Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

58 minutes ago, Marius2002 said:

Som forventet.. I4 er best om du vil ha en mer premium bil og er verdt de ekstra kronene. Men Kia gir god verdi for pengene med bittelitt mer lagringsplass.

De brukte i4 (ikke m50) i testen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par dager til så er det utlevering, mye stress etter den kom til landet, transportfirma skadet framfanger og bedriften de brukte for lakkering brukte overraskende lang tid på å rette feilen, og nå sier forhandler at storkunderabatten via jobben jeg fikk benytte er utgått på dato. Det viste jeg ikke var mulig engang.

 

Men i det minste så er eneste mangelen touch muligheten på iDrive hjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Iver92 kjedelig å høre at frontfanger ble skadet.

Når det gjelder storkunderabatt så er tidspunktet for kontraktsinngåelse mellom deg og forhandler som er avgjørende. Hvis bedriften du jobber i hadde avtale med BMW på det aktuelle tidspunkt og du har oversendt de en undertegnet og stemplet bekreftelse fra din arbeidsgiver så er saken biff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Haroni skrev:

@Iver92 kjedelig å høre at frontfanger ble skadet.

Når det gjelder storkunderabatt så er tidspunktet for kontraktsinngåelse mellom deg og forhandler som er avgjørende. Hvis bedriften du jobber i hadde avtale med BMW på det aktuelle tidspunkt og du har oversendt de en undertegnet og stemplet bekreftelse fra din arbeidsgiver så er saken biff.

Nettopp det som er gjort, og ut ifra det jeg vet så har jobben uansett fortsatt en avtale med de, med en firmabil som skal bli levert i september.

Forhandler sier han får ordnet dette, så regner med at det ikke er problematisk, men fortsatt litt uforståelig hva som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens 😀

Jeg venter spent på en I4 som forhåpentligvis skal leveres i august. Å i den anledning vurderer jeg en eller annen form for lakk behandling …

Er det noen som har gode anbefalinger å komme med ..? Jeg har fått et tilbud på Artic Coating for eks. Erfaringer med denne eller andre tas imot med åpne armer 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Har også fått beskjed om at skrivemuligheten på ihjulet mangler,men det ryktes også at den automatiske

åpneren på bakluka mangler  på biler for levering fremover.Blir visst kompensert med 900,-kr,men det vil koste 6000,,- å ettermontere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der bikket vi hei dundranes 26,53 for bensin på ESSO nedfor meg. 24,60 for diesel, som min eksisterende Bimmer foretrekker. Hun ble temmelig sur en gang i 2016 etter at jeg hadde kjøpte feile drikkevarer til henne.....

Strømprisen er jo også rådyr for tiden, men prisen må vel langt over 10,- per kWt for at det skal blir like dyrt å fylle en elbil for tiden. Så der har man jo temmelig raust med margin. Man skulle jo ønske at man ikke hadde sittet og dinglet med beina på i4-gjerdet fra Juni og helt til slutten av September i fjor.

Så skal man jo "være positiv", som det heter, men utenom på 17.Mai er det ikke særlig mye å rope hurra for, imo. Mye av nedturene er jo Putins feil, men selvsagt ikke alt. Burde vi ikke også skylde på politikere som setter i gang "the big reset" uten å ha lagt til rette for det på forhånd?

Det virker som om det trauste flertallet av gjennomsnitts Ola- og Kari nøyer seg med å sukke litt stille og deretter bite i seg den ene ny-utfordringen etter den andre. Kanskje er det snart enda flere ting som er fjernet fra utstyrslisten, og kanskje kommer det en ekstraregning på 40-50k i mva. også, når bilen engang måtte bli levert. Kvem kveit!

Jaja, tar du den så tar du den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en dårlig greie av forhandler å gi ultimatet om å enten godta en elendig kompensasjon eller få utsatt produksjon. Juridisk står det seg neppe. iDrive-Touch skal jeg fint ta kostnaden med å ettermontere da dette er en smal og billig sak, men kick-sensor til 6000kr skal de sannelig få lov til å dekke selv når deler er tilgjengelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vi det er deler (nok) tilgjengelig @Saltkjelen? Hvordan skal bilfabrikanter forholde seg til begrenset deletilgang, annet enn å tilby komp eller foreslå utsatt produksjon? Tenker du at BMW bør tilby ettermontering? Personlig tror jeg dette vil ta livet av enhver bilprodusent. På samme måte som en stor mengde reklamasjoner på kort tid tar livet av andre type virksomheter.

Kompensasjonen er elendig. Det er vi helt enige om.

Jeg spør fordi jeg ikke vet og er interessert, ikke for å kverulere.

iX40 mistet også en del snax utstyr nylig, men jeg slo meg til ro med at Putin stakk av med det de trenger for å produsere tilstrekkelig. Dermed ble de høyere utgavene prioritert.

Irriterende? Definitivt. Svelger jeg den? Ja. Dersom min hypotese er riktig. Blir jeg lurt av BMW som benytter seg av en mulighet til å kjipe ut? Da blir jeg sur. Selvsagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde produksjon i veke 25, med bil levert i 29. Men p.g.a 868M hjula, så mistet min forhandler plassen til bilen.. Utsatt til neste utlevering av bil, 4 veker seinere.

 

Bestilte 20 juni av en meeget liten forhandler. 

 

Mildt sagt lite imponert.. Forhandleren likeså.. 

 

Trøsten er at det blir en 23 modell. 

Så om noen er ute etter en 23 modell med levering i August, supercharged med 20" 868M uten takluke og setevarme bak, skrik ut😬 

 

849 eller bud

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...