Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, RNJ skrev:

Ser ikke ut til at Harry Metcalfe er spesielt begeistret for i5 heller:

2118016384_Screenshot2024-01-21at15_37_21.thumb.png.8ea988e780cdb1a19c25b8176da46e3b.png

Blir spennende å se klokken 18.

 

Ikke likte han i4 M50 heller, men som nesten alle andre på YouTube så skyldes det mest at bilen blir markedsført som en M-bil.

 

Virker ikke som noen av de britiske bil YouTube stjernene er begeistret for elbil. Blir nok for tungvindt når ladeinfrastrukturen ikke er på plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@RNJ

5-serie/i5 har blitt tatt labert i mot de fleste steder, den taper en del testdueller mot f eks nye helfossile E-klasse. En svært svak og dårlig 5-serie, håper Touring og M5 kan rette opp litt i dette. 

Grunnen til at i4 får så dårlig kritikker i utlandet er først og fremst at den er veldig dyr i forhold til mye annet. I utlandet er strømmen dyrere, de har ikke de økonomiske fordelene vi har her på berget. Ladeinfrastrukturen er dårlig og dyr, det er rett og slett mer styr med elbil. Men største problemet til i4 er at avstanden i pris til M340i/M440i og M3 er alt for liten til at det gir noen mening. De koster jo nesten det samme. 

Også må vi bare ta inn over oss at elbil ikke er en greie i EU og UK. Det er litt vanskelig for oss nordmenn som nå har fått elbil inn under huden. Joda, elbil andelen stiger i disse markedene men dette er det Tesla og kineserene som står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mslello skrev:

Så teslabjørn kjørte highland. Så fremdeles ut som fjernlysassistent var rimelig uferdig. Ikke dimming på lyslist på dashbordet. Mulig den kan slås av da. Så da hjelper det lite at bilen har blitt stillere synes jeg. Manglende blinklyshendel hadde irritert meg mye mer enn å lade en gang ekstra på langtur. 

Det var de to punktene som var verst som ble forbedret, så der ble jeg imponert.

Knapper på rattet er ikke for meg (om det ikke er steer by wire). Alt av automatikk er kamerastyrt og virker dårlig eller ikke. ACC er ikke spesielt bra, lysene er helt på bærtur, viskere også. Summon virker fortsatt ikke og har heller aldri virket.

De har spart penger på en hendel men lagt en idiotisk mobilskjerm nede ved beina til passasjerene bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i4 M50 leveres standard med 18" sommerhjul men jeg ser omtrent ingen på finn med annet enn 19" eller 20". Har alle oppgradert eller var større hjul en del av en pakke i tillegg til Supercharged? Om jeg skulle kjøpe ny bil ville jeg kanskje være fristet til å beholde 18" for best mulig komfort men mulig at jeg er helt off.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, RNJ skrev:

i4 M50 leveres standard med 18" sommerhjul men jeg ser omtrent ingen på finn med annet enn 19" eller 20". Har alle oppgradert eller var større hjul en del av en pakke i tillegg til Supercharged? Om jeg skulle kjøpe ny bil ville jeg kanskje være fristet til å beholde 18" for best mulig komfort men mulig at jeg er helt off.

Du er helt off :lol: 19" har plenty comfort og går du for dekk med skum i(er vel Pirelli P-Zero bl.a. som har dette, dette var standard dekk hos Bavaria her - sett noen fått Hankook også ellers i landet 🤷🏼‍♂️) så har du støysvak og komfortabel bil, men likevel stabil og tight. Rekkevidde er plenty og så ser de bra ut :) 

19" 859M, 19" 860M og 18" 858M er alle standard i M-Sportpakke. Så de fleste gikk vel for 19" da de kler bilen hakket bedre, fortsatt god rekkevidde og ingen pristillegg.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Marius2002 said:

Du er helt off :lol: 19" har plenty comfort og går du for dekk med skum i(er vel Pirelli P-Zero bl.a. som har dette, dette var standard dekk hos Bavaria her - sett noen fått Hankook også ellers i landet 🤷🏼‍♂️) så har du støysvak og komfortabel bil, men likevel stabil og tight. Rekkevidde er plenty og så ser de bra ut :) 

19" 859M, 19" 860M og 18" 858M er alle standard i M-Sportpakke. Så de fleste gikk vel for 19" da de kler bilen hakket bedre, fortsatt god rekkevidde og ingen pristillegg.

Ja, jeg er sannsynligvis helt off men forstår det likevel ikke helt:

Default-valget i konfiguratoren på bmw.no er "M modeller":

304210163_Screenshot2024-01-25at08_07_44.thumb.png.1aed24b5f6be8bb34cc16d39f013e892.png

Når man velger dette så er kun 18"-hjul inkludert i prisen og alle andre hjul har tillegg i prisen. Ved å velge "M Sportpaket Pro" så er det som du skriver hvor det er 0 i tillegg for 19". Med "M Sportpaket Pro" så får man også røtlarkerte bremser og andre ting som jeg ikke er så glad i.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det nok vært endringer. For 19" kom som standard tidligere. Var inne å konfigurerte nå. Det var(er??) forskjell på store og små bremser mener jeg å huske, og det er nok av tilfeller på i4-gruppa som kjøper 18" og så skraper bremsekalipterne borti felgen - ettermarkedfelger selvfølgelig ja. Ser forøvrig det er helt annen konfigurator nå enn tidligere også.

 
IMG_3049.thumb.jpeg.b110422416908e4490a9178dd7576f55.jpegIMG_3048.thumb.jpeg.0863244741e67808d1ca6392d36aded7.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Marius2002 skrev:

Da har det nok vært endringer. For 19" kom som standard tidligere. Var inne å konfigurerte nå. Det var(er??) forskjell på store og små bremser mener jeg å huske, og det er nok av tilfeller på i4-gruppa som kjøper 18" og så skraper bremsekalipterne borti felgen - ettermarkedfelger selvfølgelig ja. Ser forøvrig det er helt annen konfigurator nå enn tidligere også.

 
 

Jeg bestilte i4 M50 første dagen dette var mulig i 2021 og fikk denne levert i 2022. Da var 18» standard og jeg betalt noen få tusenlapper extra for 19». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Da har det nok vært endringer. For 19" kom som standard tidligere. Var inne å konfigurerte nå. Det var(er??) forskjell på store og små bremser mener jeg å huske, og det er nok av tilfeller på i4-gruppa som kjøper 18" og så skraper bremsekalipterne borti felgen - ettermarkedfelger selvfølgelig ja. Ser forøvrig det er helt annen konfigurator nå enn tidligere også.

 
IMG_3049.thumb.jpeg.b110422416908e4490a9178dd7576f55.jpegIMG_3048.thumb.jpeg.0863244741e67808d1ca6392d36aded7.jpeg

Du kan få større bremser også. Da kan det bli trangt med noen 18" felger tenker jeg.

image.png.b2bc8a34095e5600a9d87e8e7c016140.png

Eller så tror jeg som nevnt over her at tillegget for 19" var ganske lite, så de fleste spanderte nok på seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jarod skrev:

Jeg bestilte i4 M50 første dagen dette var mulig i 2021 og fikk denne levert i 2022. Da var 18» standard og jeg betalt noen få tusenlapper extra for 19». 

Okei, ja da var det pakken som @mslello postet jeg tenkte på. Prøver å huske noen år tilbake. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, uglefossen skrev:

Noen som vet hvilken dato BMW starter produksjon av 2025 modell? Kommer LCI i år eller til neste år?

LCI kommer fra og med 07/2024. Om BMW kjører på med 2025 fra 03/2024 (slik de gjorde med 2024 i 03/2023) eller ikke vites ikke, men tenker det er lite trolig med tre-fire måneder med 2025 pre-LCI og at 2025 derfor starter med LCI.

 

Greit å nevne at LCI vil miste blant annet laserlys (og sikkert en del andre ting), så om det er viktig for deg er tiden inne nå for å bestille en pre-LCI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Greit å nevne at LCI vil miste blant annet laserlys (og sikkert en del andre ting), så om det er viktig for deg er tiden inne nå for å bestille en pre-LCI. 

Takk

Vanskelig valg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Skulebollen skrev:

Hvorfor fjernes laserlys? Kostnadsbesparelse? 

Synes dem ligger høyt på bruktmarkedet🤔 Man får vel en ny FC til 599 nå

BMW generelt går vekk fra laser (sannsynligvis som en del av kostnadsbesparelsen og at de mener Matrix-LED er like bra). Laser ble fjernet i forbindelse med G2x 3-serie LCI, X7 LCI, G70 7-serie, G6x 5-serie etc. og vil fortsette på alle andre modeller med laser.

Her er LCI-lykta..
attachment.php?attachmentid=3337358&d=17
attachment.php?attachmentid=3337359&d=17
attachment.php?attachmentid=3337360&d=17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...