SpiXi Skrevet August 13, 2021 Skrevet August 13, 2021 (endret) Etter 7 år uten BMW og lysene på kaka viste 33 ble det impulshandling av ny vogn. planen var e46m3 men etter div skrekkbilder av revna karosseri så la jeg de planene på hylla. Begynte da og se på e92 325 som "cruise" bil, titta litt på youtube og plutselig kom jeg inn på e92 335i n54. Jeg ble besatt av og skaffe meg en 335i. Turen gikk så til Sverige for og hente en som var manuell. Planene for bilen: Utført= 🤑spiser penger disse bilene her. - Regges 2022 🤑 - Index 12 injetctorer. 🤑 - bytte toppdekselpakning, "oljfilterhus" og bunnpanne pakning. (bilen er overaskende tørr) 🤑 - silicone inlets 🤑 - Burgersport catchtank 🤑 - Rense innsug da disse soter igjen 🤑 -alt av foringer understell - H og r coilovers 🤑 - større IC + div deler innsug osv 🤑 - vurdere vrsf 3.5" eksos (street) - Nytt ratt. - M4 caliper og skiver 🤑 - quaife diff 🤑 - Clutch og svinghjul 🤑 -Stabstag HR 🤑 Div bilder av bilen Endret Juli 1, 2022 av SpiXi sveigis, Ampera, Otis og 14 andre reagerte på dette 17
mathiseeen Skrevet August 14, 2021 Skrevet August 14, 2021 Følger med her! sitter og titter en del på 335i i Sverige selv. Hadde vært interessant og visst ca pris den kommer på med norske skilt hvis du har lyst til å dele de talla
SpiXi Skrevet September 3, 2021 Forfatter Skrevet September 3, 2021 Da har man fått gjort litt på bilen. montert Burgersport catchtank og kjøpt VRSF silicone inlets. fant ut at det sitter stor intercooler på bilen😀. Det er også bytta downpipe på bilen 😃 Nye "sko" og skiver T45 og hammer løsner alt. Montert Hr Coilovers foran. venter på nye foringer bak før jeg monterer resten Fikk Kjørt ca 10 mil så bestemte injektor nr 5 og tulle. ser jeg har index 01. Disse har nå 195.000 km på nakken, så kanskje ikke så rart de streiker bytta plass på nr 5 og 6. Da flytta feilen seg over til nr 6. så da er det bare og bestille 6 stk index 12🤑 kom gjerne med tips hvor man får kjøpt billige index12 injektorer. fått pris på 24k i Norge. sett litt i Tyskland og da blir det rundt 14-16 k fant også en sprekk i toppdekselet bmw *plastikkfantastisk* så det er bestilt nytt med alt av pakninger og skruer fra koed. mathiseeen, fupsaker, sveigis og 2 andre reagerte på dette 5
Otis Skrevet September 3, 2021 Skrevet September 3, 2021 Litt kjipt, men sånn er det noen ganger. Men du kan jo glede deg over å få det fikset. sveigis reagerte på dette 1
mr.Wreckless Skrevet September 4, 2021 Skrevet September 4, 2021 Fin bil, men synes du burde legge til lyktespylerdeksel på lista di SpiXi og fupsaker reagerte på dette 1 1
SpiXi Skrevet September 7, 2021 Forfatter Skrevet September 7, 2021 He he ja det kommer. Jeg har en bror som måtte pelle på de. Det endte med at den ene datt av første turen her hjemme .
SpiXi Skrevet September 15, 2021 Forfatter Skrevet September 15, 2021 Siden jeg venter på en pakke fra koed med nytt toppdeksel, Foringer og div andre greier går det i litt andre ting om dagen. Bygget om Dekselet som dekker halve motoren. (skal rydde i kabler etter jeg har bytta toppdeksel) litt lettere og inspisere motoren ved "daglig" drift nå. Lister. disse er "plastidippa" så må gjøre noe med alle listene (PS) vaska gulvet nå 😎 Prøvelakkert en i matt svart. ble helt ok Spontan kjøpte en løftebukk fra 1985. funker som bare det tok litt lenger tid og montere en jeg hadde trodd. Tung var den også får vel ca 160 løftehøyde når jeg lukker porten . Kan få den høyere ved og bygge om himling. får se hvor mye jeg kjeder meg til vinteren. mathiseeen reagerte på dette 1
SpiXi Skrevet September 30, 2021 Forfatter Skrevet September 30, 2021 Da har man gjort litt igjen må si det er Deilig med løftebukk😎 tatt av det "sprekte" toppdekselet. viste seg at det var sprekk i bakkant på det også. Byttet pakningene til oljefilterhuset. (byttet begge) Av med innsugsmanifold da disse motorene soter en del. Før Etter Verktøyet som ble brukt til rensen. Strips, tannbørste og 2 flasker med motorrens Hadde tenkt og blåse de med valnøtt skall. Men leste litt på nettet at det funka greit med "stripsmetoden" jeg lagde min egne lille vri på den. samla seg masse dritt på ventilene men dette blåste jeg ut med trykkluft og tørka over med "Poleringsklut fra biltema. Har også montert Silikonslangene mellom turbo og luftfilter Den i bakkant av motoren var ikke morsom. måtte av med den ene "downpipen". Få denne på igjen var et mareritt, er ganske trangt i motorrommet på disse e92'ene med n54. Gleder meg til våren nå. Få testa bilen når den får puste ordentlig, så de gamle "inntaken" var ganske strupa. burde få litt mer luft nå 😄 hemperen, mathiseeen og Marius2002 reagerte på dette 3
SpiXi Skrevet Oktober 7, 2021 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2021 Skjer ikke så mye med bilen om dagen da jeg venter på Index 12 dyser. Fått bestilt meg Chargepipe med HKS sqv bov . Fraktkostnader er jo helt syke om dagen 😲. Sikler også på m4 bremser. Nerda litt på nettet, ser man kan sette de på e92 med litt tilpasninger bak. Siden Svenske som Eide bilen før meg elsket plastidipp er div interiør i bilen "Plastidippa" Dekslet til rattet og "beholderen" bak så faen ikke ut. så tenkte og prøve meg på noe nytt, Foliering 😄 Klaska på noe biltemafolie til 140kr. litt usikker på om jeg liker Carbon utseende. mulig jeg folier de svarte🤔. Da foliering av smådeler ikke var så vanskelig. (må ha nytt ratt 🙈) Glemte og ta bilder før.
Gabz Skrevet Januar 28, 2022 Skrevet Januar 28, 2022 Meget kult prosjekt! Skal nok bli en veldig fin sommercruiser dette! Noe nytt her? mossing 92 reagerte på dette 1
SpiXi Skrevet Januar 30, 2022 Forfatter Skrevet Januar 30, 2022 Noe nytt er det men ikke så spennende Montert xtrons Spiller i bilen. Dette mest for og overvåke temp og div trykk Har endelig fått de nye dysene. Kostnaden på disse satte litt andre planer vent 😒. De er montert og kodet inn med "protool" overaskende enkelt Så har jeg begynt med "rehabilitering av lyktene" Dette var også overaskende enkelt. Bare putte inn i ovnen på 90 grader i 10 min. Delte seg utrolig lett etter det. sett mange driver og kapper og styrer noe voldsomt med dette. Helt unødvendig mathiseeen og Ingvaldsen reagerte på dette 2
SpiXi Skrevet Juli 1, 2022 Forfatter Skrevet Juli 1, 2022 (endret) Liten Uppdate Bilen fikk skilter i mai. Var litt stressa da jeg ikke hadde vognkort del 2. Men det ordnet seg etter litt overtaling og masing 😄 Bilder bra biltilsynet og et med skilter fra Rudskogen. Clutchen bestemte seg for at dette jaget orker jeg ikke mer, så den tok kvelden. Det resulterte i en bestilling av noen deler kommer til uka bare støv igjen av clutchen. Fikk kjørt hjem den da Mens jeg ventet på ny clutch kom det noe annet spennende i posten valget falt på Quaife diff. siden bilen min er så gammel så har jeg skrudd kronhjul. bytta over kronhjul og målte backlash. overaskende enkelt oppsett Bremser. her har jeg fundert lenge på hvordan jeg skal oppgradere. fant en enkel løsning etter mye søking på internett. valget falt da på brukte calipere fra en M4 og "knoker" fra e92 m3 bak. jeg vet det finnes andre løsninger med 340 skive fra 5 serie og div. men jeg syntes adapterkittet og boltene på de kittene ser så spinkelt ut. Pluss at jeg ville ha 370 mm skive bak. foran er det så og si bolton med adapter 380skive med 370/380 caliper Bak var det litt mer jobb. her måtte jeg få tak i "knoker" fra e92 m3. Med knokene fra m3 er det nesten bolton. man trenger bare space caliper 5mm i bakkant. man må også bytte lower toearm fant jeg ut da spissingen på hjula blir helt feil med m3 "knoker" m4 bremser bak. 370mm skive. Håndbrekk fungere også Forhåpentligvis er bilen klar til BMW ccn treffet. venter fortsatt på nytt svinghjul. Endret Juli 1, 2022 av SpiXi Mr. O.D, E.C., Ingvaldsen og 5 andre reagerte på dette 8
Torgeir_Rusten Skrevet Juli 17, 2024 Skrevet Juli 17, 2024 Hvordan går det med bilen? Ble du fornøyd med coilovers og bremser? Planlegger en 335D E90 og vurderer mye av det samme for understellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå