Gå til innhold

Kjøpshjelp F11 - Familiebil


Jonlar
 Share

Anbefalte innlegg

@Jonlar Ser at F11 i linken var merket solgt, endte du opp med denne? :) 

Synes den så fin ut, ikke var den gått langt heller og med webasto, krok, Harman Kardon, NaviPro og soltak så må jo dette være en ypperlig familiebil :) Personlig savner jeg sotede ruter bak da jeg synes det er greit med tanke på småbarn baki og sol, men det er den minste bekymringen og enklest og ettermontere egentlig om behov :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

Artig å se hvor forskjellig vi er når det kommer til må-ha utstyr og motorisering. 

Skal avgårde å se på bilen i første linken på fredag, og det ender jo etter all sannsynlighet med kjøp. Fikk forhandlet litt på prisen, samt ordnet til en OK innbytteavtale på min i3S. Av utstyr så har den det aller meste av krav fra min side, men skulle absolutt gjerne hatt adaptive lys samt. ACC. 

Så er det til hvilke oppgraderinger burde jeg gjøre her da? De toner rutene for meg før jeg henter bilen, og jeg har bestilt sorte grillnyrer. Bilen kommer til å bli mye brukt av samboeren min, med barnevogn inn og ut. Kan det være en ide med beskyttelse på bakfanger? For inn-ut-lasting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

adaptive led lykter fås kjøpt brukt til 20-35k fra det store utland vist man er på hugget, cirka under  godt under halve prisen kontra nye.

mangler acc ? trodde ikke man fikk så ny 5serie uten noe slik jeg 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

adaptive led lykter fås kjøpt brukt til 20-35k fra det store utland vist man er på hugget, cirka under  godt under halve prisen kontra nye.

mangler acc ? trodde ikke man fikk så ny 5serie uten noe slik jeg 😮 

Det er "skremmende" mange F11 LCI som ikke har ACC. Om en ser prisen på dette i forhold til hva bilen kostet ny, synes jeg det er heller merkelig, og mistenker det er et resultat av dårlige selgere. Jeg ser konsekvent forbi disse bilene. Ikke fordi jeg bruker ACC så sinnsykt mye, men fordi jeg har det på nåværende bil og når jeg bruker det så ville jeg ikke vært foruten (har Mini med vanlig cruise også, og den blir ca aldri brukt). Samme med adaptive LED egentlig, det er ikke fordi jeg trenger det så ekstremt mye i de strøkene vi bor i og kjører 90% av tiden, men jeg har det på nåværende bil og har blitt bortskjemt med både ekstremt godt lys på mørke veier, en lekker lyssignatur og en lykt som får hele bilen til å fremstå mye mer moderne. Hadde jeg ikke hatt det fra før er det ikke sikkert jeg hadde brydd meg så mye. Det kan vel rett og slett kalles en ond utstyrsspiral som ikke har noen økonomisk lykkelig slutt for min del.

@Jonlar bilen i første link står som solgt? endte du opp med å kjøpe den da? Synes det så ut som en fornuftig bil, men dog veldig høyt priset. Men når alt kommer til alt er det mellomlegget som betyr noe om det er innbytte det er snakk om :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Jonlar said:

 

Så er det til hvilke oppgraderinger burde jeg gjøre her da? De toner rutene for meg før jeg henter bilen, og jeg har bestilt sorte grillnyrer. Bilen kommer til å bli mye brukt av samboeren min, med barnevogn inn og ut. Kan det være en ide med beskyttelse på bakfanger? For inn-ut-lasting.


Jeg har foliert fanger der du laster inn med klar folie. Har holdt i 4 år. Ser fin ut enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Jonar ned ny 5 serie, dersom det stemmer at han endte opp med den i første linken :)

Det viser at alt av 5 serie selger, selv en grå, litt dyr 2 liter. Mange ser kun på nyest mulig og lavest mulig km.stand og glemmer utstyr og motor. Og det er helt greit. Alle er forskjellige :)

så de som sier at 5 serie må ha ditt og datt ser jo at det ikke stemmer med tanke på at det selger uansett. Har alltid hatt 5 serie uten msport og disse har solgt fort! Jeg selger da også under gj.snitt pris på finn og til en pris jeg vet at kunden ikke klager på selv om noe skulle ryke senere. Jeg taper på det, men bil er tap..

ville helt klart gått for en lci 3 liter til samme pris eller en bedre utstyrt 2 liter, men trådstarter er fornøyd og det er det viktigste :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Evopower skrev:

så de som sier at 5 serie må ha ditt og datt ser jo at det ikke stemmer med tanke på at det selger uansett. Har alltid hatt 5 serie uten msport og disse har solgt fort! Jeg selger da også under gj.snitt pris på finn og til en pris jeg vet at kunden ikke klager på selv om noe skulle ryke senere. Jeg taper på det, men bil er tap..

Grunnen til at mange bryr seg om utstyr er jo enten 1) at man ønsker utstyret selv 2) at en gitt utstyrskombinasjon skal gjøre bilen mer lettsolgt (ergo tapsbegrensning).

Når du selger for under gjennomsnittet på Finn så er det jo ikke rart at du får solgt rask, men det viser jo at man gjerne da må ta et større tap om man ikke har en mer ettertraktet utstyrskombinasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fulgt med på F11 520xd-markedet litt, og samtidig vært i kontakt med selger (forhandler) ang. kjøp på 2 stk GODT utstyrte 520xdat LCI, er erfaringen min at godt utstyrte biler til en fornuftig pris går ekstremt fort. De to bilene jeg vurderte gikk på mellom 2 og 6 timer etter de ble lagt ut på Finn og ble faktisk snappet rett foran nesen på meg, begge til gode priser, men begge var også kjørt langt. Akkurat km-stand virker ikke å være noen dealbreaker. Klart, er prisen lav nok selger det meste, og om en betaler betydelig mindre for en dårlig utstyrt bil kan en vel også ta tilsvarende mindre for den ved salg igjen, så kan kanskje det gå opp i opp. Men som @Walkabout sier - jeg tror det har mye å gjøre med at man ønsker utstyret selv. Jeg vet akkurat hva jeg vil ha, og ser ikke på biler uten det utstyret, mens andre som bare "er på jakt etter en 5-serie, A6, E-klasse-bil" ikke nødvendigvis har slike preferanser og ikke bryr seg om navi-pro eller adaptive cruise mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Evopower said:

Gratulerer Jonar ned ny 5 serie, dersom det stemmer at han endte opp med den i første linken :)

Det viser at alt av 5 serie selger, selv en grå, litt dyr 2 liter. Mange ser kun på nyest mulig og lavest mulig km.stand og glemmer utstyr og motor. Og det er helt greit. Alle er forskjellige :)

så de som sier at 5 serie må ha ditt og datt ser jo at det ikke stemmer med tanke på at det selger uansett. Har alltid hatt 5 serie uten msport og disse har solgt fort! Jeg selger da også under gj.snitt pris på finn og til en pris jeg vet at kunden ikke klager på selv om noe skulle ryke senere. Jeg taper på det, men bil er tap..

ville helt klart gått for en lci 3 liter til samme pris eller en bedre utstyrt 2 liter, men trådstarter er fornøyd og det er det viktigste :)

 

Bilen TS linket til selges jo fra BMW med 24 mnd Premium Selection garanti. Denne er gull i forhold til å kjøpe tilsvarende bil fra privatperson med gjenværende 3 mnd garanti eller fra en bruktbilsjappe med 3. parts jallagaranti. 

For meg og sikkert mange andre er dette verdt en del. 

Endret av Jarod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2020 den 12.56, Jarod skrev:

Bilen TS linket til selges jo fra BMW med 24 mnd Premium Selection garanti. Denne er gull i forhold til å kjøpe tilsvarende bil fra privatperson med gjenværende 3 mnd garanti eller fra en bruktbilsjappe med 3. parts jallagaranti. 

For meg og sikkert mange andre er dette verdt en del. 

Men bilen er jo å betrakte som ny. Problemene kommer som regel etter de 24 månedene.

Min far kjøpte brukrbil fra forhandler med bruktbilgaranti, men når feil dukket opp så forsvant forhandler under jorden. Advokaten sa at som privatperson har man en dårlig sak mot forhandler. Mens i et bruktbilkjøp hvor privat selger til privat, er det kjøperen som stiller sterkest i en sak.

Etter den episoden betyr bruktbilgaranti nada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2020 den 10.49, Walkabout skrev:

Grunnen til at mange bryr seg om utstyr er jo enten 1) at man ønsker utstyret selv 2) at en gitt utstyrskombinasjon skal gjøre bilen mer lettsolgt (ergo tapsbegrensning).

Når du selger for under gjennomsnittet på Finn så er det jo ikke rart at du får solgt rask, men det viser jo at man gjerne da må ta et større tap om man ikke har en mer ettertraktet utstyrskombinasjon. 

enig med deg. Men man skal da ikke tjene på en 5 serie? 😅 hadde jeg hatt en e46 m3 som jeg kjøpte i 2012 for 450k så ville jeg jo hatt det samme eller mer igjen i dag. Men det er en helt annen type bil.

De 5 seriene jeg har solgt har vært veldig bra fulgt opp, og er sånnsett verdt mer enn mye av skvipet på finn. Problemet er at folk ser mest på pris. Får de bilen lavt nok så kan de ettermontere mfangere selv. Du må huske på at siden det er uten msport så fikk jeg også bilen billig i sin tid. Så det er ikke noe mer tap for meg sånn sett. (Men ville ikke kjøpt splitter ny 5 serie uten msport)

Har i dag en manuell uten msport og denne fikk jeg godt under markedspris. Ikke at jeg vil selge den da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...