Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Andreas_R skrev:

Da er det mars, og det er kommet flere valgmuligheter fra individual i konfiguratoren. 

Individual Frozen Pure Grey Metallic:

image.thumb.png.915c1217bcb37cd50337ddc8171ac698.png

 

Samt muligheter for utvidet og fullt skinninteriør i merino individualskinn:

image.thumb.png.b724d892e3826db1126e93d5dfed97c6.png

Vi har jo tidligere diskutert diverse vanskeligheter ifm. fullskinn og utvidet skinn. Hvis man velger Supercharged, ser det faktisk ut som det er billigere med full skinnpakke enn med utvidet, antagelig fordi at skinntrukket dashbord er inkludert i Supercharged pakken.

For mitt vedkommende ble det ca 7000kr dyrere for denne konfigureringen med full individual skinn kontra den forrige med vernsasca skinn og M-sportstoler. Jeg velger altså bort M-sportstolene til fordel for full merino skinn.

Her er min ferdig bygd:

https://configure.bmw.no/no_NO/configid/xq7ffank

Men så er det det med ryggekamera da! Dette kan ikke velges nå. Det måå da ordne seg?! Går jo ikke an å kjøpe bil til denne prisen uten ryggekamera.

 

Jeg hadde og som du valgt bort M-sport stolene og gått for merino. Ble skikkelig pent det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andreas_R skrev:

Da er det mars, og det er kommet flere valgmuligheter fra individual i konfiguratoren. 

Individual Frozen Pure Grey Metallic:

image.thumb.png.915c1217bcb37cd50337ddc8171ac698.png

 

Samt muligheter for utvidet og fullt skinninteriør i merino individualskinn:

image.thumb.png.b724d892e3826db1126e93d5dfed97c6.png

Vi har jo tidligere diskutert diverse vanskeligheter ifm. fullskinn og utvidet skinn. Hvis man velger Supercharged, ser det faktisk ut som det er billigere med full skinnpakke enn med utvidet, antagelig fordi at skinntrukket dashbord er inkludert i Supercharged pakken.

For mitt vedkommende ble det ca 7000kr dyrere for denne konfigureringen med full individual skinn kontra den forrige med vernsasca skinn og M-sportstoler. Jeg velger altså bort M-sportstolene til fordel for full merino skinn.

Her er min ferdig bygd:

https://configure.bmw.no/no_NO/configid/xq7ffank

Men så er det det med ryggekamera da! Dette kan ikke velges nå. Det måå da ordne seg?! Går jo ikke an å kjøpe bil til denne prisen uten ryggekamera.

 

Lekkert! 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er syv k mer for utvidet merino ville jeg byttet. Men jeg er redd jeg ryker på ytterligere uker levering. Og da utgår det. :) 
 

En annen ting som har dukket opp nå er en knapp med adaptive, den var ikke der tidligere. @mslello Du har vel ikke det på din?

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, fupsaker skrev:

Om det er syv k mer for utvidet merino ville jeg byttet. Men jeg er redd jeg ryker på ytterligere uker levering. Og da utgår det. :) 
 

En annen ting som har dukket opp nå er en knapp med adaptive, den var ikke der tidligere. @mslello Du har vel ikke det på din?

Ja det hjelper vel ikke på med leveringstiden.. jeg bestilte i begynnelsen av januar så jeg får nå se hva som skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Andreas_R skrev:

Må vel være M Adaptive suspension man konfigurerer med den knappen? 

image.thumb.png.2f6173078a819e8d424adf2a8b9c863e.png

På M50 har du det enten du vil eller ei, er kun i4 40e du kan velge. I konfiguratoren nå skiller det kun akkurat på den knappen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, fupsaker skrev:

Merkelig, når man har adaptiv fjæring. :) Håper du fortsatt liker bilen! 

Har jo komfort og sport. Hadde jo adaptiv på 330e'n, men da styrte den jo motor/hybriddrift i tillegg. Kjører jo 95% i komfort. 

Veldig fornøyd fremdeles. Opp mot 5 serie i støydemping og fremdeles leken på tross av vekt.

4 hjulstrekk fungerer veldig bra også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra bilnytt.no, lite hyggelig lesestoff dessverre.

Produksjonsstans hos BMW og Porsche
Det er ikke bare Volkswagen-konsernet som vil slite med forsyningsutfordringer på grunn av krigen, og onsdag annonserer også BMW og Porsche produksjonsstans: 

BMWs produksjonslinje i Dingolfing er allerede stoppet. Også München vil bli rammet – i likhet med motorproduksjonen fra Steyr i Østerrike.

Mini-fabrikken i Oxford vil også få produksjonsstans, annonserer tyske medier.

BMW har vært avhengig av ledningsnett fra det vestlige Ukraina, inkludert fra en fabrikk som tilhører Nürnberg-leverandøren Leoni.

Disse leveransene er nå kansellert.

Det er til og med mulig at det må innføres korttidsarbeid for tusenvis av ansatte som er berørt i BMW-fabrikkene, slik tilfellet var under det verste av koronapandemien, melder Automobilwoche.

Den tyske nettsiden kan også fortelle at fellesproduksjonen til BMW og partner Avtotor i Kaliningrad blir stoppet helt. Dette gjelder BMW 5-serie, X5 og andre modeller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Haroni said:

Utdrag fra bilnytt.no, lite hyggelig lesestoff dessverre.

Produksjonsstans hos BMW og Porsche
Det er ikke bare Volkswagen-konsernet som vil slite med forsyningsutfordringer på grunn av krigen, og onsdag annonserer også BMW og Porsche produksjonsstans: 

BMWs produksjonslinje i Dingolfing er allerede stoppet. Også München vil bli rammet – i likhet med motorproduksjonen fra Steyr i Østerrike.

Mini-fabrikken i Oxford vil også få produksjonsstans, annonserer tyske medier.

BMW har vært avhengig av ledningsnett fra det vestlige Ukraina, inkludert fra en fabrikk som tilhører Nürnberg-leverandøren Leoni.

Disse leveransene er nå kansellert.

Det er til og med mulig at det må innføres korttidsarbeid for tusenvis av ansatte som er berørt i BMW-fabrikkene, slik tilfellet var under det verste av koronapandemien, melder Automobilwoche.

Den tyske nettsiden kan også fortelle at fellesproduksjonen til BMW og partner Avtotor i Kaliningrad blir stoppet helt. Dette gjelder BMW 5-serie, X5 og andre modeller.

 

Det var dråpen.. Gi meg en AG3 så skal jeg ta en tur over til Russland og bli kvitt den fjotten 😂

Der røyk vel håpet om å få den i år da 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de har ikke bare stoppet produksjonen på en av mange linjer på fabrikkene, de har stengt ned hele fabrikken i både Munchen og Dingolfing? Dere som er berørte med biler i bestilling bør jo straks få beskjed fra deres forhandlere om dere blir rammet av dette.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Fredrik 90 said:

Så de har ikke bare stoppet produksjonen på en av mange linjer på fabrikkene, de har stengt ned hele fabrikken i både Munchen og Dingolfing? Dere som er berørte med biler i bestilling bør jo straks få beskjed fra deres forhandlere om dere blir rammet av dette.

Dette handler om en vare vi har forpliktet oss til å betale typisk en trekvart million for. Ikke en hårføner til 699,-
Men informasjon fra BMW sentralt, eller fra lokale forhandleren har vi ( i alle fall ikke jeg) sett snurten av. Blir overrasket om de sender ut noe i det hele tatt, uten at en evt. kontakter dem og ber om det. Ikke imponert over informasjonsflyten her. Ikke at jeg tror det er så mye bedre for andre merker.

Endelig så det ut som C-galskapen gikk mot slutten, men så kommer han sjefs-galningen fra Øst og setter hele Europa på hodet 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...