Gå til innhold

Ny M3 Competition xDrive


Lars S
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Lars S skrev:

11,3 sek på 402 m er veldig bra! Tror nok motor leverer det den skal med god margin da. Har hatt en 2018 RS4 med 450 hk, og de bruker 12,1 sek, som også er bra, men M3en er jo vesentlig raskere. Blir moro😉 

Helt klart imponerende, men dette er også noe denne motoren har fått mye skryt for...den yter vanvittig bra. Den har en helt syk effektkurve som nesten aldri går tom for krefter uansett turtall. Jeg ser noen har kritisert bilen for å være tung med sine over 1700 kilo, men det svekker tydeligvis ikke bilens kjøreopplevelse skal vi tro de som har kjørt bilen :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hentet M3en på onsdag, så det var en bra dag😀

En veldig flott bil som familien liker også.

Har ikke gitt full gass enda, men den virker veldig sprek. Fikk beskjed om å kjøre den inn, så skal den inn på innkjøringsservice ved 200 mil, hvor de da skifter olja på motor og differ, samt at det er først etter denne servicen at bilen får full effekt. Synes det virker til at veld mye av kraften går til bakhjulene, den slipper bak på 3. og 4. gir. kjører med sommerhjulene, så er nok litt kaldt for de, men synes dette er litt voldsomt? Noen andre som har kjørt M xDrive, og har noen liknende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Som nevnt tidligere så var det mye hjulspinn bak på denne, og heldigvis så ble det en løsning på dette. Xdrive fungerte ikke og det var heldigvis bare software feil, så nå har den spikerfeste, eller mer trekk bak eller bare trekk bak, bare og velge, helt genialt. Har også hvert på innkjøringsservice, så da er full effekt på plass. S58 motor er utrolig bra, over 2000 rpm er det kjempe fin respons i motor, og trekker veldig godt opp til 7000 rpm. Kjørte på tur med full bil av bagasje og folk og gikk på 0,77 l/mil med litt over 80 km/t i snitt, synes det er bra for en sånn bil. Legger ved ett par bilder av vogna i vintermodus.

7B3BBBDD-CE57-4348-847E-31F3F57D4992.jpeg

C887369D-6ECF-4409-91E0-3963F5849708.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nydelig bil, komplett pakke for familien hele året det der 👌🏻. Nå har jo @Snagg30 også fått seg bil med S58-motor, og skryter den opp i skyene han også. 
I tillegg har jeg virkelig vent meg til fronten på disse, selv om de aldri kommer opp på F80 nivå er det noe ekstremt aggressivt og sint over fronten på disse som går utenpå F80. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er virkelig bilen sin helt klart .

Og endelig kan jeg si at fronten er fin ,for det var den på denne .😊

Vet ikke om det er fargen som gjør det eller hva det er ,men hvertfall drivstoff forbruket var jo latterlig lite bare det er jo gøy .

Fryktelig fin bil dette .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi begge to vært så heldig å få eie både B58 og nå S58, to fantastiske motorer som ikke er sammenlignbare. B58 har mye «low end tourqe» noe som ikke er S58 sin sterkeste side. Den minner meg litt om E46 M3, man blir enormt belønnet ved å piske motoren. Og hjelpe meg når man nærmer seg 3000 rpm så er det bare å spenne setebeltene som Atle Gulbrandsen bruker å si for da blir den et prosjektil uten sidestykke!

Den har så mye kraftoverskudd det føler aldri ut som den noen gang kommer til å gi seg. Nå har du i tillegg sedan versjon med 300kg mindre vekt, og det merkes nok godt :D Fantastisk bil du har, liker fargen godt. Håper vi får se litt interiør bilder og. 
 

Her er en video av X3M Comp vs M3 Comp. Begge bilene imponerer stort, jeg er mektig imponert over vår SUV og da kan man bare tenke seg hvor bra din M3 er. 0-60mph på 3.1 sekund med kalde dekk, helt sinnsykt!

 

 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snagg30 skrev:

Nå har vi begge to vært så heldig å få eie både B58 og nå S58, to fantastiske motorer som ikke er sammenlignbare. B58 har mye «low end tourqe» noe som ikke er S58 sin sterkeste side. Den minner meg litt om E46 M3, man blir enormt belønnet ved å piske motoren. Og hjelpe meg når man nærmer seg 3000 rpm så er det bare å spenne setebeltene som Atle Gulbrandsen bruker å si for da blir den et prosjektil uten sidestykke!

Den har så mye kraftoverskudd det føler aldri ut som den noen gang kommer til å gi seg. Nå har du i tillegg sedan versjon med 300kg mindre vekt, og det merkes nok godt :D Fantastisk bil du har, liker fargen godt. Håper vi får se litt interiør bilder og. 
 

Her er en video av X3M Comp vs M3 Comp. Begge bilene imponerer stort, jeg er mektig imponert over vår SUV og da kan man bare tenke seg hvor bra din M3 er. 0-60mph på 3.1 sekund med kalde dekk, helt sinnsykt!

 

 

Imponerende prestanda på X3M også.

har ikke noen bra bilder av interiøret, men det er klassisk sort skinn, Carbon lister og utvidet skinn på dashbord og øverst på dører, sånn som jeg liker det. 
lik som denne på linken her, og så har min soltak.

https://www.blocket.se/annons/skane/bmw_m3_competition_sedan/97499686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Snagg30 skrev:

Nå har vi begge to vært så heldig å få eie både B58 og nå S58, to fantastiske motorer som ikke er sammenlignbare. B58 har mye «low end tourqe» noe som ikke er S58 sin sterkeste side. Den minner meg litt om E46 M3, man blir enormt belønnet ved å piske motoren. Og hjelpe meg når man nærmer seg 3000 rpm så er det bare å spenne setebeltene som Atle Gulbrandsen bruker å si for da blir den et prosjektil uten sidestykke!

Den har så mye kraftoverskudd det føler aldri ut som den noen gang kommer til å gi seg. Nå har du i tillegg sedan versjon med 300kg mindre vekt, og det merkes nok godt :D Fantastisk bil du har, liker fargen godt. Håper vi får se litt interiør bilder og. 
 

Her er en video av X3M Comp vs M3 Comp. Begge bilene imponerer stort, jeg er mektig imponert over vår SUV og da kan man bare tenke seg hvor bra din M3 er. 0-60mph på 3.1 sekund med kalde dekk, helt sinnsykt!

 

 

Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av at S58 motor ikke gir moment på lavt turtall. Se på kurven under, gir 450 Nm ved 2000 rpm og over 600 Nm fra 2700 til 6300 rpm, som er ett veld stort område. Men er enig i at ligger man på 3000 rpm og gir full gass så er den brutal, men synes motoren er sterk på lave turtall også. Rett og slett en imponerende motor, som målingen viser så gir den 700 Nm og 545 hk, mot oppgitte 650 Nm og 510 hk.

4E7A7FBA-3B3F-4D62-AB15-7F64FB60EC93.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Lars S skrev:

Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av at S58 motor ikke gir moment på lavt turtall. Se på kurven under, gir 450 Nm ved 2000 rpm og over 600 Nm fra 2700 til 6300 rpm, som er ett veld stort område. Men er enig i at ligger man på 3000 rpm og gir full gass så er den brutal, men synes motoren er sterk på lave turtall også. Rett og slett en imponerende motor, som målingen viser så gir den 700 Nm og 545 hk, mot oppgitte 650 Nm og 510 hk.

4E7A7FBA-3B3F-4D62-AB15-7F64FB60EC93.png

Ja jeg synes ikke dette er problem selv, men Joe Achilles som har mye erfaring med S58 har gitt en del kritikk på dette. Samt norske bil journalister på min F97 så var det mye kritikk å høste på dette området.

 

Vet ikke med din bil men min bil så velger bilen lavt turtall ved vanlig kjøring, gjerne under 1500rpm og på det turtallet er det ikke mye å hente fra motoren, det skjer ikke mye ved full gass. M550i feks har vell fult dreiemoment langt under 2000rpm og vist man tar utgangs punkt i slike biler så har S58 behov for litt turtall. Men igjen, kritikken er jeg ikke enig i :) 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Snagg30 skrev:

Ja jeg synes ikke dette er problem selv, men Joe Achilles som har mye erfaring med S58 har gitt en del kritikk på dette. Samt norske bil journalister på min F97 så var det mye kritikk å høste på dette området.

 

Vet ikke med din bil men min bil så velger bilen lavt turtall ved vanlig kjøring, gjerne under 1500rpm og på det turtallet er det ikke mye å hente fra motoren, det skjer ikke mye ved full gass. M550i feks har vell fult dreiemoment langt under 2000rpm og vist man tar utgangs punkt i slike biler så har S58 behov for litt turtall. Men igjen, kritikken er jeg ikke enig i :) 

Jeg ser at min ligger på litt høyere turtall enn M340i gjorde, så den ligger sjelden under 1500 rpm. I 80 - 90 km/t så velger den 7. gir og ikke 8. gir, synes det er helt ok, for da girer den ikke ned heller for en liten bakke eller litt fartsøkning. Hvis man tenker litt tilbake i tid så hadde en 330i med 272 hk maks moment på 320 Nm, og det har jo S58 allerede ved 1500 rpm.😃

Endret av Lars S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lars S skrev:

Jeg ser at min ligger på litt høyere turtall enn M340i gjorde, så den ligger sjelden under 1500 rpm. I 80 - 90 km/t så velger den 7. gir og ikke 8. gir, synes det er helt ok, for da girer den ikke ned heller for en liten bakke eller litt fartsøkning. Hvis man tenker litt tilbake i tid så hadde en 330i med 272 hk maks moment på 320 Nm, og det har jo S58 allerede ved 1500 rpm.😃

Fordel med B58 da tydeligvis som har null problem med 8. gir på 1100 rpm og akser ganske bra derfra. Men skulle gjerne hatt S58 i F20n. Eller G81. Er stor forskjell mellom en sugmotor og turbo med tanke på nm osv. Men lyden i N53 er det ingen som kan ta fra den til å være sekser motor. 

Og Gratulerer med fet bil(hadde helt glemt å gratulere)! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ikke dårlig :) 

https://www.goodwood.com/grr/road/news/2022/1/the-11-best-bmw-m-cars-ever/?fbclid=IwAR3cAabZkUnGZK37wj2w5wOZOi_I81PP_eMZ5wqNmjkw9we0QwB9MPt-0S0

 

Håper vi får se litt mer bilder osv og erfaringer du har av denne bilen. Jeg personlig venter spent på G81! Har nylig kommet en aero pakke til bilen, toner ned fronten litt for de som ønsker det. CF49C637-138F-488B-9445-E7892B17F744.thumb.jpeg.058b0d0c1c50ebaf8e5c84e034a32a16.jpeg631CB8C0-8742-40B9-A479-77699CDA16D3.thumb.jpeg.f567386c4709f57d4e8b33fbbfeb1341.jpeg

 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Snagg30 skrev:

Ikke dårlig :) 

https://www.goodwood.com/grr/road/news/2022/1/the-11-best-bmw-m-cars-ever/?fbclid=IwAR3cAabZkUnGZK37wj2w5wOZOi_I81PP_eMZ5wqNmjkw9we0QwB9MPt-0S0

 

Håper vi får se litt mer bilder osv og erfaringer du har av denne bilen. Jeg personlig venter spent på G81! Har nylig kommet en aero pakke til bilen, toner ned fronten litt for de som ønsker det. CF49C637-138F-488B-9445-E7892B17F744.thumb.jpeg.058b0d0c1c50ebaf8e5c84e034a32a16.jpeg631CB8C0-8742-40B9-A479-77699CDA16D3.thumb.jpeg.f567386c4709f57d4e8b33fbbfeb1341.jpeg

 

Morsom link👍

skiltet deler jo grillen på org grill også, og jeg synes den er veldig aggressiv og kler M3en som er lav og bred foran. Kunne tenkt meg leppe, det tror kan bli bra.

jeg gru gleder meg til G81, for det er den jeg helst skulle hatt og tror den blir råføff. Jeg har alltid hatt stv med unntak av en F36, så nå har jeg kjøpt skiboks😱 det er noe av det styggeste jeg vet om, men et nødvendig onde, skal bare på og av etter bruk. Har kjørt bilen alt for lite, bare 2500 km, men fam på 4 liker bilen godt, og jeg gleder meg til hver tur😀 Holder på med foliering av kanalskjørt nå, da de er utsatt for å bli tråkket på. 

 

615444A5-469D-4875-882D-271F649AC75B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2021 den 18.11, Lars S skrev:

Hentet M3en på onsdag, så det var en bra dag😀

En veldig flott bil som familien liker også.

Har ikke gitt full gass enda, men den virker veldig sprek. Fikk beskjed om å kjøre den inn, så skal den inn på innkjøringsservice ved 200 mil, hvor de da skifter olja på motor og differ, samt at det er først etter denne servicen at bilen får full effekt. Synes det virker til at veld mye av kraften går til bakhjulene, den slipper bak på 3. og 4. gir. kjører med sommerhjulene, så er nok litt kaldt for de, men synes dette er litt voldsomt? Noen andre som har kjørt M xDrive, og har noen liknende erfaringer?

Ikke kjørt G80, men hadde en 2019 M5 competition og den slipper bak ved kickdown i 100km/t med med vinterhjula på tørr asfalt Michelin alpin 5 men tar seg jo raskt inn med xdriven innkobla.

gratulerer med rå bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...