Dusy Skrevet Mars 20 Forfatter Skrevet Mars 20 (endret) Ble et hyggelig besøk hos @Saltkjelen i går kveld som hjalp meg med å gjøre de siste finpussene på bilen, da han er mer fingernem enn det jeg er Bimmers er et herlig (og dyrt 😂) sted, med mange fine mennesker noe som gjør BMW mer enn en bare bil, rett og slett. Først ut var å få byttet deksler på girvelgeren: 2 minutter senere: Også var doktoren i gang med å kode inn litt diverse, som jeg ikke hadde tenkt på før Lasse ramsa opp alt mulig som det går an å få kodet inn. Blant annet den klassiske BMW gongen, få opp vinduene mens dørene er åpne og ikke minst comfort plus på demperne I4en til Lasse er virkelig i en klasse for seg selv. Her snakker vi en skikkelig gjennomført bil som er et blikkfang både utvendig og innvendig! Nok en gang tusen takk for hjelpa @Saltkjelen Nå er det bare å få bestilt RHD solskjerm uten airbag klistremerke så blir det bra. Og få bestilt inn fjærer fra ACS, men avventer til jeg får skattemeldingen først 😬 Stemningsbilde fra E6 på vei hjemover. Rett og slet en deilig cruiser denne her Endret Mars 20 av Dusy ahj, KireS, Marius2002 og 7 andre reagerte på dette 9 1
Eystein Ose Skrevet Mars 20 Skrevet Mars 20 Legendarisk valg av sko @Saltkjelen. Crocs kan bare legge seg i forhold til tresko uten vernetå Saltkjelen, ahj og fupsaker reagerte på dette 3
sveigis Skrevet Mars 20 Skrevet Mars 20 Lasse kan det @Dusy uten tvil .😊🙏 Og du sier det jeg alltid har sagt ,Bimmers er så mye mer enn bare bil . Her har jeg stiftet bekjentskaper som er blitt mine venner . Men disse tingene du har gjort ble bra .😊 Dusy og fupsaker reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet Mars 20 Skrevet Mars 20 35 minutter siden, Eystein Ose skrev: Legendarisk valg av sko @Saltkjelen. Crocs kan bare legge seg i forhold til tresko uten vernetå Riktig skotøy er halve jobben, det. De treskoa der holder i 20 år til, minst! 😎 @Dusy Hyggelig å hjelpe til. Det er jo smått utrolig å høre hva dette ville kostet å bytte hos BMW.. 🙄 fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Mars 20 Skrevet Mars 20 Herlig Dette ble bra. Artig å høre at du fornøyd med bilen. Kult at @Saltkjelen stolte opp og fikset! Den ladekladden jeg ser der bak hass i4 velger jeg å ikke kommentere Dusy og fupsaker reagerte på dette 2
Dusy Skrevet Mars 20 Forfatter Skrevet Mars 20 29 minutes ago, Saltkjelen said: Riktig skotøy er halve jobben, det. De treskoa der holder i 20 år til, minst! 😎 @Dusy Hyggelig å hjelpe til. Det er jo smått utrolig å høre hva dette ville kostet å bytte hos BMW.. 🙄 Ja, det kan du trygt si 😂 For de av dere som er nysgjerrige, så skulle BMW ha 5040,- kr for å bytte deksler og knapp selv om jeg kom med egne originale deler. 16 minutes ago, Marius2002 said: Herlig Dette ble bra. Artig å høre at du fornøyd med bilen. Kult at @Saltkjelen stolte opp og fikset! Den ladekladden jeg ser der bak hass i4 velger jeg å ikke kommentere Evig takknemlig for miljøet her! Marius2002 og Skulebollen reagerte på dette 1 1
Dusy Skrevet Lørdag kl. 12:55 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 12:55 (endret) Da var det dags for i4ens første håndvask etter spahelgen hos @karolinef Så digg å vaske bil med skikkelig coating. Tidenes vannskrekk og veldig enkelt å tørke av. Fikk endelig byttet til nye skiltholdere fra BMWCCN. Plaget meg veldig at de fra Bilia hadde telefonnummer på hver kant 😅 Fikk også byttet solskjerm fra høyre rattet 4 serie, så nå er interiøret straks komplett. Var litt knotete og måtte ringe doktor @Saltkjelen som ba meg om å røske ut ledningen. Tok neglen på tommeltotten i den seansen 🙃 Neste på lista er rattet, det trenger en skikkelig oppstrekk. Glatt og blankt, sånn kan det ikke være. Veit det er flere her inne som har gjort dette med ymse resultater, så tror jeg overlater dette til noen som kan dette. Ser ut til at det har forsvunnet litt farge på begge sider så da holder det nok ikke bare med en rens. Skal ta bilder etterpå og legge ut her for å høre hva dere mener. Ble ikke tid til bilder under selve vaskinga da det hopet seg opp med biler i kø. Alle skal jo vaske bil når sola skinner. Rart.. Før-bilder før man gikk løs på solskjermen: Ble en smule stressa når jeg skulle sjekke om lyset funka før jeg skrudde alt på plass og det ikke gjorde det, men det kom på til slutt 😅 Og voila: MYE bedre Sommerskoene kommer på til mandag, så får vi håpe det er tørt og fint fremover. Nærmer seg dags for å hente ut godbilen, men først må veiene vaskes skikkelig for salt og støv. Ser de er godt i gang flere steder så er nok ikke så lenge igjen Dette blir nok min siste sesong, mer om det senere.. Endret Lørdag kl. 12:59 av Dusy mslello, E.C., karolinef og 6 andre reagerte på dette 9
Dusy Skrevet Lørdag kl. 16:14 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 16:14 Tok en sjans og prøvde med noe jeg hadde liggende. Ble litt bedre, kunne sikkert kjørt på med flere runder enn 5 med rensen men 😅 BimmerFan!, Marius2002, Ampera og 2 andre reagerte på dette 5
sveigis Skrevet Lørdag kl. 16:47 Skrevet Lørdag kl. 16:47 Ja det ble en særdeles blank og fin bil nå etter spa og vasken din her 😊 Jeg har og sett på dette med ratt og farging og deler samme oppfatning . Rattet på e28 kommer jeg nok til å prøve å friske opp selv når jeg tenker meg om ,selv om det er det rattet som er mest verdt i bilparken min 😅 Er det tanker om e46 salg etterhvert her @Dusy? Dusy reagerte på dette 1
Dusy Skrevet Lørdag kl. 17:04 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 17:04 (endret) @sveigis Er visst ikke bare, bare å friske opp ratt. Er man skikkelig uheldig så må man jo kjøpe nytt ratt, eller få det trekt om 😅 Dessverre, ja, så er det tanker om salg. Bilen som aldri skulle selges Men, tankene om å bruke pengene på andre investeringer har gått om og om igjen, spesielt i disse urolige tider vi ser i verden akkurat nå. Det er en tid for alt, tenker jeg. Så mye som den betyr for meg, så har vi i hvert fall hatt 5 gode år sammen. Men, den skal bli brukt litt før jeg legger den ut. Skal til Gøteborg første helga i mai blant annet, så det blir stas! Endret Lørdag kl. 17:09 av Dusy sveigis og Saltkjelen reagerte på dette 1 1
sveigis Skrevet Lørdag kl. 17:38 Skrevet Lørdag kl. 17:38 31 minutter siden, Dusy skrev: Dessverre, ja, så er det tanker om salg. Bilen som aldri skulle selges Men, tankene om å bruke pengene på andre investeringer har gått om og om igjen, spesielt i disse urolige tider vi ser i verden akkurat nå Ja men sånn er det jo av og til og skjønner deg godt uten tvil . En annen ting ,kommer de tankene da er man vel egentlig på vei til et salg 😊. Kjenner meg selv igjen på dette jeg og . Du har hatt den i fem år og hatt glede av den og hvis du da føler at du vil andre ting ,bør du bare gjøre det .😊😊 Dusy reagerte på dette 1
Dusy Skrevet Lørdag kl. 18:09 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 18:09 27 minutes ago, sveigis said: Ja men sånn er det jo av og til og skjønner deg godt uten tvil . En annen ting ,kommer de tankene da er man vel egentlig på vei til et salg 😊. Kjenner meg selv igjen på dette jeg og . Du har hatt den i fem år og hatt glede av den og hvis du da føler at du vil andre ting ,bør du bare gjøre det .😊😊 Det er ikke noe jeg tar lett på, for å si det slik. Den bilen betyr veldig mye. En bil er virkelig ikke bare en bil, og det er M3en et godt eksempel på uten at jeg skal skal skrive en hel roman om det her inne 😅Mye forandringer på kort tid, det ble slutt med samboer i fjor høst. Så, å gi slipp på M3en i tillegg sitter langt inne da den har fungert som mitt fri sted i de 5 årene. Men, fornuften i meg sier at de pengene kan vokse til noe større. Så får jeg heller prioritere hobby-bil ved en senere anledning tenker jeg. Kjipt å være fornuftig, men man må tenke langsiktig noen ganger. Saltkjelen reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Lørdag kl. 19:09 Skrevet Lørdag kl. 19:09 En negl eller to kan gjerne ryke med frem til man finner teknikken. Jeg forstår vemodet med å kvitte seg med M3en, men det er helt klart en fornuftig vurdering sett i lys av at man ønsker å prioritere økonomien. Dusy reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå