Gå til innhold

F10 550i F11 M550D G30 M550i

m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke helt hvordan du får en D5S til å havne på 1MNOK. Om du finner en til rundt 39k euro er det beløpet det skal betales moms av, så er det ca 280k i avgifter på toppen. :) Og her kan du sikkert prute litt. :) Så havner du nok rett i overkant av 800 slik markedet er nå. 

Da fant jeg denne: Alpina D5S touring

image.thumb.png.26227d3b271611d4fc753d22a01a1d25.png

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Jeg forstår ikke helt hvordan du får en D5S til å havne på 1MNOK. Om du finner en til rundt 39k euro er det beløpet det skal betales moms av, så er det ca 280k i avgifter på toppen. :) Og her kan du sikkert prute litt. :) Så havner du nok rett i overkant av 800 slik markedet er nå. 

Da fant jeg denne: Alpina D5S touring

image.thumb.png.26227d3b271611d4fc753d22a01a1d25.png

Etter at du har tatt inn bil og fått den registrert på Norske skilt, kan du søke Skatteetaten om alternativ fortolling, dette lønner seg siden det er  lite grunnlag av slike biler i Norge.

Når jeg hentet inn mim F10 M5 i 2017, betalte jeg normal avgift ved registrering, la inn gjennom Altinn at jeg ønsket alternativ beregning. I mitt tilfelle i 2017 ble at jeg fikk tilbake kr. 81.000 av opprinnelig engansavgift. Var tilbake på konto etter 3-4 uker.

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott og høre at det går ann på andre måter😊. Jeg har hørt med min kontakt som har tatt inn flere Alpina tidligere. Han hadde forsøkt ett par ganger nå på D5 men var ikke muligt og komme under millen var hans ord. Er det noen her som kan det med import og kan finne/skaffe meg en Alpina innen mitt budsjett så ta gjerne kontakt😊. Budsjettet mitt er maks 700 så tror nok ikke en D5 eller B5 kommer ned mot det dessverre.

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, m-blå skrev:

Flott og høre at det går ann på andre måter😊. Jeg har hørt med min kontakt som har tatt inn flere Alpina tidligere. Han hadde forsøkt ett par ganger nå på D5 men var ikke muligt og komme under millen var hans ord. Er det noen her som kan det med import og kan finne/skaffe meg en Alpina innen mitt budsjett så ta gjerne kontakt😊. Budsjettet mitt er maks 700 så tror nok ikke en D5 eller B5 kommer ned mot det dessverre.

Da må du høre med noen andre aktører hvis han ikke klarer å få inn en D5S for under millionen. Det er ikke tilfeldigvis Solheim du har snakket med? Han som har hentet inn biler for meg har som regel tatt 30-35 000,- for jobben. Men han har lagt inn årene nå ettersom kronekursen har gjort at ingen importerer biler lenger. 

Uansett hvis budsjettet er 700 000,- så blir det vanskelig med Alpina med mindre du kunne tenkt deg en F10/11 D5 eller B5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Da må du høre med noen andre aktører hvis han ikke klarer å få inn en D5S for under millionen. Det er ikke tilfeldigvis Solheim du har snakket med? Han som har hentet inn biler for meg har som regel tatt 30-35 000,- for jobben. Men han har lagt inn årene nå ettersom kronekursen har gjort at ingen importerer biler lenger. 

Uansett hvis budsjettet er 700 000,- så blir det vanskelig med Alpina med mindre du kunne tenkt deg en F10/11 D5 eller B5. 

Det er Solheim ja. Ja jeg ser og den at jeg kanskje må på F10 da. Da får jeg ikke Allrad, det kom først på G30/31. Fupsaker sjekker litt for meg👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo og en mulighet på B3. Dem er det flere av her i Norge og. Men 5 serie er en bedre bil enn vanlig 3 serie synes jeg. Men kanskje Alpina har foredlet B3 så den føles mye bedre enn vanlig 3 serie? Jeg har aldri prøvet en B3. Noen som har noe erfaring med den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, m-blå said:

Er det noen her som kan det med import og kan finne/skaffe meg en Alpina innen mitt budsjett så ta gjerne kontakt😊. Budsjettet mitt er maks 700 så tror nok ikke en D5 eller B5 kommer ned mot det dessverre.

Jeg har funnet,  forhandlet, hentet og registrert begge mine ALPINA, 

B6 fra forhandler iTyskland og RS privat fra Holland. Ikke gjort det før eller etter. 

Er ikke rakettforsker og følte heller ikke noe behov for å være det 😁😅

Det var litt spesielt med disse da begge er første gang i Norge,  

men det gikk fint det også 👍

På B6 en fikk jeg tips om alternativ fortolling,  og gjorde det, 

det kan slå begge veier for det er det nemda kommer frem til som er fasit, 

enten det er mindre eller mere  , jeg fikk tilbake 112 000 😎

Så mitt tips er å bruke Mobile.de , spørre på spesifike FB grupper om det er noen som vil selge,  det var slik jeg fant Roadsteren 😊

Hele prosessen er utrolig kjekk og gjør gleden med bilen om mulig enda større 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, m-blå skrev:

Ja det er sant. Meget bra drag i min M550D. Men jeg må og si at av og til tar jeg meg litt i og «vente» på at Turbo’ene skal ta. Jeg hadde tidligere en F10 550i. Savner lyden og ikke minst bunndraget den hadde, den virket «raskere» og mer fin leveranse av bunndrag.  En M550i har jo 650nm og nydelig lyd. Det er finere lyd i M550i en M5 pga. en annen eksosmanifold.

Høres nesten ut som noe kan være feil på bilen din, for 50i skal være død i bunn sammenlignet med 50d. 
men ved noen tilfeller kan du få bedre respons med 2 turboer som i 35d/40d en 50d med 3 og 4 turboer.

min x5M går som en dass i bunn sammenlignet med både 550d og 35d x5 jeg hadde, men det skjer jo ting når du passerer 3000omd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, m-blå skrev:

Det er Solheim ja. Ja jeg ser og den at jeg kanskje må på F10 da. Da får jeg ikke Allrad, det kom først på G30/31. Fupsaker sjekker litt for meg👍🏻

Han er alt for dyr å engasjere, sånne små sjapper som driver med litt spesielle biler skal alltid ha så inni granskauen mye betalt. Må da være bedre å få litt betalt enn ingenting. Han jeg har brukt i alle år importerte mye biler fra Tyskland, så når jeg fant en bil der nede så heiv han den bare på ett lass med andre biler han henta hjem og fikk den opp til Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Høres nesten ut som noe kan være feil på bilen din, for 50i skal være død i bunn sammenlignet med 50d. 
men ved noen tilfeller kan du få bedre respons med 2 turboer som i 35d/40d en 50d med 3 og 4 turboer.

min x5M går som en dass i bunn sammenlignet med både 550d og 35d x5 jeg hadde, men det skjer jo ting når du passerer 3000omd

Det er ikke noe gale med bilen. Husker jeg prøvekjørte en helt ny M550D tilbake i 2012-13. Husker jeg satt igjen med ssmme opplevelsen da og. Men må nevne at det er ved vanlig kjøring i comfort og en gir på fort for forbikjøring f.eks. Har en den i sport er den klar og får ikke den forsinkelsen. Akkurat den øvelsen var V8’eren bedre på.😉.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, hanssae skrev:

Jeg har funnet,  forhandlet, hentet og registrert begge mine ALPINA, 

B6 fra forhandler iTyskland og RS privat fra Holland. Ikke gjort det før eller etter. 

Er ikke rakettforsker og følte heller ikke noe behov for å være det 😁😅

Det var litt spesielt med disse da begge er første gang i Norge,  

men det gikk fint det også 👍

På B6 en fikk jeg tips om alternativ fortolling,  og gjorde det, 

det kan slå begge veier for det er det nemda kommer frem til som er fasit, 

enten det er mindre eller mere  , jeg fikk tilbake 112 000 😎

Så mitt tips er å bruke Mobile.de , spørre på spesifike FB grupper om det er noen som vil selge,  det var slik jeg fant Roadsteren 😊

Hele prosessen er utrolig kjekk og gjør gleden med bilen om mulig enda større 🤩

Jeg har aldri gjort det selv, men fikk inn en E39 for en del år siden fra tyskland via en lokal importør.

Hanssae du var ikke tilfeldigvis i Kopervik i går med din flotte B6?

Jeg var nedi båten min som ligger i båthavna der og mener jeg så en flott B6 Gran coupe kjøre forbi😊( er litt nærsynt og hadde ikke briller på)🤣

Synes hele prosessen med bilbytte er spennende jeg. Dessverre er jeg ikke så flink til og ha bilene mine lenge, og frykter dessverre at en D5S kan være tungsolgt her hjemme? Var en på forumet her som hadde sin D5 til salgs i nesten 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, m-blå skrev:

Jeg har aldri gjort det selv, men fikk inn en E39 for en del år siden fra tyskland via en lokal importør.

Jeg var nedi båten min som ligger i båthavna der og mener jeg så en flott B6 Gran coupe kjøre forbi😊( er litt nærsynt og hadde ikke briller på)🤣

Synes hele prosessen med bilbytte er spennende jeg. Dessverre er jeg ikke så flink til og ha bilene mine lenge, og frykter dessverre at en D5S kan være tungsolgt her hjemme? Var en på forumet her som hadde sin D5 til salgs i nesten 2 år.

Husk at det var en F11 D5 med rwd, selv om den var griselekker. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, m-blå said:

Jeg var nedi båten min som ligger i båthavna der og mener jeg så en flott B6 Gran coupe kjøre forbi😊( er litt nærsynt og hadde ikke briller 

Stemmer det 👍

Hadde et ærend i Kopervik i går ,

så synet ditt virker til å være utmerket 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2024 den 9.25, Saltkjelen skrev:

Forstår dilemmaet ditt da jeg er i samme båt selv. Dog fungerer M550den helt uten problemer og det er lite som egentlig skulle tilsi at den burde byttes ut. Personlig ville jeg nok sett over til 7-serie, rett og slett fordi jeg har inntrykk av et en M550i gjerne har hatt en litt mer herjete kjøpegruppe (uten at jeg har belegg for dette). I tillegg er det en del andre fordeler (i mine øyne) som penere interiør og luftfjæring på for- og bakaksel. 

Artig med større skute. Hva ble det denne gangen? :) 

Den fikk jeg ikke med meg tidligere (større skute). Det ble en Nimbus 35 Nova.IMG_8414.thumb.jpeg.bec9c05519ca743392106c1b4a45ee0b.jpegIMG_6377.thumb.jpeg.0f3230d1f98ce6eed4d0e1afbe285e7a.jpeg

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• m-blå changed the title to F10 550i F11 M550D G30 M550i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...