Gå til innhold

M5 2005


CaptainMag
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer kjøp av en M5, 2005, 136000km. Hadde lottokupongen gått inn ville jeg kjøpt en ny, men det er noe nostalgisk rått ved å ha en V10’er du kan starte opp når det passer. 😁  Lurer på hva fagfolket her har av tips ift hva jeg må være obs på. Er det jævlig høye utgifter til vedlikehold f.eks? Hva kan gjøres for å få senket dem? Er det lurt å kjøpe med en garanti på girkasse/motor? Alle tips mottas med en stor takk. 

Endret av CaptainMag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Og jeg har hatt et par Bmw’er og de har kostet meg mye i vedlikehold, men spesielt i verditap. Siste jeg hadde var en 535 17’ helt nydelig bil, men alt koster. Så, det jeg er mest bekymret for er jo at alderen på M5’en gjør den litt utsatt for uventede utgifter. Og så er den sikkert vanskelig å omsette hvis det skulle bli nødvendig…Uansett, jeg er supergira for dette har vært drømmen i mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en link slik man får sett bilen og?

Jeg personlig hadde aldri eid noe slikt uten motor å drivverk forsikring, og du burde få dokumentasjon på hva som er gjort med bilen. At den er NAF testet er fint, men det sier ingenting om rådelagerene er byttet eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg venter i spenning. 😬 Hva er dommen? Er jeg i ferd med å kjøpe katta i sekken, eller? For å si det rett ut, jeg er en bilselgers drøm. Lar meg dra med og ser bare muligheter der andre ser problemer. Men, jeg er ganske innforstått med at dette kanskje ikke er kjempelurt, men la drømmen leve tenker jeg. Når jeg sitter på gamlehjemmet, så er det en del morsommere å kunne mimre tilbake til den tiden du kjørte rundt med en V10’er, enn å kunne skryte av at du sparte mange tusenlapper på å ikke kjøpe en sånn bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Nå har ikke jeg noen erfaring eller tips å komme med på bil, men sånn på generell basis ville jeg prøvd å fått tak i en original bil som mulig utseendemessig. Det kan si et og annet om hvordan den er holdt. Denne utgaven med billige Japan Racing felger er ikke toppindikator på hvordan det er brukt penger på bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står i annonsen at den har komplett servicehistorikk, men d stemmer jo ikke. Der de har listet opp alle servicene så mangler den M-servicen på ca 2.500 km. Her blir d byttet alt av olje (motor og diff)

Står også at den er velholdt, men førersetet ser for jævlig ut. Har nok aldri blitt behandlet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene er jo enkle og bytte ut, men ville heller tatt rådene som nevnt her om hva som er byttet. Denne bilen var jo også i FB gruppen for litt siden der står jo enormt med tips og mye av det samme som jeg nevnte i innlegget mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! 👍 @Reef89 Det du nevner ang rådelagre osv…sånn jeg leser det framstår det som om det er feil på de tingene du nevner…Eller mener du bare at jeg må få dokumentasjon på at dette er gjort/ordnet. Jeg er ikke på FB så vet ikke hva som er diskutert der. Uansett, kan noen si meg, steg for steg, hva jeg bør gjøre i forkant av kjøp? Og så, til hovedspm: bør jeg kjøpe den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...