Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Mistenker en software update som kom for en stund siden, tror den synker data fra Spotify til disk?
Og at den sliter litt med å lese fra disk, nesten som noe strømsparing treffer disk og den da må komme på igjen.

Betyr ikke at jeg har rett, men oppleves nesten slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ett par meldinger i det siste om at apper har blitt oppdatert. Men det står ikke mer info en det.

Hos meg fungerer Spotify stort sett bra nå, men kommer noen hikk innimellom. Usikker på hvem som leverer 4G til BMW i Norge, for det må ha noe med lasting av data å gjøre. Evt buffring til disk som nevnt over her.
Jeg har ett strekke på jobb ruta, som har dårlig dekning på mobilen. Der har jeg hele tiden hatt problemer med at Spotify kan gå helt i stå. Spesielt om jeg skifter flere sanger på dette stedet. Da fungerer ikke Spotify igjen før neste kjøretur eller at jeg resetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om denne har blitt delt her før.

Men når har det vært litt vinterføre over hele landet og litt mer klaging på FB gruppene for i4 om at den liker å loggre med halen.

Her står det litt om hvordan Xdrive på i4 fungerer:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0369693EN/the-first-fully-electric-bmw-xdrive-system-in-the-bmw-ix-and-the-bmw-i4-m50?language=en

Den vil i praksis kreve litt hjulspinn før den kobler inn alle 4 hjul. Den oppfører seg litt forskjellig i de forskjellige modusene også. Kraftigste motor er jo bak.

Jeg som er vant til å kjøre rwd synes det er helt nydelig, den er leken og styrer med rumpa, samtidig som du har bra fremkommelighet.

Har hatt E83 X3 2.0D Xdrive og E91 320d Xdrive. Det syntes jeg nesten ble litt for kjedelig på vintern. Skulle du ut med hekken av en rundkjøring der, så krevde det mye innsats og fikk fort litt mye fart. Meget mulig at det var litt lite motor for Xdrive.

Ser at mange savner mer 50/50 fordeling på krefter.

i4 M50 har 795 NM, så trenger ikke å være brutal på gassen for å få det til å slippe akkurat. Jeg liker å kjøre i B modus også, da synes jeg at vekt forskyver seg fint uten å bruke brems. Men krever nok litt tilvenning, bråslipp av gass vil gi litt sidelengs regenering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Her er en video vist hvordan det funker. Slik jeg forstår fra familie med i4M50 og iX40 er at det er suverene biler som er leken om man vil og kommer seg fram om man vil. Alt er sjåføren bak rattet som styrer. 

 Tenker det meste krever tilvenning, det samme fra de som sier i3 er livsfarlig på vinteren, så har du de som synes det er verdens beste vinterbil(tatt tohjulstrekk og type bil i betraktning). En elbil er tung og regenereringen kan overraske de som ikke er vant. Kjør pent, lær bilen å kjenne. Vipps, så har man noe av de beste elektriske vinterbilene som lages pr. idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2023 den 13.25, mslello skrev:

Jeg har fått ett par meldinger i det siste om at apper har blitt oppdatert. Men det står ikke mer info en det.

Hos meg fungerer Spotify stort sett bra nå, men kommer noen hikk innimellom. Usikker på hvem som leverer 4G til BMW i Norge, for det må ha noe med lasting av data å gjøre. Evt buffring til disk som nevnt over her.
Jeg har ett strekke på jobb ruta, som har dårlig dekning på mobilen. Der har jeg hele tiden hatt problemer med at Spotify kan gå helt i stå. Spesielt om jeg skifter flere sanger på dette stedet. Da fungerer ikke Spotify igjen før neste kjøretur eller at jeg resetter.

Det er det samme problemet med Spotify her i Danmark også og det spiller ingen rolle om nettverket er 4G eller 5G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ja, jeg må si jeg er (positivt) overrasket over hvor ivrig i4en er til å logre med halen. Helt fantastisk! Her er det bare å komme seg på isbanekjøring for litt frie tøyler. :)

Ja, helt fantastisk er ganske beskrivende :) Jeg ble nesten litt sjokkert når det ble utlevert flere biler på vinteren i 2022, at så mange som hadde bladd opp for en M performance modell ikke likte at bilen var leken. Da kunne de jo kjøpt seg en Polestar 2..

15 timer siden, Fredrik skrev:

Det er det samme problemet med Spotify her i Danmark også og det spiller ingen rolle om nettverket er 4G eller 5G.

Da har vel Spotify eller BMW sluppet noe programvare som ikke fungerer helt som det skal. Får håpe det blir løst ved neste oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, mslello skrev:

Da har vel Spotify eller BMW sluppet noe programvare som ikke fungerer helt som det skal. Får håpe det blir løst ved neste oppdatering.

Jeg kjører ikke BMW for tiden så det må være Spotify som har problemer. Jeg merker hikking og små forsinkelser når jeg går tur med hunden og hører på Spotify med en iPhone 13. Jeg mener at problemene begynte med iOS 17.1

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kjennern skrev:

Jeg opplever kun hakking ved bruk av bilens Spotify app, ikke via CarPlay.

 

4 timer siden, Fredrik skrev:

Jeg kjører ikke BMW for tiden så det må være Spotify som har problemer. Jeg merker hikking og små forsinkelser når jeg går tur med hunden og hører på Spotify med en iPhone 13. Jeg mener at problemene begynte med iOS 17.1

Jeg har ikke testet Spotify via CarPlay, kun med App i bilen. Det hakker fremdeles.
Når en av de andre i bilen spiller Spotify via Bluetooth så hakker det ikke.
Jeg testet litt i går. Når jeg pauser en sang i fks 15 til 20 sekunder så gikk det ganske lang tid før det hakket igjen. Kan virke som det en var inne på angående caching av data som er problemet med appen

Endret av nokiaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...