Simwiu Skrevet Oktober 31 Skrevet Oktober 31 7 minutter siden, Skulebollen skrev: Den var nydelig ja! Hvor mye ekstra må man ut med for ett slikt interiør med dagens priser? Takk for det! For min del kom Individual skinn på 11.500 utover standard samt karbonlistene på 6000. fupsaker reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Oktober 31 Skrevet Oktober 31 2 timer siden, Simwiu skrev: Takk for det! For min del kom Individual skinn på 11.500 utover standard samt karbonlistene på 6000. 11.500 er så absolutt verdt det! Saltkjelen, fupsaker og Simwiu reagerte på dette 3
KireS Skrevet Oktober 31 Skrevet Oktober 31 Utrolig lekker spec på denne @Simwiu! Simwiu reagerte på dette 1
316 Skrevet November 1 Skrevet November 1 (endret) Utrolig lekkert. 🫠 Beklager mye spørsmål her, men! Får man sett på noe på skjermen via telefonen under ladepauser? Altså YouTube, Netflix osv. Noen her med skrekkelige erfaringer for hva som angår kvalitet på lakk? Lest litt i en Facebook gruppe om ekstreme mengder steinsprut osv. Endret November 1 av 316
Saltkjelen Skrevet November 1 Skrevet November 1 Den eneste muligheten man har originalt er vel via Apple Carplay (eller Android Auto - her kan jeg ikke uttale meg ettersom jeg er en Apple-mann) med iOS26 oppdateringen som nylig kom. Om ikke, er det multimediabokser som "OttoAibox" og tilsvarende som er løsninger for YT, Netflix og det som er. i4 kjører på den gamle SP18 plattformen og ikke SP22 som f.eks G70 og de nye modellene gjør. Dette gjør at vi ikke får de samme multimediatingene som disse gjør. OttoAibox (og tilsvarende) kobles til USB uttaket i bilen. Det er verdt å merke seg at dette gjelder USB-A mellom koppholderne, noe som ikke er en ideell løsning i mine øyne. Jeg kan derfor anbefale å ettermontere en aktiv USB-C i midtkonsollen (erstatte den passive. Frem til 07/2022 var USB-C i midtkonsollen aktiv) med originale deler. Da ligger en slik boks skjult i midtkonsollen. 316, Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 3
316 Skrevet November 1 Skrevet November 1 Takk. Har hatt en sånn boks til min Ioniq 5 men den er vel brukt ca 3 ganger så tror jeg skal overleve uten også. 👍
Saltkjelen Skrevet November 1 Skrevet November 1 Det er begrenset hvor lenge man fomler på en ladestasjon, så bruken når man lader er nok heller liten. En mobiltelefon med litt surfing eller iPad er mer funksjonelt. På en annen side tilbyr OttoAibox video in motion, så da har man streaming mens man kjører. Lovligheten og det praktiske rundt det får være en annen side av diskusjonen. fupsaker og 316 reagerte på dette 2
BrokeBoi Skrevet Mandag kl. 12:33 Skrevet Mandag kl. 12:33 Hva er den generelle formeningen om hva man bør ha som utstyrsnivå på i4 m50, og er det noen spesielle årsmodeller man bør holde seg unna? Jeg vurderer å bytte ut F90en med noe langt mer fornuftig, for den blir langt ifra benyttet slik jeg ønsker å benytte bilen. 🙁
Saltkjelen Skrevet Mandag kl. 13:25 Skrevet Mandag kl. 13:25 @BrokeBoi Generelt sett mener jeg en BMW bør ha mest mulig utstyr, men dette vil jo være subjektivt. Skal du være sikker på at bilen har absolutt alt som var tilgjengelig på denne modellen, så må du kjøpe deg en bil som er produsert før 07/2022. Etter dette begynte BMW å rasle rundt med sparekniven. På LCI fra 07/2024 (2025 modell) har de største kostnadskuttene blitt foretatt, så fra mitt ståsted ville jeg aldri vurdert en i4 nyere enn 2024. Jeg ble aldri enig med sittekomforten i de ordinære sportssetene (med ventilering - marginalt forskjell i utforming her), så M-seter er noe jeg desidert ville hatt. Det samme gjelder Driving Assistant Professional. fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2
316 Skrevet Mandag kl. 13:39 Skrevet Mandag kl. 13:39 Er dette med fryktelig stor dekkslitasje noe som man bare må godta? Ser enkelte har byttet dekk etter 10.000 km. Står på vippen til salg på bilen min nå, blir i såfall da muligens en I4 M60 hvis jeg ikke finner noe annet som frister veldig. Ser på Fully Charged, håper det er «nok».
Saltkjelen Skrevet Mandag kl. 13:59 Skrevet Mandag kl. 13:59 @316 En må huske på at "facebook-gjengen" som roper høyt om dette er tidligere eiere av helt ordinære, lavmotoriserte familiebiler som aldri har hatt et forhold til bil eller biler med mye effekt. At en tung bil med 255-285 brede bakdekk, 544/601 hestekrefter og senk kan slite bakdekk, bør ikke akkurat komme som en overraskelse. Du greier fint å kjøre mer enn 10 000km på et dekksett. Marius2002, 316, fupsaker og 2 andre reagerte på dette 5
BrokeBoi Skrevet Mandag kl. 13:59 Skrevet Mandag kl. 13:59 31 minutes ago, Saltkjelen said: @BrokeBoi Generelt sett mener jeg en BMW bør ha mest mulig utstyr, men dette vil jo være subjektivt. Skal du være sikker på at bilen har absolutt alt som var tilgjengelig på denne modellen, så må du kjøpe deg en bil som er produsert før 07/2022. Etter dette begynte BMW å rasle rundt med sparekniven. På LCI fra 07/2024 (2025 modell) har de største kostnadskuttene blitt foretatt, så fra mitt ståsted ville jeg aldri vurdert en i4 nyere enn 2024. Jeg ble aldri enig med sittekomforten i de ordinære sportssetene (med ventilering - marginalt forskjell i utforming her), så M-seter er noe jeg desidert ville hatt. Det samme gjelder Driving Assistant Professional. Kjipt at LCI er såpass nedstrippet innvendig, for jeg liker hvordan bilene ser ut utvendig. De ser mer ut som en "normal" bil enn pre-LCI. Tenker jeg tar turen innom Hedin denne uken og setter meg i et par LCI og pre-LCI for å se hvor stor forskjell det er. Tenker i utgangspunktet at Fully Charged er minimumet, og M-seter er definitivt et must i mine øyne. fupsaker reagerte på dette 1
ahj Skrevet Mandag kl. 14:01 Skrevet Mandag kl. 14:01 1 minutt siden, Saltkjelen skrev: En må huske på at "facebook-gjengen" er tidligere eiere av helt ordinære, lavmotoriserte familiebiler som aldri har hatt et forhold til bil eller biler med mye effekt. At en tung bil med 255-285 brede bakdekk, 544/601 hestekrefter og senk kan slite bakdekk, bør ikke akkurat komme som en overraskelse. Du greier fint å kjøre mer enn 10 000km på et dekksett. Helt enig. På muttern sin begynner dem å må skiftes. Men bilen har gått snart 40kkm. Den blir desidert kjørt mest på sommeren. fupsaker, Saltkjelen, 316 og 1 annen reagerte på dette 4
Saltkjelen Skrevet Mandag kl. 14:07 Skrevet Mandag kl. 14:07 2 minutter siden, BrokeBoi skrev: Kjipt at LCI er såpass nedstrippet innvendig, for jeg liker hvordan bilene ser ut utvendig. De ser mer ut som en "normal" bil enn pre-LCI. Tenker jeg tar turen innom Hedin denne uken og setter meg i et par LCI og pre-LCI for å se hvor stor forskjell det er. Tenker i utgangspunktet at Fully Charged er minimumet, og M-seter er definitivt et must i mine øyne. Absolutt, trist at man gjør store kostnadskutt på en bil som i utgangspunktet er rimelig flott. Nå skal det sies at for noen er nok dette ubetydelig og for andre ikke, så dette blir en smakssak. I hovedsak er det grill, frontlykter og mulighet for laserlys bak (tilvalg) som er forskjellen på en pre-LCI og LCI, så du kan fint ettermontere en eller flere av disse elementene om det er disse som gjør at du føler det er mer "normal bil". Jeg oppfatter at de fleste anser LCI-grill som det viktigste, så da kan man eventuelt kjøpe denne, skiltholder og nytt radardeksel (5-6000kr). mslello, BrokeBoi og fupsaker reagerte på dette 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå