Gå til innhold

Pris programmering BMW ? G21


Chris A
 Share

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en så og si helt ny G21. 
i den forbindelse hadde jeg lyst å montere Innvendig speil med integrert garasjeport åpner. Selve speilet koster 2390.- montering 1030.-. Så skal dem ha 3100.- for å programmere dette til bilen, ser ut for at dem tar timebetalt for å programmere dette. 
 

Syns bare at det hørtes veldig mye ut for selve programmeringen. Noen som har andre erfaringer med priser på programmering?

7F6E4922-B493-4D94-9F99-751CC6AE2584.png

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Chris A skrev:

@lagunilla

Teknikker hos bmw hvor hvor jeg har kjøpt bilen. Sier at speilet med integrert garasjeport åpner må programmeres til bilen for å virke? Stemmer ikke dette?

Se tilbud under.

 

Det stemmer at man kan programmere og kode inn dette.
Jeg har selv byttet på min forrige F01, 730da. 
Når det montertes inn så virket alt som det skulle uten å programmere eller kode noe som helst.
Men...
Når man tar en diagnose så forteller den at det er montert utstyr som ikke er kodet til bilen, og man får feilutslag.
En annen ting er at når man legger til inn speilet i utstyrlisten så kan man kode om en del parametere på døråpneren.
Blandt annet så mener jeg det er en instilling ang. frekvenser osv. Det er sikkert for å tilpasse til forskjellige land.

Men selve den universale åpneren virket helt utmerket for meg da jeg installerte dette. NB! Det jeg installerte var brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Chris A skrev:

@nokiaas

takk for svar. Det høres jo forsåvidt logisk ut det.  Har du noe erfaring med selve prisen på programmeringen? 

Ikke erfaring med prisen. Jeg gjorde det selv. Men det burde vel ikke ta mer enn en times tid vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @lagunilla allerede nevner, trenger man ikke kode speilet for at garasjeportåpneren skal fungere, så her ville jeg bare montert speilet og brukt det sånn det er. Det er riktig at man kan/vil få feilmelding ved diagnostisering om at det er montert utstyr som ikke er kodet, men jeg hadde aldri i livet betalt nevnte sum for dette. Med mindre man ikke har ti tommeltotter, så greier man også monteringen selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Som @lagunilla allerede nevner, trenger man ikke kode speilet for at garasjeportåpneren skal fungere, så her ville jeg bare montert speilet og brukt det sånn det er. Det er riktig at man kan/vil få feilmelding ved diagnostisering om at det er montert utstyr som ikke er kodet, men jeg hadde aldri i livet betalt nevnte sum for dette. Med mindre man ikke har ti tommeltotter, så greier man også monteringen selv. :) 

@Reef89 og @fupsaker

Ja skulle gjerne ha benyttet meg av andres og Salkjelens ekspertise. Men jeg bor for langt unna. Jeg klarer nok fint å montere dette selv. Jeg har nå spurt om dem kan se på tilbudet en gang til, og sjekke dette med programmering. Visst ikke svaret er positivt. Kjøper jeg bare speilet. Jeg tenkte siden dem skal montere M performance styling, og siden jeg har kjøpt bilen dær. kunne det være greit å få gjort dette samtidig. Men som nevnt, betaler jeg heller ikke denne prisen. 

Takk for svar og tips!

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...