Jump to content

Recommended Posts

• Replies 422
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bestilt I4 M50 Supercharged ++   Brooklyn grey.     

Sendt kontrakt på supercharged M50 😀

Du kommer jo i i4 tråden for å fortelle at du ønsker å kjøpe noe annet enn i4, så jeg skjønner ikke hvem som er off-topic her.

Posted Images

6 timer siden, Maxmek skrev:

Hei, ja jeg hadde vel egentlig aldri trodd jeg skulle ha noe annet enn rekkesekkser og 5 serie., har hatt 5 stk nå. Finnes ikke bedre bil å kjøre.

Hadde jo egentlig tenkt på 545e, men ble litt skuffet over elektrisk batteri/rekkevidde. Pendler litt Arendal -Kristiansand, og da ble den rekkevidden for dårlig synes jeg. Men når man ser hva man får for pengene her på en fullpakket M50 er det vanskelig å overse, er vel fort 5-600K i rabatt kontra bensin/diesel. Er jo penger det og.

Når det gjelder innbytte var det den lange tiden til levering jeg tenkte på vil bli et problem. Kan jo selvfølgelig prøve å selge privat, men ser jo enkelte får problemer i etterkant av salg. Nå tror jeg "selvfølgelig" at min bil er strøken, hehe. Har ihvertfall fulgt alt av servicer , oljeskift hver 15K og skiftet olje på gear og diff. Min bil er bare gått nesten 110K så den er jo snaut innkjørt 😃, men den begynner jo å dra på åra.

Ja jeg har jo prøvekjørt 545e selv, og jeg likte bilen veldig veldig godt...for meg så var ankepunktet egentelig bagasjeplassen. Rekkevidden er kort, skulle vært som på X5 45e, men jeg har funnet ut at den holder plenty for meg her lokalt i Arendal. Men nå skal det sies at jeg her forleden prøvde 545e en gang til, og da på en test fra Arendal til Kristiansand (Lund) og hjem igjen. Kjørte fra hjemme på Hisøy med fullt batteri, da gikk den på strøm til jeg passerte Kjerlingland i Lillesand. Når jeg kom hjem etter å kjørt tur retur så hadde jeg forbrukt 0,52 liter per mil med å ligge på 120 km/t på cruisecontroll. Det synes jeg ikke var galt i det hele tatt, særlig tatt i betraktning at jeg bruker 0,61 på samme strekke med min 540d xDrive. Så jeg har vel konkludert med at denne bilen skal vurderes sterkt ved neste bilbytte (i tillegg til M440i Gran Coupe...fossil i4😅)

Hele greia med i4 M50 i er jo at det er uendelig mye flott og rask BMW for pengene. Eneste bakdelen for oss hardbakka BMW entusiaster er mangel på rekkesekser og noe kort rekkevidde, det lever de fleste fint med når resten av totalpakka er så bra. Dog tror jeg mange vil få seg en overraskelse vinterstid når man kjører med 19" eller 20", synd M50 utgaven har den korteste rekkevidden 😅