Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Bakseteplass er bedre i G30 uansett, bagasjeplassen er vel 530l på G30 og 470l på i4. Men i4 har annen bakluke så virker romsligere. ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i4 er egentlig gull til det meste, den har nok krefter, den er stabil og kontant, den er førerrettet og byr på solid komfort. Jeg synes M-setene kler i4 best og er gode, mens andre skriver at de er for hard. Så her er det rett og slett opp til enhver å bestemme hva som passer. Ingen fasit. Bagasjeromsplassen er god, fordelen er at luken er hengslet i taket, så man når "hele" plassen baki imotsetning til en stasjonsvogn eller sedan. Minuset er jo at luken skrår veldig så man kan ikke stable i høyden slik som en stasjonsvogn og da iX som du nevnte. i4 er lav, 12,5cm, det kan ha betydning for mange, likevel er det få til ingen elbiler som har den totalpakken i4 byr på. Pass på nyttelast, ser noen er nede i 350kg, men noen få andre på 450kg. De fleste ser jeg ligger på rundt 380 etter å ha sjekket litt ifbm. spørsmålet mitt over her. Bakseteplassen er ikke noe å rope hurra over, dette er en 4+1 -seter, så bakovervendt barnesete kan by på plassutfordinger. Alt går, vi har fått det til når jeg har testet mitt barnesete i i4. Med forovervendt barnesete så har du grei plass. 4 voksne i en slik bil blir trangt, men igjen så går det fint til bykjøring en gang innimellom. i4 blir brukt som familiebil rundt om, så jeg hadde ikke bekymret meg om plassen - men ta en test med alle på tur for å se om det kan være noe. Noe som fungerer for noen fungerer ikke for andre igjen.

i4 har ikke frunk, men det skal ikke ha store betydningen. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk fra F11 med komfortseter til i4 med sportsseter. Mindre plass er det jo bak men barna klager ikke enda :) , de er under 10 år vel å merke.

Bagasjerom er merkbart mindre men trenger ikke vogn lenger så det går faktisk overraskende bra. 
 

Har ikke erfaring med G30, men har hatt F10 for mange år siden og var nok bedre plass i den sammenlignet med i4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei. 
 

Jeg leker med tanken på å bestille 2025-modellen. Veldig usikker på valget av seter. M sport setene er uaktuelt med tanke på hvor mye av baksetene de tar opp. Synes skinn ofte er klamt å sitte i over tid og blir stygt med tiden. Sensatec har jeg ingen erfaring med og i konfiguratoren ser ikke disse setene ut til å ha korrsryggstøtte. Noen her som har erfaringer med sensatec? Hva tenker folk om de nye standardsetene - personlig synes jeg de ser litt kipe ut i konfiguratoren, men ser kanskje bedre ut i virkeligheten. Er ventlierte seter fortsatt en greie, eller er det ikke tilgjengelig på 2025 modellen?

Takk på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilerte seter er behagelig, men dette ble fjernet på LCI (2025 modellen). Jeg byttet fra vanlige sportsseter med ventilering til M-sportsseter på min i4, og ville ikke vært M-sportssetene foruten. Du har en helt annen støtte rundt skulderpartiet enn det du har med vanlige sportsseter. Behandler man skinnet godt, så er min erfaring at det holder seg pent gjennom årenes løp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2024 den 20.17, Saltkjelen skrev:

Ventilerte seter er behagelig, men dette ble fjernet på LCI (2025 modellen). Jeg byttet fra vanlige sportsseter med ventilering til M-sportsseter på min i4, og ville ikke vært M-sportssetene foruten. Du har en helt annen støtte rundt skulderpartiet enn det du har med vanlige sportsseter. Behandler man skinnet godt, så er min erfaring at det holder seg pent gjennom årenes løp også.

Ok, merkelig å fjerne ventilerte seter om dette er foretrukket av kunder. Hvordan blir M-sport setene på langtur? Føler at man nærmest «ligger» i setene, og at det kan bli slitsomt for ryggen i lengden. For en fyr på over 190 er jeg redd for å ta for mye av plassen til baksetet om jeg skulle ha pasasjerer, men vil nok kjøre mesteparten med en eller to i bilen. Prisen på individual setene er omtrent det samme som M-sport setene. Noen som eventuelt har erfaringer med disse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bamalama skrev:

Ok, merkelig å fjerne ventilerte seter om dette er foretrukket av kunder. Hvordan blir M-sport setene på langtur? Føler at man nærmest «ligger» i setene, og at det kan bli slitsomt for ryggen i lengden. For en fyr på over 190 er jeg redd for å ta for mye av plassen til baksetet om jeg skulle ha pasasjerer, men vil nok kjøre mesteparten med en eller to i bilen. Prisen på individual setene er omtrent det samme som M-sport setene. Noen som eventuelt har erfaringer med disse? 

BMW fjerner dessverre alt mulig av utstyr og kjiper ned på materialkvalitet om dagen for å spare kostnader (eller for å ruinere hele BMW-imaget). Hva mener du med Individual-seter? På i4 får man i utgangspunktet to (tre) seter. 1) vanlige sportsseter, 2) M-sportsseter og 3) vanlige sportsseter med ventilering som har en litt flatere skumgummi i rygg og sitteputer. Jeg kjøpte min med alternativ 3, men det var rett og slett fordi jeg visste jeg skulle bytte ut setene til M-sportsseter med ventilering (fra en BMW F97 X3 M). For meg og min kropp er ikke de vanlige sportssetene (verken med eller uten ventilering) samarbeidsvillige. Personlig opplevde jeg å bli sliten i øvre del av rygg og skulerpartiet over lengre kjøreturer siden disse setene ikke hadde noe form for støtte her. M-sportssetene er i en helt annen verden i så måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Saltkjelen skrev:

BMW fjerner dessverre alt mulig av utstyr og kjiper ned på materialkvalitet om dagen for å spare kostnader (eller for å ruinere hele BMW-imaget). Hva mener du med Individual-seter? På i4 får man i utgangspunktet to (tre) seter. 1) vanlige sportsseter, 2) M-sportsseter og 3) vanlige sportsseter med ventilering som har en litt flatere skumgummi i rygg og sitteputer. Jeg kjøpte min med alternativ 3, men det var rett og slett fordi jeg visste jeg skulle bytte ut setene til M-sportsseter med ventilering (fra en BMW F97 X3 M). For meg og min kropp er ikke de vanlige sportssetene (verken med eller uten ventilering) samarbeidsvillige. Personlig opplevde jeg å bli sliten i øvre del av rygg og skulerpartiet over lengre kjøreturer siden disse setene ikke hadde noe form for støtte her. M-sportssetene er i en helt annen verden i så måte. 

Kjedelig å høre. Jeg er ikke kjent med hva i4 tidligere hadde av valg på seter, men i konfiguratoren har man nå fire valg:

1. Standard stoffseter (inkludert)
2. Letherate/Sensatec perforert (1500kr)

3. Skinn Vernasca (14 400kr), kan utvides til M-sport for 10 000kr ekstra

4. BMW Individual skinn 'Merino' med utvidet omfang (25 800kr)

Indiviudal-setene ser like ut som standard-skinnsetene, men er vel av annet type materiale, så antar at fasongen på setene er gasnke lik på rygg og hodestøtte. Høres nok ut som jeg må teste M-sport en gang til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bamalama Ok, det er setetrekkene du refererer til. Sånn sett ville jeg definitivt valgt merino om du skal gå for vanlige sportsseter. Skal du gå for M-sportsseter har du ikke noe annet valg enn Vernasca, med mindre du ikke gjør som meg.

Her ser du forskjell på M-sportsseter og vanlige sportsseter med ventilering. Det er som sagt marginal forskjell i de vanlige sportssetene med og uten ventilering.

0F01521E-24A5-49A6-B049-756A3779F9EC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trådløse mobilladeren fungerer dårlig i min i4. Tlf blir bare varm og lader lite/ikkeno. Prøvd flere iPhoner med samme resultat. Noen andre med samme erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Z800 skrev:

Den trådløse mobilladeren fungerer dårlig i min i4. Tlf blir bare varm og lader lite/ikkeno. Prøvd flere iPhoner med samme resultat. Noen andre med samme erfaring?

Tror dette skjer med mange ja, ikke bare I4 heller det gjelder. Fant en tråd der noen 3D printet en holder til en magsafe lader :) - https://www.i4talk.com/threads/3d-printed-iphone-magsafe-wireless-charger.8394/#post-172568

Edit: Ser at denne er for de som IKKE har trådløs lading integrert. Men burde vel fungere uansett med en slik over?

Du kan prøve å koble av Carplay osv, se om den blir mindre varm da. Mener å ha lest på et forum at jo flere "apper" du bruker mens du lader påvirker varmen, for eks om man bruker Apple Map via Carplay vil det kunne medføre økt temperatur.

Selv lader jeg med USB-C lader i midtkonsoll, synes trådløs lading tar for lang tid så bare plugger den inn der.
Men synes jo den burde fungert bedre ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever at i min Y så fungerer ladeplaten dårlig med min iPhone 14 mens den fungerer godt med fruens 14pro. Jeg tror det har med dekselt/telefonen å gjøre, kameralinsen som stikker ut gjør at det blir et mellomrom mellom ladeplate og telefon. Fruens deksel har ikke uthøyning rundt linsen så der ligger den helt på(dekslet ellers bygger ut for å ta igjen det linsen normalt bygger), mens min har beskyttelse der og bygger ut. Tipper det kan være noe samme problem her? Min detter av og på lading og får egentlig ikke ladet noe, bare går varm :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer dårlig med min 13 mini med og uten deksel. Mens konas 11 pro lader litt, så kan ha noe med det å gjøre ja…. Min låg til lading i 2,5 timer sammenhengende i går ladet ingenting og var bokstavelig talt så varm at en nesten ikke kunne ta på den. Konas ladet 15% på 60 min med en liten lunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...