Mariuse34 Skrevet April 19, 2020 Forfatter Share Skrevet April 19, 2020 aner enda ikke om dette er riktig feilkilde da. Men kan tyde på det. Jeg ga opp skruing for idag. Er så helvete å få den ene slangen på nye ccv under manifoil, da den må vris på plass. Så ga meg og fortsetter i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 19, 2020 Share Skrevet April 19, 2020 Har du sjekket for trykk ut av oljepåfyllingen? Det skal være svakt vakuum der. Men uansett så ser VHV tett ut, og det kan skape problemer med oljeforbrenning og rar motorgangen, samt rare lyder pga trykk hvor det ikke skal være trykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet April 19, 2020 Forfatter Share Skrevet April 19, 2020 1 time siden, Otis skrev: Har du sjekket for trykk ut av oljepåfyllingen? Det skal være svakt vakuum der. Men uansett så ser VHV tett ut, og det kan skape problemer med oljeforbrenning og rar motorgangen, samt rare lyder pga trykk hvor det ikke skal være trykk. Ser tett ut? Det var nok majones inni der til å holde Kansas gående på 4 juli. Den veide en halv kilo mer enn den nye ccv-en 😂 den er potte tett. Og det er majones i alle rør, bortsett fra det som går ned til bunnpanna. Sjekker vakuum når bilen er satt sammen igjen. Ga meg før tålmodigheten tok slutt. Nada olje på coiler. Tørr og fint over alle plugger. Ikke rukket å ta ut pluggene foreløpig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet April 20, 2020 Share Skrevet April 20, 2020 Det der var ikke rent lite majones heller det. Se å få det sammen a, jeg er spent jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 20, 2020 Share Skrevet April 20, 2020 Så ut som den var fylt med smeltet cheddar ost 😂 laffe og Mariuse34 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet April 20, 2020 Share Skrevet April 20, 2020 12 minutter siden, Daniel. skrev: Så ut som den var fylt med smeltet cheddar ost 😂 Nå vet vi hvor Mcdonalds får osten sin fra. "Norskprodusert" til og med😅 EasyL, Daniel. og Mariuse34 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet April 20, 2020 Forfatter Share Skrevet April 20, 2020 Alt er satt sammen idag. Men var ferdig 23.30. Garasjen er rett under soverommet, med samboer og 3 mnd baby sovende over med åpent vindu. Får vente med å fyre opp til i morgen. Vhv er komisk full. Skal ta noen bedre bilder i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 20, 2020 Share Skrevet April 20, 2020 Blir spennende å se da viktig å ha ordnet veivhuset uansett. Hvis det kun var dette som var årsaken til røyk, så har du jo fått deg som jeg forsto det, et billig repobjekt, men som var quick fix å løse Men desto værre er det jo å kjøpe en slik bil, når eier ikke klarer å holde slike enkle ting i orden. Da vet man aldri hvilke dårlig vedlikeholdte ting som dukker opp senere. Men igjen, da har man en prosjekt tråd gående. Jeg følger med, X tråder er det lite av Noen planer for bilen utenom å få den teknisk ok? Felger, aftermarket deler etc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet April 21, 2020 Forfatter Share Skrevet April 21, 2020 Foreløpig er det ikke så mye planer. Tar det når jeg vet om jeg får fikset problemet. Har ikke behov for en x3, men var keen på noe å reparere. Egentlig mest keen på en E34, E32 eller E46. Men det kan godt tenkes at dette blir et hyggelig beskjentskap. Snurrige biler, med et snurrig design. Det var en bil jeg hatet da den kom, og som jeg har begynt å like veldig godt gjennom årene. Men skal ned og fyre den opp om litt, så får vi se hvordan dette går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet April 21, 2020 Forfatter Share Skrevet April 21, 2020 Første prøvetur er lovende. Kommet oss flere kilometer uten å komplett tåkelegge Bærum, som sist. Ryker litt av eksosen, men tipper det er en del olje i systemet som skal brennes av, og at den må kjøres en god runde før det gir seg. Krysser fingrene for det i alle fall. Kjekk bil ellers. Tight og fin og med fullt servicehefte fra Bilia. Har jo ikke kjørt den før nå, bortsett fra en forferdelig prøvetur hvor jeg var mest stresset for all røyken papertiger, scoot og wSax reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet April 21, 2020 Forfatter Share Skrevet April 21, 2020 Glad bil igjen! Oppdaget et annet rart problem. Den nullstiller klokke og odometer hver gang jeg skrur av tenning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 21, 2020 Share Skrevet April 21, 2020 Det er vel tripteller du mener? Er batteri i orden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 21, 2020 Share Skrevet April 21, 2020 Artig prosjekt dette 😀 Jeg har litt sansen for disse E83 bilene med bensinsekser, det er fin lyd i dem også i forhold til det meste av moderen BMW folk kjører rundt med i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet April 21, 2020 Forfatter Share Skrevet April 21, 2020 2 timer siden, Otis skrev: Det er vel tripteller du mener? Er batteri i orden? Det er det jeg mener ja 😂 Var en gåen sikring. Nå neste problemer: 1: den er fremdeles tung å starte. Må dra rundt starter 2-3 ganger 2: obd-port får jeg ikke kontakt med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet April 21, 2020 Forfatter Share Skrevet April 21, 2020 Det virker litt som den ikke går på alle 6 de første 5-10 sekundene når den startes kald. Plugger ble byttet 100km før jeg kjøpte den. Rekker de å bli sure så fort pga Vhv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå