Gå til innhold

Min G21 M340ix


Lars S
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, fupsaker skrev:

Jeg er både enig og uenig. 🤪 For ///M performance-modellene har aldri vært reinspikka M. [...]

1 time siden, Lars S skrev:

Er nok ikke helt der, men har jo noen morsomheter ved seg. I sport pluss så trekker den 80% bak, så det er jo morsomt. Dahler har jo ett tøft oppsett som gir 442 hk og 630 Nm, men den vil jo ikke matche den nye M3en som kommer.
https://www.daehler.com/produkte/bmw/3er/3er-g21-touring.html

Jeg forstår hva du mener og jeg skjønner tankegangen din, men BMW har gått bort fra å definere bilene som hhv. BMW M-performance og BMW M. Både M340i og M3 selges nå under "BMW M Automobiles". For 3-serie i M utførelse har/får vi dermed følgende hierarki;

M340d
M340i
M3
M3 Competition
M3 CS

G30 M550i velges f.eks under "M5 sedan" i konfigurator;
1655444079_Skjermbilde2021-01-04kl_23_20_49.thumb.png.6f1890328a3be98d75709b8460e0828c.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg forstår hva du mener og jeg skjønner tankegangen din, men BMW har gått bort fra å definere bilene som hhv. BMW M-performance og BMW M. Både M340i og M3 selges nå under "BMW M Automobiles". For 3-serie i M utførelse har/får vi dermed følgende hierarki;

M340d
M340i
M3
M3 Competition
M3 CS

G30 M550i velges f.eks under "M5 sedan" i konfigurator;
1655444079_Skjermbilde2021-01-04kl_23_20_49.thumb.png.6f1890328a3be98d75709b8460e0828c.png

Da er jeg mer med, var ikke klar over at de nå var definert som M-biler. Takk for oppklaringen, trenger å lese meg opp litt. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, fupsaker skrev:

Så det betyr at man nå får M-oppsett i HUD uten å ha ///M-bil? Bare det i seg selv er jo verdt å hoppe fra 330i til M340i. :D

Du får dette også på 320d G20 vet jeg. Har også sett det i G05 30d. Endelig at kom uten å drive med coding. 

@Lars S Gratulerer med råflott bil! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, fupsaker skrev:

Da er jeg mer med, var ikke klar over at de nå var definert som M-biler. Takk for oppklaringen, trenger å lese meg opp litt. :D 

M performance blir vel litt det samme som S hos Audi, fortsatt sportslig men heller ikke fullblods M eller RS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

M performance blir vel litt det samme som S hos Audi, fortsatt sportslig men heller ikke fullblods M eller RS.

Helt enig i det, BMW har manglet de som tilsvarer Audi S4, S5 og S6, men de en på plass nå med M340, M440 og M550. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

M performance blir vel litt det samme som S hos Audi, fortsatt sportslig men heller ikke fullblods M eller RS.

Var det jeg trodde, men nå velger BMW tydeligvis litt samme linje som Audi på sine S-modeller som får eget utseende på speedometer etc. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lars S skrev:

Helt enig i det, BMW har manglet de som tilsvarer Audi S4, S5 og S6, men de en på plass nå med M340, M440 og M550. 

Og jeg må si at her gjør BMW en vesentlig bedre jobb enn Audi. Jeg mener, M340i og M550i går jo S4 og S6 en høy gang. Jeg vet ikke hva du synes som faktisk har eid disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Og jeg må si at her gjør BMW en vesentlig bedre jobb enn Audi. Jeg mener, M340i og M550i går jo S4 og S6 en høy gang. Jeg vet ikke hva du synes som faktisk har eid disse bilene?

Kan bare si noe om S4 VS M340i, og forskjellen er ikke så stor egentlig. BMWen er jo mer leken med mer drift på bakhjula, men S4 har diff med 60% bak den også. Motorlyd og ytelser er mye av det samme. Nå er jo G21 ett par år nyere enn dagens A4, og litt friskere design kanskje. Dere kan jo ta en titt på annonsen jeg hadde på min (hvis link fungere...) Audi S4 | FINN.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars S skrev:

Kan bare si noe om S4 VS M340i, og forskjellen er ikke så stor egentlig. BMWen er jo mer leken med mer drift på bakhjula, men S4 har diff med 60% bak den også. Motorlyd og ytelser er mye av det samme. Nå er jo G21 ett par år nyere enn dagens A4, og litt friskere design kanskje. Dere kan jo ta en titt på annonsen jeg hadde på min (hvis link fungere...) Audi S4 | FINN.no

Men en ting skal Audi ha, du får i hvertfall skikkelig turteller og speedometer. Det surret Bmw driver synes jeg rett og slett ser billig ut. Synd man må opp til fullblods M for å få gode gamle ‘’analoge’’ klokker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Men en ting skal Audi ha, du får i hvertfall skikkelig turteller og speedometer. Det surret Bmw driver synes jeg rett og slett ser billig ut. Synd man må opp til fullblods M for å få gode gamle ‘’analoge’’ klokker

Må si meg enig der, går ikke an å få skikkelig sport view på instrumentene, men hjelper litt turteller i hud da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lars S skrev:

Må si meg enig der, går ikke an å få skikkelig sport view på instrumentene, men hjelper litt turteller i hud da.

Det har irritert meg i alle bmw’ene jeg har testa de siste årene. Hvorfor skal gode gamle analoge klokker være forbeholdt M, det skjønner jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke dy meg fra å kommentere når jeg ser at du holder til i Heggedal :D Heggedøling selv. Gratulerer med en flott vogn! Hadde vært moro å ta én kjøretur i bilene og en kopp kaffe til våren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Dusy skrev:

Kunne ikke dy meg fra å kommentere når jeg ser at du holder til i Heggedal :D Heggedøling selv. Gratulerer med en flott vogn! Hadde vært moro å ta én kjøretur i bilene og en kopp kaffe til våren. 

Ja det hadde hvert hyggelig det🙂 Kul bil du har forresten. Bare og komme bort hvis du ser meg på Esso og vasker eller noe, 

E46 M3 var min drømmebil i mange år. Jeg kjøpte en E46 328i i 2001, og da sto det utstilt en ny Imolarød M3 i butikken, synes den bare var så fin og tøff, og det var den også😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lars S changed the title to Min G21 M340ix senke eller ikke?

Sitter i stor tvil på om jeg skal senke vogna eller ikke.

Er jo for og i mot argumenter her:

Mot er self at originalt og urørt er bra

For er self at vogna blir tøffere med 2-3 cm lavere stuk, men denne utgaven er en cm lavere enn tidligere F31 med xDrive, så behovet er ikke fult så prekert. 

Nesten så jeg lurer på å sette på spacere bak først for å få hjula litt mer ut i kanten og se om det hjelper litt (har foliert lakk)

Kom med deres oppriktige mening, se bilder i første post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lars S changed the title to Min G21 M340ix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...