Gå til innhold

i3 del 2


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Nuvel, X3 er på vei ut, gitt at noe blir solgt i disse Corona tider?

Hadde en som skulle hente Minien i dag (den ligger for salg), men fikk melding i går om at han trakk seg pga Koronasituasjonen. At jeg ikke bare fikk bilen overlevert tidligere i uka 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Grobian skrev:

Det over: TLDR. Grattis med i3 :-)

Vi endte med i3 94Ah _og_ X5 25d, men vi eier ikke hytte.. bare låner en. Så langt veldig fornøyd med begge.

 

Takk!

Høres ut som en glimrende kombo, hva slags model er X5’n? 

i3’n er en perfekt DD, latterlig lettkjørt og nydelig å ikke ha det ladejaget som den første generasjonen vi hadde var plaget med. Nå om dagen har jeg 280-290 km rekkevidde ved fullt batteri.

Ikke kikket noe mer på Apple car play, får ta en kikk på dette ved en ledig stund. Savner også oversikt over utetemperaturen, den later til å være aktivert kun ved oppstart, for deretter å forsvinne?

Mener dette var optionalt å ha på hele tiden i vår tidligere 16’ model?

Korriger meg gjerne om jeg tar feil. 🙈
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Takk!

Høres ut som en glimrende kombo, hva slags model er X5’n? 

i3’n er en perfekt DD, latterlig lettkjørt og nydelig å ikke ha det ladejaget som den første generasjonen vi hadde var plaget med. Nå om dagen har jeg 280-290 km rekkevidde ved fullt batteri.

Ikke kikket noe mer på Apple car play, får ta en kikk på dette ved en ledig stund. Savner også oversikt over utetemperaturen, den later til å være aktivert kun ved oppstart, for deretter å forsvinne?

Mener dette var optionalt å ha på hele tiden i vår tidligere 16’ model?

Korriger meg gjerne om jeg tar feil. 🙈
 

Trykk noen ganger på BC-knappen på venstre hendel, så kommer den opp i venstre hjørnet på den lille skjermen etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har nær/bybilen fått lufte seg litt.

Er jevnlig i Arendal ifht besøk på et spesialistsenter på Stoa.

Siden vi bare har i3 nå, måtte den derfor prøve seg.

Bilde 1 var ved avreise.

Bilde 2 var ved ankomst.

Lading gikk ved grønt kontakt ved Burger king (fremdeles Stoa).

Veien gikk fra oss (Porsgrunn) til Arendal og Stoa, ca 108 km delvis i 110 km/t sone.

Det er ikke der en i3 hører hjemme, vindstøy, sidevind og flate uinspirerte seter gjør ikke turen til noen fest. Men den klarte seg brukbart, veldig stor forskjell fra 70-90 og 110-120 km/t.

Førstnevnte klarer den ganske greit, mens 3 sifrene hastigheter kler den overhodet ikke.

Litt morsomt å se Arendalittene og Corona, de var svært lite stressa og oppførte seg tilnærmelsesvis som normalt. Inntrykk mitt er at hysteriet og oppførselen er langt mer progressiv i Telemark?

Bare en morsom observasjon.

Får hurtigladere montert til Onsdag, det skal bli bra. 😅

BD98570F-546A-4DF7-AED3-A5B638A2A5BD.jpeg

8037EABD-BBD4-4D18-8692-F99A2B40F1BB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du i forbruk? Har selv ca 20kwh/100km nå. Mye 100-sone.

Kan være enig i at motorvei ikke er det sterkeste kortet. Kjører mye Kristiansand-Grimstad (fæl vei) og merker både sporing og sidevind godt. 

Er nok ikke så stor forandring i lynne her på Sørlandet nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars89 skrev:

Hva har du i forbruk? Har selv ca 20kwh/100km nå. Mye 100-sone.

Kan være enig i at motorvei ikke er det sterkeste kortet. Kjører mye Kristiansand-Grimstad (fæl vei) og merker både sporing og sidevind godt. 

Er nok ikke så stor forandring i lynne her på Sørlandet nei...

Kjørt en tur etter «langturen» får jeg opp alle turene, eller bare siste og snitt på tidligere turer?
CD har ikke blitt raskere eller bedre siden første i3 gitt. 
 

 

BDE2C7DE-5D7D-48B1-8B4F-CA00DF79AD45.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått hjemmelader nå. 
Laderen fra fortum ser ut som en billig Kina leke, men er Svenskt (Halo).
32A og 7KW bør sørge for ok ladehastighet, montøren anbefalte likevel å stille ned Amperstyrken, litt usikker på hvorfor?

Satt den foreløpig ned til 25A, det skal vel holde langt på vei til vår i3.

Mitt lille poeng var at laderen er litt fremtidsrettet - les «stor nok» og at man kan se litt lenger frem enn førstegenerasjon elbil med typisk 30-40Kwh.

Det var ikke noe dedikert app til laderen, den er riktignok tilknyttet wifi nettet hjemme, men med et svært svært primitivt opplegg, nesten banalt brukergrensesnitt og få muligheter.
Nesten så man føler dette er i Beta modus og ennå ikke ferdig utviklet. Litt rart siden dette ikke er noen blodfersk elbillader. 
Men den lader og det er det vesentlige.

757A45F6-CB43-4D81-A9D6-FEA811A8FDBF.jpeg

52D580B1-7050-4867-8AAA-F925847ECC20.png

3E761445-B3C8-4A96-880C-4B9FC58D6185.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Som tidligere nevnt er i3’n vår eneste bil etter at vår F25 ble solgt.
Og ungene har jo hver sin iPad med alt det innebærer av lading. 
i den anledning fant jeg en hittil ukjent kilde oppunder dashbordet ved kjøring til hytta.

Jeg visste ikke om denne sigaretttenneren/USB utgangen med lys og greier. Tenkte å dele denne lille «skatten» i tilfelle andre har ladetrang også i sine i3’er.
Mobilene blir jo ladet i den induktive laderen, men man får vel aldri nok USB utganger? 😂

27182B49-DCD8-4534-BCFC-1FCAA9C51B09.jpeg

72615CCF-A9CE-4ABA-AE11-14FCC1677916.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...