Gå til innhold

E46 M3 - Alpina D3 - 991.2 Carrera S.

Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, papertiger skrev:

Porsche er Porsche, på godt og vondt. Det skal vel koste mer å drifte en P bil enn en BMW, ellers hadde ikke P bil vært P bil 🙃
Eller så kan du gjøre som sjefen på jobben min som nettopp kjøpte seg 911 igjen, 2020 992 4S: trengte ikke PAW, han hadde råd til å betale om det skulle være noe 😅. Grei innstilling det. 

En holdning en sunnmøring bare kan drømme om! :D Artig å høre bilene som har vært på din arbeids plass, vi jobbet i samme bransje men hos oss er det ikke et fnugg av fine biler med store bensin motorer. Denne sunnmøringen har slutten i den "vanlige" jobben og driver for meg selv nå 100% og må ha tunga beint i munnen fremover, livet uten PAW der er jeg ikke enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si at Porsche er Porsche, men BMW er pokkern meg BMW også når man ser på value for money 😜 Porsche er da ikke så mye bedre enn tilsvarende M bil som prisforskjellen skulle tilsi.

21 000 papp for en elbil-service er jo på grensen til svindel og bedrag, dette må da media opplyses om. Hva koster servicen på en i4 M50? 6000,- eller noe…som også er godt gjort med tanke på hva som egentlig byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Man kan si at Porsche er Porsche, men BMW er pokkern meg BMW også når man ser på value for money 😜 Porsche er da ikke så mye bedre enn tilsvarende M bil som prisforskjellen skulle tilsi.

21 000 papp for en elbil-service er jo på grensen til svindel og bedrag, dette må da media opplyses om. Hva koster servicen på en i4 M50? 6000,- eller noe…som også er godt gjort med tanke på hva som egentlig byttes.

Bare til info kan man sjekke litt rundt som jeg har snakket med @Skulebollen om på privaten. Betalte 7900 for min 60k-service på Taycan, det er også for mye, men levelig. Betalte også 17k før jul for ett år PAW og ble fortalt at prisene skulle opp. Nå kan man velge hvor man vil kjøpe PAW også, så beholder jeg bilen kjøper jeg det fra Canada, der er det vesentlig billigere enn i Norge, i alle fall etter prisoppgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 om du skal tenke slik så er G82 bedre en alle disse bilene her, og det er den vell kanskje ikke? Jeg er enig at ytelsene og runde tidene er vanvittig bra, men sett deg i en nyere 911 og kjør igjennom alle slags forhold og omgivelser i noen tusen km og se om du sier det samme. For det tror jeg garantert ikke du kommer til å gjøre, 911 er bedre på alle områder i mine øyne og gir en kjøre opplevelse ingen BMW har gitt meg tidligere. Er noen italienske biler med frisk nypris her som jeg hvert fall hadde valgt foran nevnte bilIMG_7065.thumb.jpeg.24c295fdcd6d5586d806641c2490da66.jpeg

@fupsaker det var brått litt mer edruelige priser ja. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra PCÅ. 

service 7.490kr, intervall på 2 år. Stor service er noe dyrere men utifra hva jeg leser er det rundt dobbelt pris av vanlig service. M.a.o ikke store kostnader pr år på service. Vesentlig billigere en f.eks. G11 750i som kom på 22.000kr IMG_7076.thumb.jpeg.1dc0ed1d0d976a322017f7e8cb88d4a4.jpeg

PAW har blitt dyrere og koster nå 24.000kr om du kjøper for 1 år, men du får det ned til 20.000kr ved kjøp av flere år. 

Priser:
1 år: 24056 kr
2 år: 43282 kr
2 år: 61430 kr

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke plage deg mer nå😂 Men det du har fått tilbud på har jo Ingenting med service og gjøre, det er jo bare ett oljeskift. 

Når det gjelder ringtider, så er det viktig og bemerke seg at både banen, og ikke minst dekk blir raskere år for år. Så t.d en 991.1 gt3 som du nevner som kjørte der i 2014, vil ikke ha så stor forskjell til en 992 gt3 som kjørte der i 2021. Når man kjører dem mot hverandre i dag, så vil ikke forskjellen som ringtider på wikipedia viser vere så stor. ( Jeg for min del kan gjerne tro forskjellen er så stor, for det betyr at jeg er jævlig rask😆

Men uansett, så er G8* imponerende raske. Men koster jo ish også det samme som en 991.2 i innkjøp.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snagg30 skrev:

@Skulebollen spurte om pris på enkel service. Uansett er det billigere en dine 40k som du sa var fakta, men nå begynner vi begge å bli trøtt av samtalen her :D 

Som nevnt, du har fått pris på ett oljeskift ( som ikke er nødvendig iht. Serviceintervall? ) Jeg fikk pris på 8 års service på en 991.1 GT3. Som igjen var ish lik servicen jeg tok når bilen var 6 år ( Alle Porsche har vel 2 års intervall ) Dette ER fakta 💁

For og slenge inn en outsider, fikk pristilbud på 28.800 for vanlig 2årig service på Cayenne Hybrid, senest i oktober. 

Mulig du får lokalrabatt mens dei vil rævkjøre en stakkar fra Nordfjord 💁

Uansett, dyrt for en Tømrer. Vi får si oss enige i og vere uenige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Snagg30 said:

Fikk svar fra PCÅ. 

service 7.490kr, intervall på 2 år. Stor service er noe dyrere men utifra hva jeg leser er det rundt dobbelt pris av vanlig service. M.a.o ikke store kostnader pr år på service. Vesentlig billigere en f.eks. G11 750i som kom på 22.000kr IMG_7076.thumb.jpeg.1dc0ed1d0d976a322017f7e8cb88d4a4.jpeg

PAW har blitt dyrere og koster nå 24.000kr om du kjøper for 1 år, men du får det ned til 20.000kr ved kjøp av flere år. 

Priser:
1 år: 24056 kr
2 år: 43282 kr
2 år: 61430 kr

Ikke dum pris dette. Til sammenligning skulle Bilia Skøyen ha 6k for oljeskift utenom BSI-avtalen på F90en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, BrokeBoi skrev:

Ikke dum pris dette. Til sammenligning skulle Bilia Skøyen ha 6k for oljeskift utenom BSI-avtalen på F90en...

Tror jeg betalte 4000kr for service på i3’n så dette får holde ja. 

fikk pris nå på neste service som inntreffer for meg som er en 10 års inspeksjon i tillegg, den kommer på 21.000kr :) Får vær grei pris på en slik bil tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...