Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Zappod skrev:

Jeg har nok foreslått å både hente den i Tyskland og Drammen, men ikke fått noe positiv respons 😂

Jeg er ikke redd for at utlevering ikke skjer her lokalt :-)
Det jeg ikke liker er at det er min forsikring som skal brukes ved en skade på veien hit.
Hva om det blir totalvrak?? Mister jeg bonus? Hva med egenandelen min, hvem dekker den osv.
Det er dette jeg vil ha juridisk hjelp til å avklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, nokiaas said:

Jeg er ikke redd for at utlevering ikke skjer her lokalt :-)
Det jeg ikke liker er at det er min forsikring som skal brukes ved en skade på veien hit.
Hva om det blir totalvrak?? Mister jeg bonus? Hva med egenandelen min, hvem dekker den osv.
Det er dette jeg vil ha juridisk hjelp til å avklare.

Jeg tipper at Bmw kunne satt seg på bakbeina og krevd at dette dekkes av deg.. Men.. Den negative PR'en dette ville gi, i tillegg til at skatteetaten kanskje ville begynne å stille spørsmål, gjør nok at bmw bare ville dekket det i det stille.. Men det er bare det jeg tror, så ikke ta det for god fisk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iDrive8 får et kort liv og blir erstattet av iDrive9 innen kort tid. Vi som ennå ikke har fått produksjon og dermed blør på mva og vektavgift får i det minste håpe på at man får iDrive9 nå bilen en gang kommer i produksjon. Gjetter på at dette vil kunne komme i mars (samtidig med den nye girspaken (?)).

IMG_4384-2048x1536.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Saltkjelen skrev:

iDrive8 får et kort liv og blir erstattet av iDrive9 innen kort tid. Vi som ennå ikke har fått produksjon og dermed blør på mva og vektavgift får i det minste håpe på at man får iDrive9 nå bilen en gang kommer i produksjon. Gjetter på at dette vil kunne komme i mars (samtidig med den nye girspaken (?)).

IMG_4384-2048x1536.jpg

Det vil bli begrensning i produksjon av I4 M50 under januar og februar på grunn av mangel på deler som er i pakker for Skandinavia. De mangler hengerfester og deler til M adaptiv understell. Selger hos Bavaria sa at de hadde ikke fått bekreftet produksjon enda, dette var når jeg sjekket status på bil som var planlagt i oktober. Det var heller ikke prioritert under desember. De var mer bekymret for de bilene som de hadde registrert opp, men får ikke levert til kunde for det er utleveringstopp på grunn av feil med motor. Det var større bekymring om når de fikk deler.
Snakket med en som har en Audi nå stående på verksted, har nå ventet i 4 måneder på nytt varmeapparat. Møller sier mangler deler, får ingen estimat om når de kan levere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ampera skrev:

Snakket med en som har en Audi nå stående på verksted, har nå ventet i 4 måneder på nytt varmeapparat. Møller sier mangler deler, får ingen estimat om når de kan levere.

Stemmer. Vi sliter noe sinnsykt med å få tak i PTC element til E-Tron GT, noe som gjør at vi alene har 8-9 biler stående bare hos oss ipåvente av deler. Antar Porsche har samme problemet med sine Taycan. 

Sist jeg sjekket var det også over 9000 deler i restordre på trykkføler for AC, noe som gjør forvarming via app umulig for de med E-Tron Suv/Sportback. Ikke mye som går på skinner om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Saltkjelen skrev:

iDrive8 får et kort liv og blir erstattet av iDrive9 innen kort tid. Vi som ennå ikke har fått produksjon og dermed blør på mva og vektavgift får i det minste håpe på at man får iDrive9 nå bilen en gang kommer i produksjon. Gjetter på at dette vil kunne komme i mars (samtidig med den nye girspaken (?)).

IMG_4384-2048x1536.jpg

Kommer du til å klare deg med et android basert system når du hater det? xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Stemmer. Vi sliter noe sinnsykt med å få tak i PTC element til E-Tron GT, noe som gjør at vi alene har 8-9 biler stående bare hos oss ipåvente av deler. Antar Porsche har samme problemet med sine Taycan. 

Sist jeg sjekket var det også over 9000 deler i restordre på trykkføler for AC, noe som gjør forvarming via app umulig for de med E-Tron Suv/Sportback. Ikke mye som går på skinner om dagen. 

Jeg fikk byttet PTC-element i sommer (antar jeg, da det blåste varmt i den varmeste måneden). Og i høst begynte den å blåse kaldt da det ble kaldere, så da var det en ting som igjen ble byttet, en sensor visst. Og nå venter jeg på en nydesignet del som har med OTA-FC (?) å gjøre, som visstnok har noe med kobling til server/app, som på min bil gjør at den sporadisk og oftere nå ikke fungerer med parkeringsklimatisering. Og går i privatmodus selv om bilen sier den ikke er det.. Men bilen er rå ellers. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Zappod skrev:

Hos meg står det dette:

image.thumb.png.5c6ff0640e371a5bece7a76be63c7a58.png

Jeg anser jo ikke leveringstidspunktet til å være før jeg har fått nøkler og fysisk overtatt bilen. Dette dokumentet beskriver bare overleveringen, slik jeg ser det, og ikke at den er overlevert.. Men så beskriver de jo bilen som levert når den er i Drammen havn og stilles til disposisjon for kjøper. På den andre siden er ikke bilen faktisk stilt til disposisjon, så jeg tror vi er trygge 🤷‍♂️:)

Ville jo uansett vært et PR mareritt om de fikk en haug folk som hadde fått bilen skadet mellom Drammen og utlevering og de ikke dekket de skadene..

 

Nåvel, jeg trudde det var nytt for alle da jeg har sett andre har postet dette nye dokumentet fra forhandler.

her er varianten jeg snakker om fra Sulland. De har endret leveringstidspunkt til registreringstidspunkt..

 

Sitat

Registering:
Kjøper erklærer herved at selger kan registre kjøretøyet på kjøper.
Forsikring:
Før kjøretøyet kan registreres må kjøper sørge for at kjøretøyet er forsvarlig forsikret. Eventuelle
skader på kjøretøyet vil fra registreringstidspunktet være kjøpers ansvar.

 

Endret av mspec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ahj skrev:

Kommer du til å klare deg med et android basert system når du hater det? xD 

Hehe, det kan vel ikke bli helt for ille når BMW integrerer det i en bil. Ellers skal det jo egentlig ikke veldig mye til å forbedre klimamenyen fra iDrive8. Utifra vedlagt bilder, ser det i alle fall ut til at klimamenyen ser litt mer oversiktlig ut (og forhåpentligvis litt mer iDrive-kontroller-vennlig ut). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, mspec said:

Nåvel, jeg trudde det var nytt for alle da jeg har sett andre har postet dette nye dokumentet fra forhandler.

her er varianten jeg snakker om fra Sulland. De har endret leveringstidspunkt til registreringstidspunkt..

 

 

Den var jo veldig mye mer tydlig, her er det kjøpers ansvar.. Men, jeg tror fremdeles dette om dårlig PR står seg og at BMW ville ordnet dette i det stille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, de kunne vel skrevet hva som helst der, alternativet var for mange å ikke signere for å evt. unngå egenandel/bonus trekk på forsikring, men har da til gjengjeld ikke fått registrert bilen før nyttår og måttet betalt 70-90k i avgifter🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kjenner noen på Drammen havn vel?

Jeg ser på webkamera'ene at biler som blir levert på holmen syd blir hentet nesten med en gang de settes der.. Mens det er null aktivitet på Risgarden, der bilene har stått stille i 3 uker. Jeg er veldig nysgjerrig på om det er fordi de flytter biler som skal hentes til holmen syd eller om det rett og slett er at de tar de siste bilene som kom inn først ut igjen? Hvis det siste får vi vel ikke biler før i mai 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min i4 ankom Drammen 13.12 (13 dager etter ankomst Bremerhaven), så står på 4.uken nå.
Snakket nettopp med Axess og de sa det skulle ryddes snø på kaien med ekstramannskaper nå kommende helg, og at planen er videretransport av mye biler kommende uke. Blant annet vestover 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...