Gå til innhold

Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, Olaandref skrev:

Hvor lakker du bilene dine? Alltid greit å vite hvor man kan få lakket biler i nærområdet. 🙂

Frontfanger til Porschen lakka jeg i Ålesund faktisk, en som lakker for PCÅ.. Men der var fargeforskjellen for dårlig.. Så ikke helt happy med han. W124 er noen år siden så han lakkerer ikke lengre. 

E34 avventer jeg med og opplyse om frem til jeg ser resultat osv. 😅 Send gjerne PM om du undrer 😊 

Verksmester fremstår vertfall og er  oppriktigelig bilint. Og forstår at en gammel Bmw fortjener tid og oppmerksomhet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Frontfanger til Porschen lakka jeg i Ålesund faktisk, en som lakker for PCÅ.. Men der var fargeforskjellen for dårlig.. Så ikke helt happy med han. W124 er noen år siden så han lakkerer ikke lengre. 

E34 avventer jeg med og opplyse om frem til jeg ser resultat osv. 😅 Send gjerne PM om du undrer 😊 

Verksmester fremstår vertfall og er  oppriktigelig bilint. Og forstår at en gammel Bmw fortjener tid og oppmerksomhet 😅

Sender deg en PM jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2022 den 21.58, Skulebollen skrev:

Frontfanger til Porschen lakka jeg i Ålesund faktisk, en som lakker for PCÅ.. Men der var fargeforskjellen for dårlig.. Så ikke helt happy med han. W124 er noen år siden så han lakkerer ikke lengre. 

E34 avventer jeg med og opplyse om frem til jeg ser resultat osv. 😅 Send gjerne PM om du undrer 😊 

Verksmester fremstår vertfall og er  oppriktigelig bilint. Og forstår at en gammel Bmw fortjener tid og oppmerksomhet 😅

Om E34'en blir bra so tek eg imot tips. Ser ut so E30'en kanskje kjem til å trenga ein heillakkering (💸🙄) og då e da fort gjort med ein tur opp i Nordfjord 😎

Endret av RF91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skulebollen skrev:

Felgen fikk seg litt striper og dekket fikk seg ett kutt. Men siden disse er nylakkerte skal det vel gå fint og lakke kun en felg

124en er en 300e usa import så er meget godt utstyrt. Denne har jeg og min far pusset opp med det meste nytt i understell og hellakkering for noen år siden. Er en ekstremt behagelig og god bil. Ingen problem og bruke en slik til daily 😊 foruten 25kr litern😅

IMG_20220830_211930792_HDR.jpg

Jaja, så lenge de ikke ble urunde eller noe slikt så er det jo null stress :D

300E også ja.. Ikke dumt! Går langt mellom hver gang en ser strøkne 124 her til lands, så kjekt å se slikt også :D

Er trist med så høye bensinpriser ja. En del bensinbiler jeg har lyst på, men med forbruk fra literen og opp så er det ikke så digg med så høye priser.

Skal sies at bensin er på 20kr literen her akkurat nå da 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Var innom lakkverkstedet og fikk røska ut taktrekk, dette skal trekkes om, usikker på om jeg skal gå for sort eller alcantara 🤔 heller mest mot sort da jeg føler det passer bedre i en 80/90talls bil som er forholdsvis original. 

 

Ellers går det vel litt tregt med dem, bilen ble sikkert ikke klar før nærmere juletider.. Passer meg fint da jeg har nok og styre med😅

IMG_20220926_084616576.jpg

IMG_20220926_084631506.jpg

IMG_20220926_084637885.jpg

IMG_20220926_084621068.jpg

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra saker @Skulebollen ,så registrerer jeg noe på bildene du legger ut her ,pokker den er jo hel ved der bakskjerm er kappet ut jo !😊

Og dette til og med på venstre side som er mest utsatt .

Dette må være en av få e34 som er det uten å ha vært sveist der.

For å si det enkelt ,sånn var ikke min etter at hjulbue var kappet bort .

Tror og forresten hadde gått for sort taktrekk på denne bilen .

Blir spennende og se sluttresultatet og regner med dette blir kjempefint 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilen er veldig fin for rust 😊 Var kun noen små fremme også bak forskjermen på ene siden. 

Festene til bakfanger var rusta så dei kjøper jeg nye, ellers blir alt av småflekker med rust som dukker opp sandblåst og behandlet grundig. Har som motto og prøve og gjøre ting kun en gang, men gjøre det skjikkelig første gangen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2022 den 17.30, Skulebollen skrev:

Var innom lakkverkstedet og fikk røska ut taktrekk, dette skal trekkes om, usikker på om jeg skal gå for sort eller alcantara 🤔 heller mest mot sort da jeg føler det passer bedre i en 80/90talls bil som er forholdsvis original. 

 

Ellers går det vel litt tregt med dem, bilen ble sikkert ikke klar før nærmere juletider.. Passer meg fint da jeg har nok og styre med😅

IMG_20220926_084616576.jpg

IMG_20220926_084631506.jpg

IMG_20220926_084637885.jpg

IMG_20220926_084621068.jpg

Hvor mange hjulbolter må løses for å få dette gjort? 😇🤪 Blir veldig bra, bedre det tar litt tid enn at det går for fort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Olaandref skrev:

Hvor mange hjulbolter må løses for å få dette gjort? 😇🤪 Blir veldig bra, bedre det tar litt tid enn at det går for fort. :)

Bør nok løsne alle 5 skal du vere sikker, bare husk at det er med livet som innsats, så kan vere greit og sende fruen slik som jeg gjorde 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skulebollen skrev:

Bør nok løsne alle 5 skal du vere sikker, bare husk at det er med livet som innsats, så kan vere greit og sende fruen slik som jeg gjorde 👍

Veldig bra, og ikke minst takk for godt tips angående fruen, skal ta det med i risikovurderingen min som risikoreduserende tiltak, vil jo ikke ta unødige sjanser med helsen min heller. 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Har som motto og prøve og gjøre ting kun en gang, men gjøre det skjikkelig første gangen😅

Det er det beste ,men Gud og morro det er å prøve å feile noen ganger og å lære det skikkelig 😅😅

Neida er glad jeg satt bort min og i vinter og fikk tatt det en gang for alle .

Somsagt blir gøy å se resultat til slutt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her skjer det saker jeg :)

Enig Med Jan her, overaskende at det er hel ved bak skjermen her!.

Bra du får tatt hellakering, fiksa baksjerm og 2 dører på min, og ser desverre fargeforskjell på ny og 25 år gml mørk lakk. Desverre er jeg ikke i gata til å hellakere bilen, så må leve med det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Tja.. Det går nå fremover, dog sakte. Håpte bilen var klar til påske 😅 Er uansett helt greit for meg, ingen hast med og få den igjen 😊

Nå viser det seg dessverre at bakfanger er umulig og oppdrive. Fåes ikke kjøpt fra Bmw lenger. Lurer derfor på om noen her vet om bakfanger i god stand til m5? 

 

IMG_20230124_141650098_HDR.jpg

IMG_20230124_141707986_HDR.jpg

IMG_20230124_141720956.jpg

IMG_20230124_141732146_HDR.jpg

IMG_20230124_141747778.jpg

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...