Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - girkasse trøbbel.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

Tja, jeg ser den, men om alt funker som det skal så kan man kanskje bare ta oljeanalyse av brukt olje for å følge opp intern slitasje? Sikkert flere med S54 som har gjort det, så bør være litt sammenligningsgrunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, E.C. said:

Tja, jeg ser den, men om alt funker som det skal så kan man kanskje bare ta oljeanalyse av brukt olje for å følge opp intern slitasje? Sikkert flere med S54 som har gjort det, så bør være litt sammenligningsgrunnlag.

Absolutt et godt poeng der. Er ikke dumt å gjøre det før man svir av 60k på en slik jobb..ikke små penger akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for meget hyggelig besøk! For å sitere fruen "han må virkelig være en ok fyr siden du har taklet og vær sosial i 2 dager". 
 

Jeg sa til deg bimmers er såpass bra at jeg tar det med i vurderingen når et annet bil merke har stått i fokus, tekniske kunnskapen er uerstattelig. Men det sosiale har og vært helt fantastisk hvor mange nye bekjentskap har blitt startet som har gitt mange gode minner. 
 

Men alt har sin pris hos oss på Sunnmøre og faktura for oppholdet sendes i posten over helgen! Tenker 8.990,- er en fin pris for opphold og guide. Takk for nå og velkommen tilbake 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete, verre enn han karen ved bensinpumpa på Bunker Oil nå du @Snagg30😂

Som du sier, det er virkelig et hjem denne rare hobbyen våres, noe du fikk meg til å kjenne på :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tur og alltids kjekt med et reisebrev :)

Ellers er det morsomt å lese åssen man stifter bekjentskap gjennom et forum kun på bakgrunn av et bilmerke som felles interesse. Har selv fått gleden av å bli kjent med mange brukere her og attpåtil skaffet en kamerat for livet kun pga et enkelt spørsmål på PM. 

Du har nok en kompis for livet i den E46 slik du steller med den :)

1 time siden, Snagg30 skrev:

Jeg sa til deg bimmers er såpass bra at jeg tar det med i vurderingen når et annet bil merke har stått i fokus, tekniske kunnskapen er uerstattelig. Men det sosiale har og vært helt fantastisk hvor mange nye bekjentskap har blitt startet som har gitt mange gode minner. 

Støttes 110%! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg ut som en nydelig tur, prøvde å visualisere kjøringen og M3en gjennom reisebrevet ditt, inspirerende, og legger enda mer vekt til E46 M3 som sommerbil, det være seg coupe eller cab. Disse bilene her sitter i meg fra barndommen, da broren til en kompis hadde skaffet seg en sånn. Må ha vært tilbake i 2002-2003. Akkurat lik den du har. Den lyden av S54 i full sang, de formene og linjene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@///M-ini95takk for det! :D Ikke sant, er veldig morsomt å skaffe nye bekjentskap gjennom en felles lidenskap. Det er virkelig noe eget her på Bimmers, som @Snagg30. Kunnskapsnivået er på topp, og det er en gjeng med skikkelig hyggelige og bra folk. Ikke dumt å være BMW entusiast da :) 

@papertigerS54 i full sang på åpne sletter og svingete vei, det er virkelig noe eget :D Beit meg merke i hvor genialt coupe egentlig er til slike langturer med lange sideruter uten stolper så får man ganske så god utsikt utover på sidene. Men en cab hadde jo faktisk vært enda bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så ut til å være en flott tur og ikke minst gøy å besøke andre Bimmersfolk 😊

Etter alle disse årene her på Bimmers har jeg og blitt kjent med utrolig mange mennesker ,som og har blitt endel av vennskapskretsen 😊

Sånt er veldig morro @Dusy.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fin start på en lørdag, der planen var å kjøpe et par nye sko før skolestart på Oslo Fashion Outlet i Vestby da de hadde noe student tilbud gjennom helga. Billige sko ble til en potensiell sur utgift 😐

Starta med at girkasselampa poppet opp i Oslofjordtunnelen, og like kjapt gikk bilen i fri i nedoverbakken. Prøvde febrilsk å få den i gir før den fæle oppoverbakken. Fristet lite å stoppe i en havarilomme i den tunnelen, og lage kaos i en tunnel som alt for ofte blir stengt pga. bilberging. Heldigvis klarte den å hoppe i gir igjen og vi kom oss ut. 

Gode råd var dyre nå, og ble veldig usikker på om vi bare skulle droppe turen til Vestby og snu..eller kjøre om Oslo 🥲 Vel, kom ikke så langt. Etter rundkjøringa så hoppa den ut i gir igjen og da var slaget tapt. Fikk verken bilen i gir, sto konstant i nøytral og bilen ville ikke starte etter jeg skrudde den av. 
 

Det endte som det endte, og vi hoppa ut av bilen og fikk ringt NAF.

IMG_8053.thumb.jpeg.d28e7697017003e39ddf0f6ae9740537.jpeg

Sørgelig syn. Og av en eller annen merkelig grunn føltes det veldig flaut ut. Samt at frykten for at noen skulle treffe bilen både foran og bak, da det ikke var få som tok noen forbikjøringer av andre biler mens de sakket ned for å komme forbi bilen 🤬

IMG_8054.thumb.jpeg.8c0661e166c58950b1d64920c7eb9cd0.jpeg

Ingen dramatikk her..😬

Bilen ble fraktet til Bilia Ski, da det var rolige 8000,- (!) i mellomlegg for å få bilen hjem i egen garasje 😱 Da var det bare å få bilen dit og ringe @Netlandetog drøfte saken. Han var i Tyskland, men kunne få henta bilen allerede på mandag for å feilsøke. Det var en skikkelig lettelse, da jeg var veldig skeptisk til å la noen jeg ikke har noe kjenskap med til å feilsøke en 20 år gammel bil de sikkert ikke har sett på lenge. 
 

typisk at sånne ting skjer når man har jobbet mye ekstra før studiet for å bygge opp en solid buffer. Nå er det bare å krysse fingere og tær for at det ikke er noe veldig alvorlig 😓

IMG_8055.thumb.jpeg.a944e7c0e8f81143186f8ec970fdcec0.jpeg

Her er øyeblikket der jeg lurte på om jeg drømte eller ikke 🫣

IMG_8057.thumb.jpeg.a703221e70f78081173bff36e6f26171.jpeg

Men, du verden jeg er glad for at noe sånt ikke skjedde i Tyskland eller på en eller annen fjellvei langt ute i gokk.

Fikk nå skryt av bilbergeren, for at den fremsto godt vedlikeholdt 😐IMG_8056.thumb.jpeg.2949c6101e6de3dd6841e3e832ce7138.jpeg

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - girkasse trøbbel.

Æsj den var lei. Slike uforutsette ting svir mest, men hell i uhell at slikt skjer i nærhet til eget hjem :)

Har selv opplevd to havarier hvor ene skjedde i egen garasje mens jeg rygget bilen inn, og andre mens den stod parkert på tomgang utenfor Bavaria Oslo (litt av en ironi😅). Uansett hvor kjipt det føltes ut der og da, er jeg i ettertid sjeleglad for at det ikke hendte ut i gokk. 

Syntes dog mellomlegget for å frakte hjem var drøyt. Nå vet jeg ikke hvor langt det var til deg, men for min del var det aldri snakk om mellomlegg for å frakte dit jeg ville. Eneste forsikringen sa, var at det skulle være innen fornuftig avstand typ maks 5 mil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@///M-ini95 så sant, og ikke minst at alle kom like helskinnet ut av situasjonen :) Kudos til bilbergeren som tok hensyn med lav bil på planet. 
 

Ja det var drøyt syntes jeg også, de hadde en radius på 3 mil. Dette var gjennom NAF da jeg har 2 gratis berginger i året gjennom medlemsskapet. I tillegg fikk jeg en påminnelse om at det er første året jeg kjører uten motor og drivverk forsikring på denne etter jeg tegna entusisastforsikring istedenfor. Får heller trøste meg med at jeg har spart inn penger på forsikring til denne utgiften 😬

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipe greier, satse på at det ikke er noe alvorlig.

Jeg har også blitt tauet av NAF én gang, men da kjørte han meg og bilen gratis hjem. Det var dog bare litt over en mil. Så litt stiv pris på frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...