Gå til innhold

Ingvaldsen’s individual f11 m550d Smoked topaz - Solgt


 Share

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

å spare penger på noe som helst ser ut til å slå feil vær eneste gang, blir aldri no mer «vellkjent» ettermarkedsdel her i hus.

Da blir det vel ikke keramiske bremser med det første? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Hella Pagid som Koed har reklamert som "tilsvarende OE". Ikke merket noe enda, men nå har disse bare vært utsatt for vanlig kjøring. Det er nok lurt å ikke kjipe ut den ekstra 1000-lappen for originale klosser om man tenker å bruke bilen skikkelig nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Ampera skrev:

Da blir det vel ikke keramiske bremser med det første? 

Nei, men skal aldri si aldri!

det jo kule greier, men har ingenting med fornuft å gjøre.

skal jeg ha bil som kunne få dette fra fabrikk så blir det helt sikkert ccb

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bruke bilen skikkelig på bane holder det jo ikke med originaldeler heller.

Mine originalklosser brant opp/gikk i oppløsning etter en liten helg i Sokndal. Bmw skulle ha 8k for nye (kun foran) så da ble det noen vanlige "premium"-klosser til jeg finner noe som er bedre egnet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte selv hella pagid klosser + Bosch skiver fra koed på min F10, kjentes ut som kast i skivene etter kort tid, byttet skivene men feilen kom tilbake. Viste seg at klossene la igjen et belegg som gjorde bremsing ujevnt, så blir nok aldri hella pagid på meg igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lars89 skrev:

Skal man bruke bilen skikkelig på bane holder det jo ikke med originaldeler heller.

Mine originalklosser brant opp/gikk i oppløsning etter en liten helg i Sokndal. Bmw skulle ha 8k for nye (kun foran) så da ble det noen vanlige "premium"-klosser til jeg finner noe som er bedre egnet.

 

høres veldig rart ut, en slik bil du har skal jo være testet fulle arbeidsdager på bane før lansering!  høres ut som produksjonfeil eller sjåfør feil, har du lyst klarer du å koke hvilket som helst bremseoppsett.

 

8k for et sett klosser framme betyr stor avanse for den bmw forhandleren, jeg betaler 4800kr for textar med bmw logo og 3700kr uten bmw logo hos koed. 

 

skal du oppgradere så har du alternativ som pfc eller endless klosser feks, slike alternativ har jeg ikke til min familiebil.

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke engang på GT3 som er en "banebil" som kan nyttest på veg funker originalklosser til aktiv banekjøring.. 

Slites uhyre mye raskere. En helg på Sokndal hørtes litt svakt ut for en m2, men tviler ikke..  spesielt ikke om klossene var feks. Halvslitt.. 

Problemet med grommere klosser er jo at dei gjerne biter dårligere kalde, lager piping, og tærer en god del meir på skiver... Det er umulig og få alt, og på en std. M2 som trossalt er bygd for landeveiskjøring, så har nok Bmw funnet en gylden middelvei bevisst

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert jeg som gjorde noe feil.

Er jo mange år siden sist jeg kjørte på en bane. Man mister jo litt hemninger.

For mange runder per pass, manglende nedkjølingsrunde, sikkert feil bremseteknikk osv.

Lett å være etterpåklok.

Bremsene fungerte igrunn veldig bra. Var først på turen hjem jeg kjente at noe ikke var som det skulle.

IMG20220621162334.thumb.jpg.1ec8b76a6d1aa6338e18b7fedf168f4b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 19.9.2022 den 17.23, E.C. skrev:

Blir det en M-bil på deg nå? 

Nå blir det moderne sentralfyringsanlegg i huset og større budsjett til garasje🤠


siste mil og vask med 550d er over!

D8BD64BD-2352-4CFB-B61F-0EA1AC61BE07.thumb.jpeg.e747e23ad08e4d2a61a9fdf2a2e5a8b6.jpeg53C6BAC0-D7A9-4C17-8B9F-FE6456F66EFF.thumb.jpeg.db382c873ca3e022d995169bd77bbe46.jpeg82B2F16C-715A-4D98-8080-3BCC302D520C.thumb.jpeg.b97f829859b36bfbafb806fa47c52134.jpeg

igår ble det 1 bil mindre på tunet

 

var heldig med kjøper som har lusket her på forumet lenge, men uten konto. Bilen skal eies av noen med samme intensjoner som jeg har/hadde, men kanskje ikke kjøres like mye🤪

siste bildet av bilen i mitt eie

4E120E67-C353-4A59-9A7E-B1C96CD71564.thumb.jpeg.d053fc79df5fa7b633824e2dadbfb463.jpeg

nå skal jeg prøve å bruke mindre penger på bil for en stund🤠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ingvaldsen changed the title to Ingvaldsen’s individual f11 m550d Smoked topaz - Solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...