*MrB* Skrevet i går, 12:04 Skrevet i går, 12:04 +1 Om du har garasjejekk og vet hvordan du gjør det, så ser jeg ingen grunn til å sette bort jobben bare fordi det er en bil du bryr deg om. Evt andre reklamasjoner må du følge opp separat uansett. Du betaler altså stivt for dekkskift og hotell, og de gir deg da den varen og kun den. mslello reagerte på dette 1
mslello Skrevet i går, 13:01 Skrevet i går, 13:01 Mister også muligheten til å få tatt en skikkelig vask bak hjulene. Så fine bremser fortjener iallfall skikkelig vask. Mine får ett lag coating innimellom også (calliper selvsagt ) fupsaker reagerte på dette 1
På Utkikk Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden På 29.1.2025 den 10.27, Gamer73 skrev: artig at det nevnes jekk her inne. Jeg har tenkt en del på dette med dekkskift 2 ganger i året. Jeg har alltid gjort dette selv på bilene jeg har hatt. Men jeg har stort sett hatt biler jeg ikke har brydd meg så veldig om..typisk familiebiler som jeg ikke klarer å føle meg helt hjemme med. Også har jeg tenkt at jaja jeg gjør det selv så sparer jeg penger og jeg gir jo egentlig faen i om jeg dulter borti ditt og datt eller om jeg skrur i fort hardt etc. Men nå med M50'en tenker jeg at jeg skal la bmw få ta seg av dette. Dekkhotell hos forhandler etc. Da sjekekr jo dem dekkene. Dem har riktig utstyr til å skifte på bilen uten å risikere noe etc. I tillegg så er dem sikkert klar over tegnene på at forstilling etc er ute å kjøre også kan dem bare få rette dette opp mens bilen allerede er der for dekkskift. Joda...dekkhotell hos bmw er sikkert ikke gitt bort men nå BRYR jeg meg faktisk om bilen for første gang i mitt 50 årige liv. Jeg har til og med begynt å vaske bilen...felgrens etc. Jeg har stort sett gitt faen i å vaske biler jeg har hatt og bare overlatt det til regnet i Bergen for å ta seg av det, men ikke Bestilte dekkhotell hos Jæger når jeg bestilte M50'en. Koster et par lapper i året, men da slipper jeg være redd for å skade batteripakken med jakken. Bor slik til at jeg har bakke og singel, ikke et veldig stødig underlag. Forhandler vil neppe foreta noen justeringer, og de er også overivrige mtp når dekkskift bør foretas. Vær også ops på at du fort sparer +/- 500 NOK pr dekk om du gidder å ta turen til et dekkverksted. Merkeforhandler tar seg betalt for at vi skal få det lettest mulig. Tviler også på at de justerer noe når bilen er inne. M50 har ry på seg å spise dekk, og mange mener spissingen er feil fra fabrikk. Dette når du neppe frem med overfor forhandler, så 4 hjulskontroll må betales selv. En ting min forhandler anbefaler for å minske dekkslitasjen er å kjøre med max dekktrykk. Dette fikser de uten å ta ekstra betalt for det. Så gjenstår å se om dekka varer lenger enn 15-20' km.
Bamalama Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Har dette noe for seg, eller bare tull? Har sittet på med en BMW der beltene stramer seg når man starter bilen og begynner å kjøre - er det denne tilleggspakken som gjør dette?
GtiGtr Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 7 minutter siden, Bamalama skrev: Har dette noe for seg, eller bare tull? Har sittet på med en BMW der beltene stramer seg når man starter bilen og begynner å kjøre - er det denne tilleggspakken som gjør dette? Det som er tull er at slikt sikkerhetsutstyr er ekstrautstyr! Har vært standard på mange produsenter i evigheter! Saltkjelen, Rune-K og fupsaker reagerte på dette 3
Bamalama Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 37 minutter siden, GtiGtr skrev: Det som er tull er at slikt sikkerhetsutstyr er ekstrautstyr! Har vært standard på mange produsenter i evigheter! Helt enig, med tanke på prisen virker det jo nesten ut som det er en software-pakke også. Nesten rart at det er lov å nedgradere sikkerheten på bilen.
Saltkjelen Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 1 time siden, Bamalama skrev: Helt enig, med tanke på prisen virker det jo nesten ut som det er en software-pakke også. Nesten rart at det er lov å nedgradere sikkerheten på bilen. Det er ikke en SW-pakke. Det er fysiske forskjeller på beltene til førersetene. Ampera, Marius2002 og Bamalama reagerte på dette 2 1
Scuirus2 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hva skjer med i4 prisene når de får oppgraderte motorer og kanskje batterier (og sikkert SIC kraftelektronikk)? Prisforskjellen mellom 40 eDrive og 40 xDrive og opp til M50 er minimal slik at det stort sett bare selges M50. Toppmodellene til iX og i5 (M60) har vært mye dyrere enn 50 og 40 variantene (et par hundre tusen) Vil i4 40 xDrive som kanskje blir 45 xDrive siden den har like mange hk som nye iX 45 bli volummodellen med gunstig pris og M60 med sterkere motor enn M50 mye dyrere? Antar det blir slutt på rabattene fra BMW Norge når de oppgraderte modellene kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå