mr.pingu Skrevet April 21 Skrevet April 21 Kjipt å oppdage det ene lekkasje etter den andre. men som vanlig veldig informativt igjen og gøy å lese! Disse nye felgene kler bilen veldig bra
*MrB* Skrevet April 21 Skrevet April 21 Meget fint Alpinastuk der ja. Men kjedelig med 2 differ som lekker. Og Bilstein ser dessverre ikke ut til å klare å få kvaliteten helt opp der den bør være. Har hatt trøbbel med B8 tidligere, og jammen begynte ikke en B4 demper å lekke etter relativt kort tid på den gamle E60'en min også.
E.C. Skrevet April 21 Forfatter Skrevet April 21 12 minutes ago, mr.pingu said: Kjipt å oppdage det ene lekkasje etter den andre. men som vanlig veldig informativt igjen og gøy å lese! Disse nye felgene kler bilen veldig bra Takk 9 minutes ago, *MrB* said: Meget fint Alpinastuk der ja. Men kjedelig med 2 differ som lekker. Og Bilstein ser dessverre ikke ut til å klare å få kvaliteten helt opp der den bør være. Har hatt trøbbel med B8 tidligere, og jammen begynte ikke en B4 demper å lekke etter relativt kort tid på den gamle E60'en min også. Takk. Ja, det har vært litt ymse tilbakemeldinger på Bilstein når man leser her på forumet. E61 hos meg fikk B6 bak fordi Sachs ikke lagde S704A M-Sport-dempere bak til E61, kun S226A. Direkte nedgradering ønsket jeg ikke. Følte at originale var litt dyre, kostet vel i området 3-4000 kr/stk (ser de ligger på 5000 kr/demper før evt. rabatt nå). Jeg blir nå dreven på å bytte tetninger på diff nå, om ikke annet 😄 *MrB* reagerte på dette 1
tennbrikket Skrevet April 21 Skrevet April 21 Har lest meg opp og ned gjennom utenlandske forum gjennom påsken på dempere til e34. Bilstein blir omtalt som mer eller mindre søppel til e34, så der var oppsummeringen av hvilket som helst "no name" demper gjorde det bedre. Folk var vel enige om at bilstein generelt ikke var dårlig, men til e34 var det hvert fall skivebom. Bestilte nå akkurat KONI dempere til den foran. Trålet internett og fant en "sær" liten norsk nettbutikk som hadde 2 framdempere på lager, og til halv pris av hva alle inkludert autodoc skulle ha, så dette er nok "gammel stock" som dem har glemt å oppdatere prisene på. Resten blir nok å bestille rundt black friday eller hvis det dukker opp noen andre tilbud. Autodoc handlekurven kom fort opp på 20000kr med understellsdeler, så det blir å ta litt og litt innkjøp, men å bytte alt samtidig over vinteren.
E.C. Skrevet April 21 Forfatter Skrevet April 21 Var vel også B8 på E39 som funka meget dårlig og frøs om vinteren om jeg husker rett. Kjekt å finne old stock i Norge, iaf. med den deilige eurokursen vi har om dagen. Otis reagerte på dette 1
tennbrikket Skrevet April 21 Skrevet April 21 23 minutter siden, E.C. skrev: Var vel også B8 på E39 som funka meget dårlig og frøs om vinteren om jeg husker rett. Kjekt å finne old stock i Norge, iaf. med den deilige eurokursen vi har om dagen. Vurderte lenge å gå for b12, men jeg er redd de b8 demperne. De får dessverre ikke mye skryt, men prisen var bedre enn b6. Skikkelig uflaks nå, så er det svinn i lageret og de er egentlig tomme. Prisen var meget god 3300kr for to dempere ink frakt, samme autodoc tar for 1 demper. E.C. reagerte på dette 1
Daniel. Skrevet April 21 Skrevet April 21 På 14.4.2025 den 3.14, E.C. skrev: Vanlig pære og sokkel, som er plast-sveiset fast i reflektoren. Skal se om det blir mulig å gjøre det litt billigere neste gang ved å smelte den plastsveisen og prøve å bytte kun selve pæra. Er vel noen der ute på internett som har funnet ut av dette. Det skal gå fint Kjipt med dobbelt opp av difflekkasjer. E61 ble veldig bra med Alpina hjulene 😁 E.C. reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet April 21 Skrevet April 21 1 hour ago, E.C. said: Var vel også B8 på E39 som funka meget dårlig og frøs om vinteren om jeg husker rett. Stemmer. 2 sett på E39 for min del. Begge fikk vanninntrenging og frøs. Auto Trio var heldigvis ganske serviceinnstilte, selv om demperne var «amatørmontert». E.C. reagerte på dette 1
papertiger Skrevet April 21 Skrevet April 21 Utrolig fin og klassisk look på den med Alpina felger. Stilig og stilrent. Også nydelig å se detaljnivået du har på postene dine. Mye research-timer som går med her kan jeg se for meg.
E.C. Skrevet April 21 Forfatter Skrevet April 21 @papertiger Takk. Går fort litt timer i research ja 😆 papertiger reagerte på dette 1
CHNilsen Skrevet April 22 Skrevet April 22 Helt rått innlegg dette, morsomt med både usb-c lading, hjul som sitter pent. Rått mye du du gjør og følger opp bilene👍👍 Hvordan opplevdes bilen med nye stabstag? Vi vurderer noe slik til @idapederse sin e60. Der er det pr nå "sport" fra e60 med lilla powerflex. Er vell 25mm foran og 14 bak. Var en liten oppgradering fra standard som satt der. Vi har dessverre opplevd at powerflex foringene foran lager litt lyd og må smøres opp, ikke at det er en kjempe jobb. Men fortsatt litt irriterende.
E.C. Skrevet April 22 Forfatter Skrevet April 22 @CHNilsen Takk takk. Har unngått å kjøre bilen unødvendig pga. lekkasjen på diff, men den ene turen jeg tok på bakveiene i området synes jeg at den krenger merkbart mindre, ergo som forventet. Jeg var nesten mer imponert over at jeg ikke merket noe særlig forskjell på nye 19" vs. gamle 245/45R18 sommerhjul (sistnevnte fra hukommelsen så klart). Var litt redd for at overgangen til 19" kunne bli en merkbar nedgang i komfort, men det ser ut som at det har gått greit. Hjelper muligens på å ikke ha for høyt dektrykk, ble 2,5 bar foran og 2,8 bak, mener at jeg kjører slikt på både E61 og E91. Det kunne også se ut som ca. standard dekktrykk for "tom bil" for aktuell dekkstørrelse på F11 , som vektmessig er vel +/- likt E61. Forrige eier har dog kjørt en del mer trykk i hjula, så tappet ut nesten 0,5 bar der. Vært borti Powerflex knirk på E36, spent å se hvordan det går her. Kanskje bedre mtp. knirking med helt nye smoothe stag vs. gamle smårustne stag? Skal gi en skikkelig oppdatering når jeg får tatt meg en ordentlig kjøretur. Mener bremsene fortsatt ikke er 100% mtp vibrasjon, selv om de ble mye bedre etter at jeg tok av gamle bulka sommerfelger av bilen. Lurer på om nytt tårnlager faktisk har hjulpet på også, men har knapt kjørt bilen etter bytte. Jeg har for øvrig lagt ut de gamle M-Sport staga for salg på finn, så skal ikke være så kranglete på pris om dere ønsker å teste de ut
CHNilsen Skrevet April 22 Skrevet April 22 19" på e6x funker veldig bra, vi har jo økt dimmen noe for å få noe mer dekkside. Min erfaring sier også det er endel forskjell mellom produsentene på komfort på dekkene også. Ja dette med lufttrykk er en spennende sak, selv så kjører vi med trykk tilsvarende fullastet bil. Gir nok noe mindre komfort, men har ekstremt god erfaring med tanke på slitasje. Dekk er dyrt nok som det er 😅 Spesielt om man har litt camber. ja det er kanskje ikke så dumt med msport stag 🤔 E.C. reagerte på dette 1
E.C. Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden Har ikke skjedd så veldig mye i grunn, mest på fronten der jeg drar kortet og venter på pakker. E91: Venter på litt mer verktøy før ting skal fikses, alt av delene tror jeg er på plass. E61: Tja, her er det en nedgående trend. Sjekka om diffen kanskje hadde litt for mye olje og muligens derfor svettet via luftehullet. Det var faktisk rundt 3 dl for mye: Fargen i oljepanna var ikke sånn kjempebra, en del innslag av glitter / små metallbiter: Glemte å sjekke om det var magnetisk eller ikke før jeg helte olja i en annen dunk. Blir å kjenne etter slakk på både inngående og utgående når tetningene skal byttes. Muligens noe lager på tur ut. Har ikke hørt noen ulyder enda, så får se hva som skjer. Selve Quaife-enheten tviler jeg på at er slitt, men kan hende det blir behov å flytte innmaten over i et nytt hus. Kanskje på tide å snuse på clutchbasert som bygges hele veien fra bunn av, litt annen prisklasse da. Bilgudene har ikke gitt seg der, ser ut som at jeg har fått feil på K-buss, det kan bli spennende å feilsøke. Altså, misforstå meg rett, jeg tror for all del at jeg finner ut av dette, men timingen var ikke så kjempebra. Symptomene kan beskrives med at alt i instrumentclusteret begynner å gå apeshit mens man kjører. Hadde egentlig planer om langtur med bilen om ikke kjempelenge, nå spørs det. CCC-en som er overhalt av han Jacek (etter 3 forsøk) og som fikk montert seg noe "innebygget" blåtann på AUX-linja har også begynt å streike. I alle fall lyden. Blir noe satans med bakgrunnsstøy i forhold til signal og lavere volum etter at bilen har vært på 10-15 min. Forhåpentligvis bare den blåtann greia som har klikka og ikke hele lyddelen i CCC-en. E39: Litt flere lyspunkt her. Hentet ut fra vinterlagring og funker som den skal. Bør bytte dekk, spesielt bak, men litt sære dimensjoner der man ikke finner så mye i mellomsjiktet. Enten er det PS4 eller så er det Roadhog og Linglong. Fikk tatt "Inspection I" +/- på den etter at den ble hentet ut: bremsevæske, olje og pollenfilter. Blir sjukt mye dritt i alle dreneringene, spesielt de som går fra luftfilterboksene, så ble en ekstra runde med vask der: Så fikk den seg en vask, måtte stå møkkete i vinter siden den ble kjørt til vinterlagring i regnet: Greit å ha én bil som funker si. TRF, ///M-ini95, sveigis og 3 andre reagerte på dette 6
///M-ini95 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Utrolig hvor bra en velholdt E39 passer inn i trafikkbildet, selv i 2025 hvor alt handler om hvem som kan bygge den største iPad'n på fire hjul Dusy, sveigis og E.C. reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå