Vegard_ Skrevet Mars 29 Forfatter Skrevet Mars 29 (endret) Jeg har hatt lyst på E28 lenge, og nå skjedde det endelig! En 1985 518i ble lagt ut til salgs på facebook, jeg kastet meg inn i bilen og kjørte til Otta for å se på den. Denne har ikke vært registrert eller eu godkjent siden 2009, men startet og kjørt i ny og ne siden. Det blir litt av et prosjekt, men denne skal jeg få i gang igjen og på vegen. Denne er lokal i Gudbrandsdalen og førstegangsregistrert på Lillehammer. Nå får den fortsette livet sitt her i dala sammen med E39en 😁 Om jeg oppdaterer denne tråden om e28 eller lager en egen får vi se an Endret Mars 29 av Vegard_ Dusy, sveigis og ///M-ini95 reagerte på dette 3
sveigis Skrevet Mars 29 Skrevet Mars 29 1 minutt siden, Vegard_ skrev: Jeg har hatt lyst på E28 lenge, og nå skjedde det endelig! En 1985 518i ble lagt ut til salgs på facebook, jeg kastet meg inn i bilen og kjørte til Otta for å se på den. Denne har ikke vært registrert eller eu godkjent siden 2009, men startet og kjørt i ny og ne siden. Det blir litt av et prosjekt, men denne skal jeg få i gang igjen og på vegen. Denne er lokal i Gudbrandsdalen og førstegangsregistrert på Lillehammer. Nå får den fortsette livet sitt her i dala sammen med E39en 😁 Om jeg oppdaterer denne tråden om e28 eller lager en egen får vi se an Ah endelig mer e28 her inne og ikke minst kjør på med oppdateringer 😊 Så den for salg jeg og . Bra du kjøpte den . Vegard_ reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet Mars 29 Skrevet Mars 29 Skjønner godt det, har lyst på E28 selv jeg, gratulerer med kjøpet 🙂 Vegard_ reagerte på dette 1
Vegard_ Skrevet Mars 29 Forfatter Skrevet Mars 29 4 minutes ago, sveigis said: Ah endelig mer e28 her inne og ikke minst kjør på med oppdateringer 😊 Så den for salg jeg og . Bra du kjøpte den . Hadde dialog med selger noen måneder tidligere om evt bytte mot E39'en min, men glad jeg endte opp med begge to til slutt. Kan nesten ikke tro jeg eier en av bilene på drømmelista! Denne skal jeg ta godt vare på 😁
Vegard_ Skrevet Mars 29 Forfatter Skrevet Mars 29 2 minutes ago, Haug530D said: Skjønner godt det, har lyst på E28 selv jeg, gratulerer med kjøpet 🙂 Tusen takk! Sverre 2468 reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Mars 29 Skrevet Mars 29 36 minutter siden, Vegard_ skrev: Hadde dialog med selger noen måneder tidligere om evt bytte mot E39'en min, men glad jeg endte opp med begge to til slutt. Kan nesten ikke tro jeg eier en av bilene på drømmelista! Denne skal jeg ta godt vare på 😁 Morro og denne fargen på denne er det ikke mange av 😊 Det du vil merke her ,er hvor mye lettere ting er å fikse kontra e39en . Igjen spennnende og ta gjerne flere bilder av bil ut og innvendig .
Vegard_ Skrevet Mars 29 Forfatter Skrevet Mars 29 1 minute ago, sveigis said: Morro og denne fargen på denne er det ikke mange av 😊 Det du vil merke her ,er hvor mye lettere ting er å fikse kontra e39en . Igjen spennnende og ta gjerne flere bilder av bil ut og innvendig . Saturn blue heter den! Akkurat nå er bilen ganske sol-skadet, men single stage lakk skal være relativt greit å få tilbake shine på. Sjekka litt raskt delepriser også, det er enkle biler, og mye av slitedelene er relativt gunstige i forhold til E39 Flere bilder skal jeg ordne når jeg får henta den hjem 😊 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Mars 29 Skrevet Mars 29 22 minutter siden, Vegard_ skrev: Sjekka litt raskt delepriser også, det er enkle biler, og mye av slitedelene er relativt gunstige i forhold til E39 Ja her er det stor forskjell ja 😊 Denne vet jeg du vil kose deg med ,en e28 er rett og slett gøy . Vegard_ reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet Mars 30 Skrevet Mars 30 Dette kan bli et artig prosjekt. Også er det jo en stor fordel at det er innsprut. Forgasserne fra midten av 80 tallet er ikke noe og skryte av. Vegard_ og sveigis reagerte på dette 2
Vegard_ Skrevet Mars 30 Forfatter Skrevet Mars 30 5 hours ago, Rune-K said: Dette kan bli et artig prosjekt. Også er det jo en stor fordel at det er innsprut. Forgasserne fra midten av 80 tallet er ikke noe og skryte av. Ser fram til å begynne med denne ja, får nok hentet den i løpet av påska tenker jeg. Akkurat solgt subaruen så da fikk jeg løsna noen kr ekstra også sveigis reagerte på dette 1
Vegard_ Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Retrofitbonanza del 2: Elektriske stoler med memory og svart interiør Ja, grått interiør ser nå OK ut når det er i god stand, men jeg foretrekker svart. For en stund siden fant jeg et sett med sorte el-sport stoler til salgs. Planen var egentlig å kjøpe sort skinninteriør for resten. Da jeg begynte å montere interiøret fra en delebil fant jeg ut at dørpanelene bak ikke passet. Panel til bil med airbagger i bakdørene er visst vanskelig å få tak i (tydeligvis). Så da endte jeg opp med å kjøpe et komplett alcantara interiør, i riktig spesifikasjon for at det skulle passe til min bil. Nedfellbare bakseter, airbagger i bakdørene og varme i forseter. Stolene var riktig nok manuelle, men jeg endte opp med å flytte over trekket til de elektriske stolene jeg hadde. I samme slengen fikset jeg da skumgummien, det er såpass lenge siden at jeg gjorde det her at førerstolen må repareres på nytt faktisk, men nå vet jeg hva som ikke fungerer 😅 Som alt annet retrofit på E39 så er det mye arbeid med ledningsnett, i min bil nå så ble 3 ledningsnett for førerdør til 1, da 1 sett hadde memory-knapp, 1 hadde Hi-fi lydanlegg og 1 hadde Electrochrome kabler (kommer senere). Sammenligne, føre over det som trengs Til slutt så ender man opp med nesten full spec dør-ledningsnett, mangler vel bare DSP her nå, men det skjer ikke da jeg har andre planer rundt lydinstallasjon i bilen. Monter i dør, memory knapp ledningsdelen vart veldig lang, så jeg må se om jeg får ruta den annerledes eller korte den ned på et slags vis. Så over til ledningsnett for stolene, K72 rele og p-bus for memory. For strøm og jording er det ganske rett frem, da trekker man positiv fra sikringsboksen til stol. Jording er bare å finne nærmeste jordingspunkt. Men for K72 releet må det kobles inn til general modulen så man kan justere førerstolen når bilen er "våken" og ikke skrudd på tenning eller motor. Releet er før sikringsboksen bak hanskerommet, og etter strømfordelingsboksen under passasjerstolen. Jeg finner desverre ikke igjen koblingsskjemaene jeg brukte. K72 fra første delebilen jeg kjøpte, en facelift 520i vogn I mellomtida bytta jeg telefon, så det mangler visst en del bilder her, men positiv og jording koblet til kontakt til stol Over til fremstolene og trekk, her var sidestøttene ganske morkne og ødelagt, jeg brukte kun kontaktlim når jeg holdt på her, men det varte vel kun 1 år ca. Så da får jeg prøve å forsterke neste gang jeg åpner opp stolene. Fra fabrikk og profesjonelle omtrekkere så skal stoffet festes med "hogrings", men det hadde jeg ikke her, så da ble det så enkelt som strips. Det holder fortsatt og man kjenner ingen forskjell. På ryggen tenkte jeg at det bare var å flytte over alt fra manuell versjon til elektrisk,men her er faktisk skumgummien forskjellig. Vanskelig å se, men ene har mye mer kjøtt enn den andre. Teppet vasket jeg flere runder med såpe for å bli kvitt røyklukta, kjenner veldig sjeldent til det og jeg tror det kommer fra noe annet i interiøret. Før: Halveis Interiør inn, en liten bonus retrofit var jo "integrated child seats", er jo tross alt superonkel Må bare beklage at det tar så voldsom lang tid mellom hvert fullskrivde innlegg, når ting tar tid å gjøre på bilen pga dårlig helse så blir det fort at man må lete gjennom flere hundre bilder for å finne det man har gjort for 11 måneder siden. Spesielt det med å huske alt av ledningsnett som man har fiplet med så er det litt trælsomt. Men nå begynner jeg vel å nærme meg "catchup" av retrofits som er ferdig i hvertfall. Saltkjelen, Bendik Kjellevold, GtiGtr og 1 annen reagerte på dette 4
Saltkjelen Skrevet 48 minutter siden Skrevet 48 minutter siden Wow, knallfint! Nesten litt flaks at det var vanskelig å få tak i riktige dørtrekk bak, for dette alcantarainteriøret så helt strøkent ut. Lekkert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå