Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Ron Jeremy skrev:

Har ikke i4 det tilgjengelig/mekanisk, eller er det SW relatert?
Ryktes jo at iX3 også skal ha det, men at det ikke er implementert ennå.

Dette er fra offisielt hold.

IX hadde vel heller ikke det fra dag 1?

 

 

Den har batterivarming ja, men ikke ekstra kjølemodus. Min er så gammel😅 at jeg må navigere til ladestasjon. Fra mars 22 fikk de varming av batteri som manuelt valg. Ser at iX har fått ut dette på eldre biler via oppdatering nå, så håper fremdeles. Men jeg er så sjelden på langtur i vinterhalvåret, at det går greit med navigasjon for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RNJ skrev:

Jeg fikk se og prøvekjøre denne i dag:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331388537

 

Fin bil og overraskende komfortabel å kjøre.

Av en eller annen grunn får jeg ut utstyrsliste fra VIN-decodere på denne bilen. Det virker på de fleste i4 men ikke denne og noen få andre. Har prøvet flere dekodere med samme resultat. Noen som vet hvorfor? VIN: WBY31AW04PFP44830

Bilen har mye utstyr men ikke korsryggstøtte (0488, Lumbar support). Var det ikke en del av Supercharged pakken?

Jeg er godt fornøyd med at den ikke har M-sport seter eller 20"-hjul da jeg er mer opptatt av komfort enn sport. Ut over dette har den vel det meste utstyr, eller er det noe som mangler?

 

Om du svinger innom nybilavdelingen så får du vel en ny bil for samme pris? 

599 + v.hjul for fully charged versjonen i alle fall. 

https://www.bilia.no/biler/bmw/kampanjer/bmw-i4-m50/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutes ago, GtiGtr said:

 

Om du svinger innom nybilavdelingen så får du vel en ny bil for samme pris? 

599 + v.hjul for fully charged versjonen i alle fall. 

https://www.bilia.no/biler/bmw/kampanjer/bmw-i4-m50/

 

Ja, men har lyst på Supercharged. Tror/håper også det er gode muligheter for å forhandle pris. Mange biler til salgs og få som blir solgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, RNJ skrev:

Jeg fikk se og prøvekjøre denne i dag:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331388537

i4.thumb.jpeg.baff25ddeeaf37d51776789984f7c9cc.jpeg

Fin bil og overraskende komfortabel å kjøre.

Av en eller annen grunn får jeg ut utstyrsliste fra VIN-decodere på denne bilen. Det virker på de fleste i4 men ikke denne og noen få andre. Har prøvet flere dekodere med samme resultat. Noen som vet hvorfor? VIN: WBY31AW04PFP44830

Bilen har mye utstyr men ikke korsryggstøtte (0488, Lumbar support). Var det ikke en del av Supercharged pakken?

Jeg er godt fornøyd med at den ikke har M-sport seter eller 20"-hjul da jeg er mer opptatt av komfort enn sport. Ut over dette har den vel det meste utstyr, eller er det noe som mangler?

Fin den du har sett på der. Men var jeg deg så ville jeg heller gått for en helt ny i såfall, er gode kampanjer på i4 om dagen. Kontrakts inngangen på i4 har mer eller mindre stoppet helt opp, så her er det rom for gode forhandlinger med selgere som begynner å miste grunnen under føttene. Men så må man spørre seg, er det så lurt å kjøpe ny og dyr elbil nå? Jeg ville heller kikket på 2022 modeller, disse får man nå godt ned på 500 tallet og da begynner dette å bli vanvittig mye bil og effekt for pengene. En 2022 modell har også garanti til 200 000 km, verd å ta med seg i vurderingen. Noe annet er verditapet på disse bilene kan potensielt bli voldsomt i årene fremover. Jeg tror vi vil se flere eksempler som Audi e-tron på populære og dyre elbiler fremover. Vedvarende høye renter og usikkerhet vil gjøre at det vil være mye biler til salgs på Finn.no…mer enn hva bruktmarkedet etterspør. Derfor tror jeg det er smartere å kjøpe en 2022 modell på 500 tallet enn en 2023 modell til 700 000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, RNJ skrev:

Ja, men har lyst på Supercharged. Tror/håper også det er gode muligheter for å forhandle pris. Mange biler til salgs og få som blir solgt. 

Skiller det 100k på nyprisen på fully og super da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, GtiGtr skrev:

Skiller det 100k på nyprisen på fully og super da? 

Ja, tja, skiller ca 65. Men en Fully kan spekkes til det samme som SC. Ved å spekke en Fully slik at utstyr skal bli lik SC så skal tenke på skinntrukket dash som er 15400,- og her fargen Tanzanite Blue er individual og koster 19100,-. Skinnseter er ca. 15000,- og soltak ligger på 11900 og så er det vinterhjul og diverse annet. Shadowline koster ekstra, varme i bakseter osv.. med alt så bikker man 100, om man trenger alt er en annen sak :) 
 

Dette følger med med i prisen tiø 599’, det holder og vel så det for de fleste - men 🤷🏼‍♂️

IMG_2960.thumb.jpeg.7ce31da21f60ee716732d137231d04d3.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Fredrik 90 said:

Fin den du har sett på der. Men var jeg deg så ville jeg heller gått for en helt ny i såfall, er gode kampanjer på i4 om dagen. Kontrakts inngangen på i4 har mer eller mindre stoppet helt opp, så her er det rom for gode forhandlinger med selgere som begynner å miste grunnen under føttene. Men så må man spørre seg, er det så lurt å kjøpe ny og dyr elbil nå? Jeg ville heller kikket på 2022 modeller, disse får man nå godt ned på 500 tallet og da begynner dette å bli vanvittig mye bil og effekt for pengene. En 2022 modell har også garanti til 200 000 km, verd å ta med seg i vurderingen. Noe annet er verditapet på disse bilene kan potensielt bli voldsomt i årene fremover. Jeg tror vi vil se flere eksempler som Audi e-tron på populære og dyre elbiler fremover. Vedvarende høye renter og usikkerhet vil gjøre at det vil være mye biler til salgs på Finn.no…mer enn hva bruktmarkedet etterspør. Derfor tror jeg det er smartere å kjøpe en 2022 modell på 500 tallet enn en 2023 modell til 700 000,-.

Helt enig i at det er risikosport å kjøpe "dyr" elbil. Det er urolige økonomiske tider og den teknologiske utviklingen går fort og har for elbiler på ingen måte kulminert. Likevel syns jeg ikke at 650'-700' er upris for en full-spec'et i4 med fantastiske ytelser. Jo, Tesla er billigere, romsligere, lettere og raskere men da får man stigmaet med å bli Tesla-eier med på kjøpet ;-) 

Mulig jeg ser feil, men jeg finner ingen i4 M50 godt ned på 500-tallet. Så vidt jeg kan se er billigste 577' og den er "kun" Fully Charged.

11 hours ago, GtiGtr said:

Skiller det 100k på nyprisen på fully og super da? 

Tror den reelle prisforskjellen fort bikker 100' som @Marius2002 skriver.

10 hours ago, Marius2002 said:

Ja, tja, skiller ca 65. Men en Fully kan spekkes til det samme som SC. Ved å spekke en Fully slik at utstyr skal bli lik SC så skal tenke på skinntrukket dash som er 15400,- og her fargen Tanzanite Blue er individual og koster 19100,-. Skinnseter er ca. 15000,- og soltak ligger på 11900 og så er det vinterhjul og diverse annet. Shadowline koster ekstra, varme i bakseter osv.. med alt så bikker man 100, om man trenger alt er en annen sak :) 

Dette følger med med i prisen tiø 599’, det holder og vel så det for de fleste - men 🤷🏼‍♂️

IMG_2960.thumb.jpeg.7ce31da21f60ee716732d137231d04d3.jpeg

Vel, jeg trenger egentlig ikke ny bil, men om jeg først skal kjøpe så skal den være fully loaded :) 

Endret av RNJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, RNJ skrev:

Jo, Tesla er billigere, romsligere, lettere og raskere men da får man stigmaet med å bli Tesla-eier med på kjøpet ;-) 

Hæ, er vi Teslaeier sære kuker som tror vi er bedre enn andre? Vi er iallefall pioneerer som fremmer romfart, ny teknologi og driter i arbeidsvilkårene på fabrikken sålenge vi har en T på panseret. Dessuten har vi bilde av Muskemann på veggen hjemme.

Tesla er ikke mye raskere(Performance vi sammenligner), selv om de oppgir det. Tesla starter tidtakingen etter 30cm og BMW er beskjedne i tidene de oppgir. Tenker de er omtrent likt i realiteten. Romsligere, lettere, sviktende cruisecontrol, fantombremsinger, rare viskere, mer støy og mye mindre komfort. i4 er førstevalget - all the way.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RNJ skrev:

Helt enig i at det er risikosport å kjøpe "dyr" elbil. Det er urolige økonomiske tider og den teknologiske utviklingen går fort og har for elbiler på ingen måte kulminert. Likevel syns jeg ikke at 650'-700' er upris for en full-spec'et i4 med fantastiske ytelser. Jo, Tesla er billigere, romsligere, lettere og raskere men da får man stigmaet med å bli Tesla-eier med på kjøpet ;-) 

Mulig jeg ser feil, men jeg finner ingen i4 M50 godt ned på 500-tallet. Så vidt jeg kan se er billigste 577' og den er "kun" Fully Charged.

Tror den reelle prisforskjellen fort bikker 100' som @Marius2002 skriver.

Vel, jeg trenger egentlig ikke ny bil, men om jeg først skal kjøpe så skal den være fully loaded :) 

 

Helt enig i at det er kjekkast med topputstyrt bil! Eg hadde spurt på pris på ny bil med alt du vil ha før eg hadde kjøpt en brukt som av og til koster meir. Har sett det flere ganger at nesten nye biler på Finn koster meir en kva vi selg dei for nye på kampanjer. (Selger ikkje BMW, så har ikkje oversikt på prisane der)  Det virker som BMW også må ha gode kampanjer for tida for å få solgt nye biler i dagens marked ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kjennern skrev:

Ja 🤡

Vel, jeg gjør det jeg kan for å ikke vær en del av de :lol: men dessverre har du rett. Lest flere Tesla-eiere som tror de har førsterett på Teslaladere som er åpen for alle og klager på merker som har ladeluke på andre siden. Voksne folk… 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marius2002 skrev:

Romsligere, lettere, sviktende cruisecontrol, fantombremsinger, rare viskere, mer støy og mye mindre komfort. i4 er førstevalget - all the way.

Nye Highland har samme støynivå som i4 og kan kjøres på ujevn vei uten å få hodepine. Jeg synes forrige Model 3 var rakkelverk (har 7 stk i selskapet jeg jobber i). Den nye har forbedret kjørekomfort kraftig, fra helt ræva til det jeg anser som meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teslabjørn kjørte highland. Så fremdeles ut som fjernlysassistent var rimelig uferdig. Ikke dimming på lyslist på dashbordet. Mulig den kan slås av da. Så da hjelper det lite at bilen har blitt stillere synes jeg. Manglende blinklyshendel hadde irritert meg mye mer enn å lade en gang ekstra på langtur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hallgrim86 skrev:

Nye Highland har samme støynivå som i4 og kan kjøres på ujevn vei uten å få hodepine. Jeg synes forrige Model 3 var rakkelverk (har 7 stk i selskapet jeg jobber i). Den nye har forbedret kjørekomfort kraftig, fra helt ræva til det jeg anser som meget bra.

Ja, den nye var god å kjøre og mye mer støydempet. Jeg mener fortsatt at i4 er en klasse over på de fleste punkt. Jeg kjører jo 19’ TM3 selv og de fikk vel oppgradering i 21(?) med doble vinduer og litt ekstra isolering. Frister med hørselsvern av og til, spesielt tuneller. Utrolig hva en venner seg til, men likevel må en jo erkjenne hva en sitter på. :) Jeg har mest positivt å si om TM3, men jeg orker ikke kjempe for at det er verdens beste bil. Den skal forøvrig inn på service igjen i morgen pga. varmeappratet. Jeg føler jeg holder det stabilt på annenhver måned med garantijobb siden jeg kjøpte den. Garantien går ut august i år. Tør jeg beholde nå som alt av deler er byttet eller skal jeg bytte bil? Så på BYD Han, men den trekker mest på fremhjulene og har skuffende kjøreegenskaper selv om den har pent interiør. Dyr i service også. Så på XPeng P7 også, men tvilsomt multimediasystem og annet. Satt meg virkelig inn i den modellen, men den faller igjennom. Polestar 2 utgår, selv om jeg liker den. Kanskje det blir i4 hvis jeg kommer over et kupp eller en ny TM3? Til nøds Y, men jeg vil ikke ha høy bil. Jeg vet ikke. 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/17/2024 at 8:00 PM, Fredrik 90 said:

Jeg må iallfall svelge mine ord. Jeg stilte spørsmålet om hvem som vil ha i4 når i5 kommer. Selveste big boss 5-serie i elektrisk versjon, atpåtil som Touring. Lite visste jeg da at BMW skulle gjøre sitt ytterste for å gjøre i5 uattraktiv for den typiske BMW kunde. Ved hjelp av begredelig interiør kvalitet og en pris som er helt hinsides (ikke ofte elversjonen er dyrere enn fossilversjonen) så har BMW lykkes. For min del fremstår i4 M50 fortsatt som den beste elektriske BMWen, både som produkt men også på pris. 

Noen som har sett i5 langs veien i Norge ennå, som ikke har vært en demobil?

Ser ikke ut til at Harry Metcalfe er spesielt begeistret for i5 heller:

2118016384_Screenshot2024-01-21at15_37_21.thumb.png.8ea988e780cdb1a19c25b8176da46e3b.png

Blir spennende å se klokken 18.

 

Ikke likte han i4 M50 heller, men som nesten alle andre på YouTube så skyldes det mest at bilen blir markedsført som en M-bil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...