Gå til innhold

Finn.no link: 2017 320D. Er dette et greit kjøp?


Nyheim
 Share

Anbefalte innlegg

Hoi :)

Da jeg ikke har så grusomt mye erfaring med F30, lurer jeg på om noen kan fortelle litt rundt denna bilen:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=198393740

Da tenker jeg på hva som er svakheter, hva som er veldig bra med de, hvordan er prisen sammenlignet med km-stand, alder, utstyr, osv? Er dette et greit kjøp generelt?

Alle tips mottas med stor takk :)

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det burde være mange inne her :) Men har den AdBlue så er det tryggeste å styre unna. Dessverre mye krøll med dette. Det er flere med erfaringer rundt AdBlue her inne. AdBlue kom vel i 17’ på F30 om jeg ikke bommer totalt. F30 i seg selv kan ikke jeg svare på utenom at det er flotte biler og at denne så ut som et pent eksemplar, helt etter boka :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske jeg leste noe om denne en plass. Kan det ha vært en utgave av BMWCCN medlemsmagasin? En som kjøpte den til kjøreskolebil. Kan forklare den høye km-standen på så få år + manuell gir.

Ellers ikke noe generelt jeg har å komme med på F3x. Sjekk at ikke for- og baklamper har dråpedannelse innvendig (ikke bare dugg). Ser denne har "kun" navi business, det er en tanke stusselig på en ellers fint utstyrt bil. 

Som det nevnes over her; vi har en 2015 modell 4-serie med samme motor, men uten adblue. 

Edit: hvorfor ikke gå for noe slik? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=193603681 
Eller evt. en dieselutgave med B47-motoren. De ligger noe høyere i pris enn F30, men en langt lekrere bil. Og mer praktisk.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, papertiger skrev:

Edit: hvorfor ikke gå for noe slik? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=193603681 

Hadde en F31 XDrive med samme motor. En fantastisk motor ! Gledet meg hver gang det var skikkelig snødekte veier😊Han som kjøpte denne fra meg skulle hente ut mye mere effekt fra motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar og tips! Har egentlig bestemt meg for å styre unna, og gå for en uten AdBlue. Gjerne en med litt lavere km-stand, også selv om jeg er manuell i hjertet så kunne jeg tenkt meg en med automat. 

 

Det var en fantastisk pen farge på den der. Det trakk mye opp må jeg si. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en F30 330E selv, og jeg vil si meg selv stor fornøyd. Grei effekt og utstyr for en hyggelig pris, det ligger mange ute for salg nå til gode priser, har du vurdert det? Da får du og mulighet for en bil med meget lav km stand.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nyheim skrev:

...selv om jeg er manuell i hjertet så kunne jeg tenkt meg en med automat. 

 

Det er jeg også, men jeg endte opp med F30 316i med aut. Selv om jeg savner å gire selv så er den kassen såpass bra at det ikke er krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Snagg30 skrev:

Jeg har selv en F30 330E selv, og jeg vil si meg selv stor fornøyd. Grei effekt og utstyr for en hyggelig pris, det ligger mange ute for salg nå til gode priser, har du vurdert det? Da får du og mulighet for en bil med meget lav km stand.

Skal ta dette til vurdering og, men er hovedsakelig ute etter diesel, både pga det lave forbruket, lavere pris på diesel og dreiemomentet, selv om det er 420 Nm i 330e. Kommer jeg over en som er interessant, så er det såklart en mulighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt prøve kjørt en før du bestemmer deg. Jeg hadde en tur i mai til Oslo fra Ålesund og forbruket endte på 0,52. Også har du mulighet til å kjøre rundt lokalt på strøm med god samvittighet da du slipper korte turer med kald motor. Siden bilen var ny så er det totale forbruket etter 48800km 0.39👍 Lykke til med bil kjøp, fargen på den du linket til var virkelig en 10/10. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg ville absolutt prøve kjørt en før du bestemmer deg. Jeg hadde en tur i mai til Oslo fra Ålesund og forbruket endte på 0,52. Også har du mulighet til å kjøre rundt lokalt på strøm med god samvittighet da du slipper korte turer med kald motor. Siden bilen var ny så er det totale forbruket etter 48800km 0.39👍 Lykke til med bil kjøp, fargen på den du linket til var virkelig en 10/10. 

Takk for det :) Hvor langt kan du kjøre 330E på kun el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...