i deler btw, om noen trenger noe. Noe er allerede solgt og. Må få de på høggern snart, for det ser ut som et lite høggeri her jeg bor nå😅

6356233D-410A-4E42-B3BD-91DEDAB8D176.jpeg

239FA102-42EA-4B1D-A52D-B13E7500544F.jpeg

67D68B12-6AA9-4695-8D05-7660F5BB1966.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny helg, nye hjul!😅🤟🏻
etter mye frem og tilbake solgte jeg style32 hjula. Noe jeg bestandig kommer til og angre på.. ble en roadtrip med x5’n i helga på hele 1560km! Får ikke sagt det nok hvor god bil dette er altså

Men over til felger - kjøpte et sett 20" racing dynamics rs2 hjul! I seg selv skamtøffe hjul, men er litt usikker om jeg synes de passa bilen eller ikke. De er hakket for breie bak, så må valse litt og trikse for og få de til og gå innom buen her. Kunne også tenkt meg hakket breiere dekk, da jeg heldigvis har vokst av meg dekkstrekk😅 

Synes ikke de er «classy» nok til en sjuer, men igjen så er de veldig tøffe. Kommer an på hvilken vinkel jeg ser bilen ifra😂 

har nok minst like lyst på alpina softline felger. Så er litt usikker om jeg skal selge og kjøpe det, eller kjøre på disse i år. Hva mener dere?

btw - kjøpte også et sett style87 til x5’n, så style168 hjula er til salgs! Gi meg en lyd om du er intr :)

62386B77-1819-407C-B2EE-ED0648F8F728.jpeg

31F64EA0-3B1D-4746-9EE3-980820D94343.jpeg

FB1DB990-D506-4388-AE11-AE20C1215518.jpeg

1027EEE7-D751-42EF-8173-37852F9F5E4C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • turbojugen changed the title to Ehaugsnes' E36 M3 og e53 X5! - ny bil S18!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...