Gå til innhold

Kjøp av nyere M-bil. Kjøpt M2 competition


Lars89
 Share

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Lars89 said:

Hvordan er det å få prøvekjørt en bil man ikke har intensjoner om å kjøpe? 

Fant denne lokalt. Grei bil, men er etter min mening 70-100k for dyr.

Blir uansett å ta en tur for å prøvesitte i morgen for å se om det faller i smak. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=255580103

Du sier jo ikke til en selger at du ikke var intensjon om å kjøpe vel? Så lenge det ikke er dørselger eller telefonselger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo vært innpå tanken om i8 også, men jeg syns ikke at drivlinja matcher utseende.

Blir litt for mye posørbil syns jeg. 

Satser på litt prøvesitting/kjøring i morgen eller til uka.

Finnes div biler (M2, M2C, M4, Cayman) lokalt som bør gir en viss pekepinn selv om selve bilene er "feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i8 er faktisk både morsom og kvikk (man blir litt blind på spesifikasjoner), så det er absolutt en bil som er verdt å vurdere. Likevel går nok min stemme til M2, evt. Cayman av de du har vært inne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sett/prøvesittet litt bil nå.

M2 Lci hos Bavaria var helt strøken og frista å bare slå til der og da, men den er for høyt prisa. Må evt forhandle ned prisen. 

M2 competition hadde litt mer bruksmerker, kantkjørte felger og cup2-dekk som bar preg av hard bruk... Savna ikke bedre seter, men får prøve en med M-seter også.

M3 F80 var en nydelig bil, men akkurat denne blir for gammel.

På Cayman så jeg rett i vindusramma. Kom ikke langt nok ned. Mulig pga type seter.

Må få til litt prøvekjøring snart.

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M2C er jo egentlig den perfekte bilen på mange måter og har M3 følelsen. 

Dessverre så er det jo en liten bil med mange kjipe løsninger, hvor storebror F80 M3 føles mye mer gjennomført ut og er en aldeles mer praktisk bil. Spesielt siden du nevner pendling og så.. 

Vanlig M2 hadde jeg ikke giddi å kjøpt engang og Den til Bavaria er 100k for dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Clarity skrev:

M2C er jo egentlig den perfekte bilen på mange måter og har M3 følelsen. 

Dessverre så er det jo en liten bil med mange kjipe løsninger, hvor storebror F80 M3 føles mye mer gjennomført ut og er en aldeles mer praktisk bil. Spesielt siden du nevner pendling og så.. 

Vanlig M2 hadde jeg ikke giddi å kjøpt engang og Den til Bavaria er 100k for dyr

Jeg har sett på M2 med manuell som en solid avtager til F97 vi har nå. Men i går ble jeg klar over for første gang den ikke kommer med HUD, det er jo et helt merkelig valg. F45 har jo til og med dette, dette gjorde M2 uaktuell for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg har sett på M2 med manuell som en solid avtager til F97 vi har nå. Men i går ble jeg klar over for første gang den ikke kommer med HUD, det er jo et helt merkelig valg. F45 har jo til og med dette, dette gjorde M2 uaktuell for min del.

Om du bytter fra F97 til F87 tror jeg du kommer til å gå i bakken.. :)

Hadde ikke kjøpt M2 med mindre man vil ha en lekebil eller bare en trackday bil på skogen eller sløyfa der målet er fin vektbalanse/power ratio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man merker at det er basert på en rimelig modell ja. Og tynt utstyrt selv med alt.

Men jeg følte ikke F80 var radikalt forskjellig sammenligna side ved side.

Interiøret er jo nesten likt, men man har jo mulighet for endel mer utstyr. 

For min del er dette mer en fint nok. Ville jeg hatt luksus kunne jeg kjøpt F10 M5 eller G30 M550d men vil heller ha en mindre, kjøreglad bil.

@Clarity

Vanlig M2 blir kun kjøpt hvis det dukker opp en rimelig og jeg ikke finner fornuftige alternativ. 

Kan jo alltids selges hvis det blir for ille...

Den hos Bavaria er uten tvil for dyr ja. Ser noenlunde tilsvarende går for 660-700. Pluss i boka for 2 sett hjul, premium selection, BSI osv men blir for mye uansett. 

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snagg30 skrev:

 Uansett så er det M6 som står høyest på lista til neste år 

Du stavet B6 feil.. :-D

Nåvel, tilbake til tema: hvorfor er det så mange M-biler som bytter eir etter forholdsvis kort tid? Er det "flipping" eller annet? Kom nok en optimistisk priset Ur-M2 på finn i dag  BMW M2 | FINN.no som ble registrert på eier i januar. Han/hun har jo nesten ikke fått prøvd sommerdekkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Orjan skrev:

Nåvel, tilbake til tema: hvorfor er det så mange M-biler som bytter eir etter forholdsvis kort tid? Er det "flipping" eller annet?

Tipper deler av det er som følge av førerkortbeslag ;) 

Er nok slik at mange bare vil oppleve det å ha en M-bil nå før elektrisk gjør sitt inntog, og ha bilen en sesong før den selges videre. Jeg så for meg å ha min M4 i ett til to år da jeg kjøpte den, men ikke søren om denne skal selges med det første nå som jeg har blitt godt kjent med den. Helt vanvittig bil, synes faktisk det er mye bil og kjøreglede for pengene.

Som en liten avsporing var jeg og så Viking mot Bodø/Glimt i går, og en haug med unger stod og ventet utenfor stadion for å få autografer. Da jeg kom med M4en var plutselig ikke autografer så interessant lenge, her skulle alle filme M4 og de tryglet om å ruse bilen. Så at slike biler her gir mer oppmerksomhet/bilglede enn noe elektrisk er det jo ikke tvil om :) 

Kan være andre liker å bytte biler oftere, og at det særlig gjelder M-biler. Jeg tenker det er positivt ved bruktkjøp at bilen har hatt en eier over en periode, heller enn fem eiere på tre år - når eier har langtidsperspektiv får man følelsen av at den er stelt bra med og fulgt skikkelig opp, heller enn solgt ved hver service og herjet vanvittig med.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lars89 changed the title to Kjøp av nyere M-bil. Kjøpt M2 competition

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...