Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - girkasse trøbbel.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

Meld deg inn i Amcar og bruk deres bilberging, fikk gratis frakt først til merkeverksted i Tyskland pga havari i Bremen, så fra Tyskland og hjem på tunet på vestlandet ( men eg valgte å få den til merkeverksted i Son)  :)  Om du er kunde med IF så får du faktisk meir i rabatt en kva Amcar-medlemskapet koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@GtiGtrherregud, burde jo ha ringt direkte til IF jeg. Er jo medlem i Amcar og har deres entusiastforsikring gjennom IF. Men, nå er jeg hvert fall evig takknemlig for at @Netlandettilbudte seg å hente M3en på mandag og det føles mye lettere å overlate bilen til han.

Jeg gikk fra 16k ca med motor og drivverk til 4k i året på M3en med IF og Amcar. Trodde det var en betingelse at man var medlem i Amcar, jeg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Dusy said:

Starta med at girkasselampa poppet opp i Oslofjordtunnelen, og like kjapt gikk bilen i fri i nedoverbakken. Prøvde febrilsk å få den i gir før den fæle oppoverbakken. Fristet lite å stoppe i en havarilomme i den tunnelen, og lage kaos i en tunnel som alt for ofte blir stengt pga. bilberging. Heldigvis klarte den å hoppe i gir igjen og vi kom oss ut. 

Gode råd var dyre nå, og ble veldig usikker på om vi bare skulle droppe turen til Vestby og snu..eller kjøre om Oslo 🥲 Vel, kom ikke så langt. Etter rundkjøringa så hoppa den ut i gir igjen og da var slaget tapt. Fikk verken bilen i gir, sto konstant i nøytral og bilen ville ikke starte etter jeg skrudde den av. 

 

Du er ikke første mann som har måtte gitt tapt for Oslofjordtunnelen 😉

Den spiser alt og ingenting til frokost, polske lastebiler, bobiler fra Jugoslavia, vestlendinger med bobil og ymse plukk & mix. 

Vel Dusy, Gleden med gammal BMW er jo ting som dette her...de gir deg smil og glede så det holder, men uka etter er det nedtur, utgifter og banning. Det er ikke for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Werthertunnelen fra helvete! 
Du har helt rett, her får sjela virkelig kjørt seg med disse. Er gøy når de funker 😅 Og i kveld så måtte det toppe seg med at kveldsvakta i dag er en god gammeldags vakten fra helvete :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff dette var jo ikke greit @Dusy 😫😫

Er det man skal si det klassiske at dette ordner seg greit ?

Vi får satse på det her ,men det er vel og en gammel kjenning dette at disse kan lage litt trøbbel .

Uansett så er nok denne på veien igjen snart 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord @sveigis:)

Du har helt rett at det her noe å forvente på en gammel kjenning, så vi får bare se. Fikk tlf av Thomas i sta om at han henter bilen i dag. 
 

Ekstra gøy å finne dette på bruksbilen her om dagen også 😫

IMG_8075.thumb.jpeg.8070e6d5bd4dd38332c8febe777ce486.jpegIMG_8075.thumb.jpeg.8070e6d5bd4dd38332c8febe777ce486.jpeg

Tok kontakt med karosseriverkstedet som lakkerte opp denne for to år siden pga hærverk, men de hadde ikke rørt kanalene…

IMG_8088.thumb.png.527f7ab578023265030d0d5a6cbcc798.png

 

IMG_8078.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff kjedelig med M3en, når den hopper ut av gear og blir i stående i nøytral er det eit typisk tegn akkumulator pumpen som tar kvelden.Den er ikkje så billig desværre. Muligens det er noe annet men det er værfall eit typisk tegn når den er gåen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SyvertThomas tok en diagnose i sta, mulig det er hastighets sensor som mater kassa med feil info. Han hadde en brukt sensor liggende som han skal teste ut i morgen 🤞🏽

Ting baller på seg her nå, men sånn er livet. Får bare tenke at man er heldig i livet når man «bare» har problemer knyttet til bil og ikke annet verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Dusy skrev:

@SyvertThomas tok en diagnose i sta, mulig det er hastighets sensor som mater kassa med feil info. Han hadde en brukt sensor liggende som han skal teste ut i morgen 🤞🏽

Ting baller på seg her nå, men sånn er livet. Får bare tenke at man er heldig i livet når man «bare» har problemer knyttet til bil og ikke annet verre. 

Satse på det er sensoren da :) , på min måtte pumpa byttes (70k km)det ordner seg nok tenker eg,

hehe,  ja èin får trøste seg med det kunne alltids vore værre

Endret av Syvert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...