Gå til innhold

Meine Garage | MINI F55 | Jaguar F Pace


 Share

Anbefalte innlegg

Ja, detaljnivået på disse er virkelig bra. Kjenner jeg er lysten på å skaffe en E65 760i og/eller en F01 760i for lagring, men det må i så fall bli en bil som står på svenske skilt på hytta i Sverige. Skjønner godt at en Alpina B10 (eller Alpina for den saks skyld) frister, så vi får håpe at du finner en bil som er passende om ikke lenge. :) 

Forresten, gratulerer med fritidsbolig! Jeg har også alltid hatt en fascinasjon for Tyrolerhus, så her håper jeg du viser litt mer etter OT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2020 den 1.22, Fredrik 90 skrev:

Uansett så var det Halvard Flatland som hadde flytta inn i sitt nye Tyrolerhus, og i carporten sto det en Mercedes W124 300TE...perfekt 80 talls jappe kombinasjon.

Tyrolerhus fulgte egentlig bare en litt eldre fascinasjon for sveitsisk husdesign i nordeuropa. I Norge var den såkalte sveitserstilen svært populær i perioden 1840-1935. Stilen ble egentlig utviklet i Tyskland, men var selvfølgelig inspirert av byggeskikker litt lenger syd i Alpene. Stilen kjennetegnes ved at den er høyreist og med store takutstikk. Gavlene er fremhevet og har ofte rikt utskårne elementer. I Norge var det arkitekt Linstow som først fokuserte på stilen. Han tegnet bl.a slottet i Oslo og Henrik Wergelands sveitserhus "Grotten" (statens æresbolig for fortjente kunstnere), som var et av de aller første husene i Norge med sveitserstil.

Den W124 du så hos Halvard Flatland var ikke tilfeldigvis "mintgrønn"? Jeg prøvekjørte en slik bil hos Autostern på Ullevål som tidligere hadde vært eid av Flatland. Jeg mener å huske at det var en 4Matic, men jeg kan huske feil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ja, detaljnivået på disse er virkelig bra. Kjenner jeg er lysten på å skaffe en E65 760i og/eller en F01 760i for lagring, men det må i så fall bli en bil som står på svenske skilt på hytta i Sverige. Skjønner godt at en Alpina B10 (eller Alpina for den saks skyld) frister, så vi får håpe at du finner en bil som er passende om ikke lenge. :) 

Forresten, gratulerer med fritidsbolig! Jeg har også alltid hatt en fascinasjon for Tyrolerhus, så her håper jeg du viser litt mer etter OT. 

Du ser jo etter de samme bilene 😅Man tror jo ofte man er alene i markedet for store sedaner 🙃

Tyrolerhus er flott ! Har alltid likt stilen,de har noe litt solid ekslusivt preg som appelerer til meg.

Dette hadde en ‘’3XB’’ som meglere kaller det...med flott fjordutsikt og dobbel garasje + utleiedel på ca 90m2, så da klarte jeg ikke å la dette gå fra meg. 
Nå går det i synsing og leting etter flis maling/farger og gulv om dagen. Og ikke minst leting etter Alpina 😅

539BB0D7-F618-4912-A213-A2F52B0C19C8.jpeg

4D299F01-5E32-4356-A002-8659A99C5DAB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

F01 (og E65) må da fremstå som de mest detaljerte 7-seriene gjennom tidene. Det er synd man ikke ser den type presisjon i dagens modeller, med sydd taktrekk i skinn og alcantara, trinnløse dørstoppere etc. :( 

Selv synes jeg E38 er en høydare, den er enormt stilig i facelift utgave. Jeg speider litt etter en sånn selv, overvåker markedet i Sverige og Tyskland etter 740i og 750i. Eneste problemet er at ingen av dem har spesielt gode motorer 😅

2 timer siden, Tony Soprano skrev:

Virkelig flott og sett på denne flere ganger 😅 Prisen er noe høyere enn hva jeg har tenkt meg.

Den har stått til salgs lenge og det kan man takke prisen for. Ingen skal henges for å forsøke å drive butikk, men dette er idiotprising. Du sparer lett 80 000–100 000 på å hente inn en fra utlandet selv 👍

2 timer siden, Tony Soprano skrev:

Har bikket over for meg mener madammen men BMW er jo bare ren glede i hverdagen 

Neida, det har ikke bikket over for noen som holder på sånn. Man har bare oppdaget at man behøver ikke bil i millionklassen for å nyte kjøretøyet. Det holder lenge at noen andre har tatt verditapet 👍

1 time siden, Fredrik skrev:

Den W124 du så hos Halvard Flatland var ikke tilfeldigvis "mintgrønn"? Jeg prøvekjørte en slik bil hos Autostern på Ullevål som tidligere hadde vært eid av Flatland. Jeg mener å huske at det var en 4Matic, men jeg kan huske feil... :)

Det kan jeg ikke huske, men det er mye mulig den var grønn 😀 Tidsriktig var det iallfall 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Selv synes jeg E38 er en høydare, den er enormt stilig i facelift utgave. Jeg speider litt etter en sånn selv, overvåker markedet i Sverige og Tyskland etter 740i og 750i. Eneste problemet er at ingen av dem har spesielt gode motorer 😅

Den har stått til salgs lenge og det kan man takke prisen for. Ingen skal henges for å forsøke å drive butikk, men dette er idiotprising. Du sparer lett 80 000–100 000 på å hente inn en fra utlandet selv 👍

 

Jeg liker også E38 facelift, men sånn teknologisk sett og på detaljnivå/finesse, synes jeg E65 og F01 står seg ut som særegne eksemplarer. 

Det er forståelig at man kan hente inn en selv med en besparelse på 80-100 000kr, men er det virkelig verdt det når man sitter med norsk forbrukerkjøpslov på hånd? Får man i tillegg prutet ned bilen noe, er besparelsen enda mindre. Ja, det er naturligvis en gammel bil, men når man betaler "blodpris" for en gammel bil, er rettighetene etter loven også bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen

Ja der er jeg enig med deg. Det er ganske fasinerende i dag å tenke på hva slags utstyr E65 kom med. Den var ganske banebrytende. Ser jo bare det på min egen 16 år gamle E60, den føles jo absolutt ikke som en 16 år gammel bil. Det er sykt å tenke på at det bare skiller 10 år mellom min E34 og E60en...

@Tony Soprano Er dette nicknavnet tilfeldig eller er du Sopranos fan? Jeg er en stor fan av TV serien Sopranos, absolutt en av mine soleklare favoritter. I den forbindelse, med alt huspratet som har vært så har jeg faktisk sett huset til Sopranos familien fra TV serien. I påska i fjor var vi i New York og da var det en selvfølge å leie en bil å kjøre ut til 14 Aspen Drive i North Caldwell NJ. Som den nerden jeg er, og ettersom det er mange Sopranos lokasjoner i og rundt Newark så hadde vi oss en rundtur. Det var helt konge og en stor opplevelse 👍

8BBCA165-723A-4C18-A66F-8EF5790BCA8C.thumb.jpeg.573d175d4d1c3bd0e73ff8ad9695f5b3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Selv synes jeg E38 er en høydare, den er enormt stilig i facelift utgave. Jeg speider litt etter en sånn selv, overvåker markedet i Sverige og Tyskland etter 740i og 750i. Eneste problemet er at ingen av dem har spesielt gode motorer 😅

Ikke? M73 er da en bra motor. M62TU også. Sett bort ifra ytelse så er den vel nesten bedre enn N62 motoren i 545en.

Men E38 er råflotte biler :) Skal garantert ha meg en slik igjen i framtiden. Var absolutt ikke nok med kun den ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

@Saltkjelen

Ja der er jeg enig med deg. Det er ganske fasinerende i dag å tenke på hva slags utstyr E65 kom med. Den var ganske banebrytende. Ser jo bare det på min egen 16 år gamle E60, den føles jo absolutt ikke som en 16 år gammel bil. Det er sykt å tenke på at det bare skiller 10 år mellom min E34 og E60en...

Ja, at E6x nå i utgangspunktet er en 20 år gammel konstruksjon, er smått utrolig, enda mer surrealistisk er det at det skiller knappe 10 år mellom en E34 og en E6x. Det viser egentlig hvor god E6x egentlig var, og dette er nok totalt sett den BMW modellen som virkelig var forut sin tid.

Det er faktisk vanskelig å forstå at det er 10 år mellom de to første, og 15 år mellom de to siste (de kunne vært produsert samtidig). :blink:
bmw-540i-2-jpeg_large.jpg
acc_p_1e2f9_bmw_m5_e60_interior.jpg
maxresdefault.jpg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Daniel. skrev:

Ikke? M73 er da en bra motor. M62TU også. Sett bort ifra ytelse så er den vel nesten bedre enn N62 motoren i 545en

Det meste er bedre enn N62 😅 

Mulig jeg bare har lest for mye på amerikanske forum, der virker det som om alt BMW har laget er søppel. Rart, når man ellers i verden anser BMW som ganske pålitelige biler.

28 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ja, at E6x nå i utgangspunktet er en 20 år gammel konstruksjon, er smått utrolig, enda mer surrealistisk er det at det skiller knappe 10 år mellom en E34 og en E6x. Det viser egentlig hvor god E6x egentlig var, og dette er nok totalt sett den BMW modellen som virkelig var forut sin tid.

Det er faktisk vanskelig å forstå at det er 10 år mellom de to første, og 15 år mellom de to siste. :blink:
 

E60 er helt klart den mest revolusjonerende 5-serien, alle generasjoner før og etter er evolusjoner. Jeg vil gå så langt å hevde at E60 er muligens en av bilhistoriens mest tidløse biler, helt der oppe med Citroën DS og Ferrari F40. Han Chris Bangle var ikke så dum likevel 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det meste er bedre enn N62 😅 

Mulig jeg bare har lest for mye på amerikanske forum, der virker det som om alt BMW har laget er søppel. Rart, når man ellers i verden anser BMW som ganske pålitelige biler.

De liker å klage på det meste. Alternativt å behandle ting som dritt og SÅ klage. 

M73 (altså 750i) har jeg inntrykk av at egentlig er ganske slitesterke motorer. Innsugspakninger, diverse vakuumlekkasjer virker å være det de er mest plaget med. 

Kan naturligvis være noen dyre ting med de også, men tror ikke det er den bilen og motoren jeg ville bekymret meg mest for akkurat.

De har generelt bra rykte blant E38 folket i USA også. 

Vet ikke om du har sett på M539 Restorations sin Youtube kanal, men han har vært borti en del M70 og M73 BMWer, så du kan jo få et inntrykk av hva som kan være lurt å gjøre på disse motorene ved å se på de 👍🏼 Nylig blitt ferdig med en E38 750iL (er til salgs, med mindre denner solgt nå), og har vært å hentet en E32 750iL.

M62/62TU har jo dette med registerkjede/glideskinner. Men om det er en bil du har tenkt å ha lenge så ser jeg ikke problemet i å få dette utbedret. Dyrt, men du vil nok ikke oppleve det igjen i ditt eie. Mange har kjørt langt over 240.000km på originale deler før det tok kveld. En del av tilfellene holdt det å montere nye deler også var den på veien igjen. Lyden som kommer når glideskinnene er knekt og motoren er i gang er ikke til å ta feil av, så da er det bare å få skrudd av motoren i en fart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

@Tony Soprano Er dette nicknavnet tilfeldig eller er du Sopranos fan? Jeg er en stor fan av TV serien Sopranos, absolutt en av mine soleklare favoritter. I den forbindelse, med alt huspratet som har vært så har jeg faktisk sett huset til Sopranos familien fra TV serien. I påska i fjor var vi i New York og da var det en selvfølge å leie en bil å kjøre ut til 14 Aspen Drive i North Caldwell NJ. Som den nerden jeg er, og ettersom det er mange Sopranos lokasjoner i og rundt Newark så hadde vi oss en rundtur. Det var helt konge og en stor opplevelse 👍

Nei det er nok ingen tilfeldighet 😊 Jeg elsker Sopranos 🥇 Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett denne serien....Nesten så det blir litt flaut.... 😅Blir ikke lei heller det dukker stadig opp en kommentar eller scene som jeg ser i nytt lys. Helt genial serie som jeg har hatt stor glede av og det beste jeg har sett gjennom tidene. For ett stjernegalleri og skuespill blir totalt satt ut👊Håper engang jeg får tatt den samme reisen som deg Fredrik den står på bucket listen 👍

2BC2EA0A-09E0-4FCB-A3D4-2186AE77197E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

En stund siden sist 😊
Ting forandrer seg fort hos meg og solgte E64 og F01 disse blir lite brukt grunnet nybygg i Spania.
Inn med impulskjøp av 2012 Audi A8 3.0 TDI Quattro forøvrig ett svært hyggelig bekjentskap. Kommer til å bruke denne som kontinentkrysser i ett års tid til ny bil er på plass i Spania.

Er stadig på jakt etter en ok priset B10.

Gleder meg nå til fullvaksinering i Juli og tur til sydligere strøk på skikkelige motorveier.

Kjøpte nylig også en 09 X3 E83 M Sport med flott spec(arkivbilde)som jeg vil pusle litt med i garasjen. Er forøvrig på jakt etter ett komplett felgsett eller gode dekk til Orginale 19’’. 
Kan man bruke felger fra F25 på E83

MINI’n er fredet i heimen har jeg fått beskjed om 😄

B5CC9A84-CD93-4D68-9784-45007818E7E3.jpeg

DE84F653-8B8D-46DA-85CE-BBA5850E87AB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist med salg, men når det gjelder eiendomsinvesteringer støtter jeg dette elleve av ti ganger. Så for øvrig ut til å være noen flotte alternativer du har skaffet deg. Jeg kan ikke svare på det med felger fra F25 (selv om jeg antar det går), men du kan i alle fall bruke felger fra E53. Selv drømmer jeg litt om et E83-prosjekt med noen potente X5 4,6iS eller 4,8iS-hjul. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Tony Soprano changed the title to Meine Garage | MINI F55 | Jaguar F Pace

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...