RF91 Skrevet August 6, 2022 Share Skrevet August 6, 2022 RC300/301? Ha eit slikt sett liggande eg og. Flotte felga so kler da mesta av både nyare og eldre BMW 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 6, 2022 Forfatter Share Skrevet August 6, 2022 (endret) 1 time siden, RF91 skrev: RC300/301? Ha eit slikt sett liggande eg og. Flotte felga so kler da mesta av både nyare og eldre BMW 😁 Stemmer bra det 😊 Hadde det på en e39 en gang og har angret på salg av felger siden😅 relativt sjelden vare også, og letteste 18" felgene jeg har kjent Endret August 6, 2022 av Skulebollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 2, 2022 Forfatter Share Skrevet September 2, 2022 (endret) Får fortsette der jeg slapp.. bilen var endelig godkjent og klar til bruk. Det varte jo ikke så lenge 😅🙈 Sendte fruen på jobb med bilen da vi plutselig sto uten bruksbil. Det kunne jo gått bedre🙄 Heldigvis slapp fruen fra det med skrekken😅 bilen var det verre med 🥴 Ødelagt bakfanger, og hjulbuen har fått en skjikkelig trøkk.. Her blir det skifting av hjulbue opp til C stolpe og ned til kanal. Ny bakfanger og ny bremseskive og skjold. Ellers overlevde den😅 Endret September 2, 2022 av Skulebollen Daniel., MGunders, BimmerFan! og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet September 2, 2022 Share Skrevet September 2, 2022 Hvordan har dette skjedd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 2, 2022 Forfatter Share Skrevet September 2, 2022 8 minutter siden, Snagg30 skrev: Hvordan har dette skjedd? Det glømte jeg å skrive🙈 Hjulet datt av... Mistenker en kombinasjon av litt korte bolter, nylakkerte felger og noen piruetter på Utvikfjellet dagen før 😅 Blinklys og liffi reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet September 2, 2022 Share Skrevet September 2, 2022 21 minutter siden, Skulebollen skrev: Det glømte jeg å skrive🙈 Hjulet datt av... Mistenker en kombinasjon av litt korte bolter, nylakkerte felger og noen piruetter på Utvikfjellet dagen før 😅 "FAEN!!!" Første person på stedet - "Hva skjedde?" "Hjulet falt av.. Det ligger nedi grøfta der" Samme person - "Er det en M5? Wow" "Ja, men hjulet..." Syklist - "Drit i det, jeg vil snakke om M5en" "..." GtiGtr og Zeveren reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet September 2, 2022 Share Skrevet September 2, 2022 49 minutter siden, Skulebollen skrev: Får fortsette der jeg slapp.. bilen var endelig godkjent og klar til bruk. Det varte jo ikke så lenge 😅🙈 Sendte fruen på jobb med bilen da vi plutselig sto uten bruksbil. Det kunne jo gått bedre🙄 Heldigvis slapp fruen fra det med skrekken😅 bilen var det verre med 🥴 Ødelagt bakfanger, og hjulbuen har fått en skjikkelig trøkk.. Her blir det skifting av hjulbue opp til C stolpe og ned til kanal. Ny bakfanger og ny bremseskive og skjold. Ellers overlevde den😅 Auda, den var lei! Bra det skjedde på strak vei og ikke midt i en krapp sving i det minste, da kunne det fort sett verre ut.. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 2, 2022 Share Skrevet September 2, 2022 Som vi snakket om tidligere på melding at godt dette lar seg fikse . Bilen blir nok strålende bra igjen 😎😎 Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet September 2, 2022 Share Skrevet September 2, 2022 Men fra spøk til alvor (Beklager forrige post..) Hvordan jekker man opp bilen når den ligger slik nedpå vegen? Den er jo såpass lav at det er ikke plass til noen jekk Men bra at det ikke ble noen mer alvorlige skader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 2, 2022 Share Skrevet September 2, 2022 Det var jo meget surt.. 🙃 Får håpe det ikke ble noe mer skader i understellet da. Ser ikke akkurat ut som en 80-sone det der, så regner med farten ikke var så alt for høy 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 3, 2022 Forfatter Share Skrevet September 3, 2022 15 timer siden, Olaandref skrev: Auda, den var lei! Bra det skjedde på strak vei og ikke midt i en krapp sving i det minste, da kunne det fort sett verre ut.. Ja en ting er nå bilen.. Men brukes jo til og frakte både unger og kone😅 Blir nok litt mer obs på hjulbolter osv. Fremover ja.. 14 timer siden, GreenE36Cab skrev: Men fra spøk til alvor (Beklager forrige post..) Hvordan jekker man opp bilen når den ligger slik nedpå vegen? Den er jo såpass lav at det er ikke plass til noen jekk Men bra at det ikke ble noen mer alvorlige skader Får fint under en jekk på jekkfeste fremme 👍 12 timer siden, Daniel. skrev: Det var jo meget surt.. 🙃 Får håpe det ikke ble noe mer skader i understellet da. Ser ikke akkurat ut som en 80-sone det der, så regner med farten ikke var så alt for høy 😅 Ble ingen flere skader nei, den nylakkerte felgen fikk seg en trøkk men😅 Og eksosen fikk seg vel en liten stripe under eneste.. trur hun hadde 60-70.. Ble overrasket over hvor ille det faktisk gikk med hjulbuen Daniel. og Blinklys reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 3, 2022 Forfatter Share Skrevet September 3, 2022 (endret) Dette ble Heldigvis en kaskosak, så bilen ble sendt på bergning til takst ( demonterte bbs for og slippe striper og krøll ved stropping ) Det som er litt ironisk er at jeg en liten stund før dette skjedde, prøvde og sjekke opp priser og mulighet for å evt. få til en hellakkering av bilen til høst/vinter. Ingen lakkverksteder hadde tid eller interesse... ( Spurte 4-5 stk. ) Når det derimot var forsikringssak involvert var det ingen problem og ordne resten av bilen også På denne måten skulle det jo vere mulig og komme godt utav at det blir kombinert med jobben forsikring må betale.. Meeen mistenker det er verkstedet som kommer best utav dette 😅 ( tid spart på maskering, blanding av lakk, tid i lakkboks osv. ) Men jeg er nå bare glad til at det er mulig og få lakkert bilen 😅 Så litt hell i uhell var det jo.. Dessverre passa det svært dårlig både tidsmessig og økonomisk 😅 Uansett.. henta bilen hjem igjen siden verkstedet skulle ha ferie ( juli dette ) Og har nå demontert alt som ikke er i forbindelse med forsikringssaken Nye rustfrie dører som jeg har anskaffet langs med blir levert med løse. Tok også av framskjermer men klarte tydeligvis ikke ta bilde av disse 🙈 var heldigvis rustfritt og fint bak der 😊 Frontrutelista var tydeligvis blitt limt fast til frontruten ved forrige ruteskift🙄 Så denne måtte rives opp i småbiter.. gjorde litt vondt etterpå når jeg såg hvor hinsides dyrt nye er..😢 Legger også ved ett bilde av bruksbilen vår i juni/Juli. Godt vi har andre 90 talls klassikere når det ble som det ble med M5 😅 Endret September 3, 2022 av Skulebollen Blinklys, Zeveren, Lars89 og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenej Skrevet September 3, 2022 Share Skrevet September 3, 2022 Auau utrolig kjipt Fikk seg vel en støkk fruen når dette skjedde. Men ser jo at det ender godt til slutt. Heldigvis litt verdi i denne så slipper en diskusjon rundt kondemnering, selv om bilen er gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 3, 2022 Share Skrevet September 3, 2022 11 timer siden, Skulebollen skrev: Ble ingen flere skader nei, den nylakkerte felgen fikk seg en trøkk men😅 Og eksosen fikk seg vel en liten stripe under eneste.. trur hun hadde 60-70.. Ble overrasket over hvor ille det faktisk gikk med hjulbuen Blir vel fort litt skade hvis bilen "lander" med all vekten rett på hjulet i det det faller av 😅 Spørs om du kanskje bør sjekke om felgen er like hel/rund også? 😂 Den 124n så jo strøken ut. I hvertfall til å ha kjørt i Bergen (antar jeg pga SR skilt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 3, 2022 Forfatter Share Skrevet September 3, 2022 (endret) 12 timer siden, Mortenej skrev: Auau utrolig kjipt Fikk seg vel en støkk fruen når dette skjedde. Men ser jo at det ender godt til slutt. Heldigvis litt verdi i denne så slipper en diskusjon rundt kondemnering, selv om bilen er gammel. Ja fruen fikk seg absolutt en støkk😅 vart vekt av en tlf med "prøver du og drepe meg!" 😂 Roa seg heldigvis fort 😬 1 time siden, Daniel. skrev: Blir vel fort litt skade hvis bilen "lander" med all vekten rett på hjulet i det det faller av 😅 Spørs om du kanskje bør sjekke om felgen er like hel/rund også? 😂 Den 124n så jo strøken ut. I hvertfall til å ha kjørt i Bergen (antar jeg pga SR skilt). Felgen fikk seg litt striper og dekket fikk seg ett kutt. Men siden disse er nylakkerte skal det vel gå fint og lakke kun en felg 124en er en 300e usa import så er meget godt utstyrt. Denne har jeg og min far pusset opp med det meste nytt i understell og hellakkering for noen år siden. Er en ekstremt behagelig og god bil. Ingen problem og bruke en slik til daily 😊 foruten 25kr litern😅 Endret September 3, 2022 av Skulebollen Blinklys, M-jakob, Daniel. og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå