Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter 7 år uten BMW og lysene på kaka viste 33 ble det impulshandling av ny vogn. planen var e46m3 men etter div skrekkbilder av revna karosseri så la jeg de planene på hylla. Begynte da og se på e92 325 som "cruise" bil, titta litt på youtube og plutselig kom jeg inn på e92 335i n54. Jeg ble besatt av og skaffe meg en 335i. Turen gikk så til Sverige for og hente en som var manuell.

Planene for bilen:   Utført= 🤑spiser penger disse bilene her.

- Regges 2022 🤑

- Index 12 injetctorer. 🤑 

- bytte toppdekselpakning, "oljfilterhus" og bunnpanne pakning. (bilen er overaskende tørr) 🤑

- silicone inlets 🤑

- Burgersport catchtank 🤑

- Rense innsug da disse soter igjen 🤑

 -alt av foringer understell

- H og r coilovers 🤑

- større IC + div deler innsug osv 🤑

- vurdere vrsf 3.5" eksos (street) 

- Nytt ratt.

- M4 caliper og skiver 🤑

- quaife diff 🤑

- Clutch og svinghjul 🤑

-Stabstag HR 🤑

IMG_1765.thumb.JPG.1bfcdbe8df077bccf18f570619f3bd4f.JPGIMG_1770.thumb.JPG.088e0ec1585294c3324f623de64d65e5.JPGIMG_1771.thumb.JPG.f6a68db946a13f5661d67714957a6d7c.JPGIMG_1780.thumb.JPG.d43b4607b2db591994c5f023f47af80f.JPG

Div bilder av bilen

Endret av SpiXi
Skrevet

Følger med her! sitter og titter en del på 335i i Sverige selv.

Hadde vært interessant og visst ca pris den kommer på med norske skilt hvis du har lyst til å dele de talla :D

  • 3 weeks later...
Skrevet

Da har man fått gjort litt på bilen.

montert Burgersport catchtank og kjøpt  VRSF silicone inlets.

fant ut at det sitter stor intercooler på bilen😀 Det er også bytta downpipe på bilen 😃

 

 

Nye "sko" og skiver

IMG_1783.thumb.JPG.3b5ef915c0a2ac35fca5778ed9142df5.JPG

T45 og hammer løsner alt.

IMG_1784.thumb.JPG.94ccb6682f5895011369a270ceec3bf9.JPG

Montert Hr Coilovers foran. venter på nye foringer bak før jeg monterer resten 

IMG_1832.thumb.JPG.72192e7c8f7135c942f3d89a2aeae0c4.JPG

 

Fikk Kjørt ca 10 mil så bestemte injektor nr 5 og tulle.

ser jeg har index 01. Disse har nå 195.000 km på nakken, så kanskje ikke så rart de streiker

bytta plass på nr 5 og 6.  Da flytta feilen seg over til nr 6. så da er det bare og bestille 6 stk index 12🤑 kom gjerne med tips hvor man får kjøpt billige index12 injektorer. fått pris på 24k i Norge. sett litt i Tyskland og da blir det rundt 14-16 k

fant også en sprekk i toppdekselet bmw *plastikkfantastisk* så det er bestilt nytt med alt av pakninger og skruer fra koed.  

IMG_1837.thumb.JPG.52f8daa4d3e656c1dfec28134c0c04ec.JPG

  • 2 weeks later...
Skrevet

Siden jeg venter på en pakke fra koed med nytt toppdeksel, Foringer og div andre greier går det i litt andre ting om dagen.

Bygget om Dekselet som dekker halve motoren. (skal rydde i kabler etter jeg har bytta toppdeksel)

litt lettere og inspisere motoren ved "daglig" drift nå.

IMG_1851.thumb.JPG.446d77b185787490dcec4c0bc4a2725a.JPG

 

Lister. disse er "plastidippa" så må gjøre noe med alle listene (PS) vaska gulvet nå 😎

IMG_1852.thumb.JPG.6a5b6446cb6d35156b624289aa330bf4.JPG

Prøvelakkert en i matt svart. ble helt ok

IMG_1853.thumb.JPG.474dcdba9722954de32a5b42e5edc687.JPG

 

Spontan kjøpte en løftebukk fra 1985. funker som bare det :) tok litt lenger tid og montere en jeg hadde trodd. Tung var den også

får vel ca 160 løftehøyde når jeg lukker porten :) . Kan få den høyere ved og bygge om himling. får se hvor mye jeg kjeder meg til vinteren.

IMG_1869.thumb.JPG.718c5fa4f74dfa8c8862441d6498bd90.JPG

  • 3 weeks later...
Skrevet

Da har man gjort litt igjen :) må si det er Deilig med løftebukk😎

 

tatt av det "sprekte" toppdekselet. viste seg at det var sprekk i bakkant på det også.

IMG_1883.thumb.JPG.b2c8acff7fe453908a4b3a06f06d5769.JPG

Byttet pakningene til oljefilterhuset. (byttet begge)

IMG_1891.thumb.JPG.45fa9088275256eb2309185deebeb25c.JPG

Av med innsugsmanifold da disse motorene soter en del. 

Før

IMG_1896.thumb.JPG.454eee233bbfcbeda16bef3b013db157.JPG

Etter

IMG_1901.thumb.JPG.6cfed74c872da9a448cdbf6f9d5ecaf2.JPG

Verktøyet som ble brukt til rensen. Strips, tannbørste og 2 flasker med motorrens 

Hadde tenkt og blåse de med valnøtt skall. Men leste litt på nettet at det funka greit med "stripsmetoden" jeg lagde min egne lille vri på den.

samla seg masse dritt på ventilene men dette blåste jeg ut med trykkluft og tørka over med "Poleringsklut fra biltema.

IMG_1902.thumb.JPG.1d941b456c4be909736ff24becc59be4.JPG

 

Har også montert Silikonslangene mellom turbo og luftfilter

Den i bakkant av motoren var ikke morsom. måtte av med den ene "downpipen".  Få denne på igjen var et mareritt, er ganske trangt i motorrommet på disse e92'ene med n54. Gleder meg til våren nå. Få testa bilen når den får puste ordentlig, så de gamle "inntaken" var ganske strupa. 

 

IMG_1909.thumb.JPG.e1c206d70304d3c62b8c0562e6ea319c.JPG

burde få litt mer luft nå 😄

IMG_1903.thumb.JPG.1375f7939789973d53fb959cedc88528.JPG

Skrevet

Skjer ikke så mye med bilen om dagen da jeg venter på Index 12 dyser.

Fått bestilt meg Chargepipe med HKS sqv bov :). Fraktkostnader er jo helt syke om dagen 😲.

Sikler også på m4 bremser. Nerda litt på nettet, ser man kan sette de på e92 med litt tilpasninger bak.

 

Siden Svenske som Eide bilen før meg elsket plastidipp er div interiør i bilen "Plastidippa"

Dekslet til rattet og "beholderen" bak så faen ikke ut. så tenkte og prøve meg på noe nytt,  Foliering 😄

Klaska på noe biltemafolie til 140kr. litt usikker på om jeg liker Carbon utseende. mulig jeg folier de svarte🤔. Da foliering av smådeler ikke var så vanskelig.

(må ha nytt ratt 🙈)

IMG_1913.thumb.JPG.2970b8593c4ac888c63f9742d9a589d0.JPGIMG_1912.thumb.JPG.8da3569211b233727b4b3423adb738ee.JPG

Glemte og ta bilder før.

  • 3 months later...
Skrevet

Noe nytt er det men ikke så spennende 

Montert xtrons Spiller i bilen. Dette mest for og overvåke temp og div trykk

IMG_1977.JPG.5eaf42ea9fa431cb4379426005452f82.JPG

Har endelig fått de nye dysene. Kostnaden på disse satte litt andre planer vent 😒.

De er montert og kodet inn med "protool" overaskende enkelt 

IMG_2021.thumb.JPG.98cc3e0a0d102aac94d45968ebfcabd2.JPG

 

Så har jeg begynt med "rehabilitering av lyktene"

Dette var også overaskende enkelt. Bare putte inn i ovnen på 90 grader i 10 min. Delte seg utrolig lett etter det.

sett mange driver og kapper og styrer noe voldsomt med dette. Helt unødvendig

 

IMG_2034.thumb.JPG.ac995d6b1c197e876c9d01b1e0146c77.JPG

  • 5 months later...
Skrevet (endret)

Liten Uppdate 

 

Bilen fikk skilter i mai. Var litt stressa da jeg ikke hadde vognkort del 2. Men det ordnet seg etter litt overtaling og masing 😄

Bilder bra biltilsynet og et med skilter fra Rudskogen.

image.thumb.jpeg.f3d379eff99b4c6a7d4576ebb3fc7df4.jpegimage.thumb.jpeg.215bbe000e09f37c97fae6a87a18b1fa.jpeg

 

Clutchen bestemte seg for at dette jaget orker jeg ikke mer, så den tok kvelden.

Det resulterte i en bestilling av noen deler :) kommer til uka

 image.png.649f2fa19eea76e84b30873f27258f67.png

 

bare støv igjen av clutchen. Fikk kjørt hjem den da :)

image.thumb.jpeg.11c2e660cd5990e040fc86220c955806.jpegimage.thumb.jpeg.748859c3e648c6c7030cd40fd72841af.jpeg

 

Mens jeg ventet på ny clutch kom det noe annet spennende i posten

valget falt på Quaife diff. siden bilen min er så gammel så har jeg skrudd kronhjul.

IMG_2277.thumb.JPG.050031ab1f53a4c68d5380728c034a7c.JPGIMG_2281.thumb.JPG.8842bd653bb1b296278b0be3c4907c01.JPG

bytta over kronhjul og målte backlash. overaskende enkelt oppsett :) 

IMG_2286.thumb.JPG.4ab8683cc9cdac634fe3b914d6c6f019.JPG 

 

Bremser. her har jeg fundert lenge på hvordan jeg skal oppgradere. fant en enkel løsning etter mye søking på internett.

valget falt da på  brukte calipere fra en M4 og "knoker" fra e92 m3 bak.

jeg vet det finnes andre løsninger med 340 skive fra 5 serie og div. men jeg syntes adapterkittet og boltene på de kittene ser så spinkelt ut. Pluss at jeg ville ha 370 mm skive bak.

 

foran er det så og si bolton med adapter

380skive med 370/380 caliper

IMG_2425.thumb.JPG.f00133f84f9abe816ba739cb5f838408.JPG

Bak var det litt mer jobb.

her måtte jeg få tak i "knoker" fra e92 m3. Med knokene fra m3 er det nesten bolton.

man trenger bare space caliper 5mm i bakkant. man må også bytte lower toearm fant jeg ut da spissingen på hjula blir helt feil med m3 "knoker"

 

IMG_2429.thumb.JPG.0b12f3af57fac5b6b89af31f5564e22b.JPG

m4 bremser bak. 370mm skive. Håndbrekk fungere også :) 

IMG_2434.thumb.JPG.02fe759259d174acf10d0c9892b37f9e.JPG

 

Forhåpentligvis er bilen klar til BMW ccn treffet. venter fortsatt på nytt svinghjul. 

IMG_2419.JPG

IMG_2433.JPG

Endret av SpiXi
  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...