Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 hours ago, ZhilleN said:

Mye riktig her, men for å pirke litt så pleier jeg faktisk å ta håndvasken før metallpartikkelfjerner, Nettopp for å få av trafikkfilmen som kan hindre litt av effekten av denne, uansett hvis bilen skal poleres etter grundig vask må man ty til clay for å få flatene tilbermet helt frie for forurensing 

Det hender jeg tar en ekstra runde med metallpartikkelfjerner etter håndvasken også, men det vurderes der og da. Så jeg er ikke uenig med deg. 

Clay er "nesten" et must før polering, men det kommer an på hvor ille bilen er. Mine egne biler klarer jeg stort sett å holde bra og "nuppefri" hele tiden, men skal jeg ta noen andre sin, så kan jeg ikke huske at jeg har kommet utenom.

Skrevet
23 timer siden, Hahah skrev:

Takk for skikkelig godt svar, skal absolutt sjekke ut alle de produktene. Nå har jeg faktisk allerede kjøpt Vorreininger B, og jeg satt faktisk å vurderte om jeg skulle kjøpe Glossworkz fra CG eller CG Mr. Pink. Vet ikke om det er så stor forskjell på de, men ville ha noe som var skånsomt når jeg skal legge voks, så endte opp med Mr.Pink denne gangen :-)

Begge to er fine, er bare jeg som lander på Glossworkz gang etter gang. 😅 Du blir garantert fornøyd med Mr. Pink også! 

• 2 years later...
Skrevet (endret)

Hepp! Klarte underverket å rote keramisk coating(Sonax Ceramic Spray Coating)på vinduene, et forsøk på å gjøre bilen turklar. Prøvde å tørke vekk og gjorde vondt verre. Uvitenhet. Nå har jeg tydelig belegg på to av bakvinduene(dør og det lille i hjørnet) på enkelte parti som tydelig(tydelig for meg iallefall i sollys) ser at det er forsøkt fjernet/tørket vekk. Gnikking tar det ikke bort og ikke ruterens.
Hva kan jeg bruke her? 😊

Endret av Marius2002
Skrevet

Finnes folk som har prøvd å polere glass med heavy-cuts for å gjøre slitte ruter bedre. Da holder man på i en halvtimes tid. Neppe noe fare for å skade ruta. Polering skal ta alle coatinger, ettersom det i praksis er en veldig mild form for sliping.

Skrevet

Okei. Jeg er skeptisk til alt som har med sliping av glass å gjøre. Men mulig dette fungerer. Jeg får vurdere om jeg skal ta en test. Det slites jo vekk med tiden, men det er jo ikke pent i riktig/feil lys.

Ellers ble bilen bra. Gikk over med denne helt til slutt etter den Sonax der. Mulig det var bortkastet med 2 lag, men det var virkelig en wow-effekt i utseende. Kjøpte på Mekonomens sluttsalg til rett over 100-lappen, så verdt å prøve. Hev den på en BMW med Tanzanite Blue også, fikk virkelig frem fargen.

https://www.garasjetid.no/turtle-wax/2284/hybrid-solutions-ceramic-plus-graphene-wax-graphene-wax-overlegen-beskyttelse-156gr?gad_source=1&gbraid=0AAAAACrKJmFXWpSewOg1PDb3iXQejNMju&gclid=CjwKCAjwkJm0BhBxEiwAwT1AXHTAiZXi2CWSlq7bYvgatYNQkvrmxHrLyRi6tCHri0fz8205GrYRVBoC5_MQAvD_BwE

Skrevet

Er det noen som har tips til batteridrevet poleringsmaskin? (Lei av ledning!)

Er ingen avansert bruker, men ønsker en grei maskin til bruk på egne biler.

Helst relativ lav vekt, og ikke ekstremt dyr🙂

Skrevet

@tambur4Jeg kan anbefale Flex XFE 150, men er usikker på om denne er innenfor ditt budsjett? Jeg brukte blant annet denne da jeg skulle fjerne noen veldig stygge riper på 530e'n jeg hadde før, og jeg fikk et flott resultat med kun 1-stegs polering etter våtslipingen.

Hovedproblemet med batteridrevne poleringsmaskiner er stort sett at de fleste ikke er like kraftige som de med ledning. Dette gjelder også den jeg nevner, men den er bra nok til privat bruk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...