Gå til innhold

Min E61 530xd LCI


 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Nettopp kjøpt meg en e61.

Kommer til legge ut noen bilder og litt div om hva som skjer med den.

Har gått litt langt, men virker fast og fin. Litt småplukk her og der.

Er ikke M sport, så trenger i første omgang framfanger (noen til salgs?)

Har ny bakluke som skal på, pga for mye rust på den som sitter til att jeg gidder pusse den opp

 

 

Men har noen spørsmål.

 

Felger, tenker 20", kan vurdere 19 også. Men hvilke bredde og ET anbefales? Skal se litt 

bredt ut. Har 35mm(tror jeg) HR fjærer liggende, så blir det og justere ned på luft bak.

 

Siden jeg har CCC, så er det vel bare forvente att den kvelder en eller annen gang. Så hva anbefales der? Android enhet av noe slag, eller 

ombygg til CIC?

 

Har fått kodet bort US blinkers etter bilde var tatt

Snapchat-21794389 (2).jpg

Endret av klev1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) Få gjerne ut flere bilder ja.

Hvis du først skal begynne med M-Sport, vær så snill å ta hele veien rundt og ikke bare framfanger 😅

Husk at du som har xDrive må ha relativt høyt innpress på felger i motsetning til de med bakhjulstrekk.

Angående CIC vs. Android, det spørs jo helt hvilke funksjoner du ønsker/krever. Jeg personlig hadde nok gått for CIC retrofit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Gratulerer :) Få gjerne ut flere bilder ja.

Hvis du først skal begynne med M-Sport, vær så snill å ta hele veien rundt og ikke bare framfanger 😅

Husk at du som har xDrive må ha relativt høyt innpress på felger i motsetning til de med bakhjulstrekk.

Angående CIC vs. Android, det spørs jo helt hvilke funksjoner du ønsker/krever. Jeg personlig hadde nok gått for CIC retrofit.

Skal hele veien rundt ja :) Men bestilte framfanger nå, skulle gjerne tatt med sideskjørt og bak med engang. Men må få tak i noen felger først.

Så ET på 35-40 ish?

Hovedsakelig er det for og få et freshere idrive og integrert dab jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, klev1 skrev:

Så ET på 35-40 ish?

Hovedsakelig er det for og få et freshere idrive og integrert dab jeg er ute etter.

Det kommer jo litt an på felgbredde og slikt også. Jeg er ikke helt kjent med hva som sitter bra og ikke på xDrive E6x.

Hør f.eks med Bimmerfiks AS (tidligere Bimmerupgrade) angående retrofit av CIC med DAB. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, klev1 skrev:

Er ikke M sport, så trenger i første omgang framfanger (noen til salgs?)

Gratulerer med flott bil. Vedrørende M-sport og LCI er det greit å være klar over at det ikke er plog and play å ettermontere M-sport på en LCI. Dette fordi standard LCI bruker mindre PDC sensorer enn pre-LCI, M-sport og M5 (alle disse bruker samme sensorer). Om du kjøper brukt fanger med ferdige hull for PDC, må du også ha sensorene + ledningsnett. Ved ettermontering pleier man derfor å kjøpe en ny fanger uten hull for PDC, for så å kjøpe løse PDC-holdere til standardfanger og bore ut i den nye. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • klev1 changed the title to Min E61 530xd LCI
  • 2 weeks later...

Trenger nye senterkopper, tenkte kanskje fått tak i med svart bmw logo..men vet ikke jeg..? Blå eller svarte?

*edit* : Når jeg har tenkt meg litt om, så blir det blå

Får feilkode på venstre skiltlys, men ingen av de lyser. Mulig pga noe led drit. Evt så er det ledningsnett. Men siden alt annet

fungerer, og det er "kun" skiltlys som ikke fungerer, så tenkte jeg kode bort feilmld på det. 

Har NCS expert, men ser ikke ut som jeg har den profilen jeg trenger til "manipulering" som såvidt jeg har forstått jeg trenger 

 

Og er det mulig kode så øyebrynene lyser sammen med halo ringene på DRL? På dagen så lyser kun halo ringene, men ved

mørke så slår nærlys, og øyebrynene på

Endret av klev1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reef89 skrev:

Det kan kodes at markeringslysene skal lyse hele tiden. 
Kan også kode at DRL skal være i DRL styrke uansett bryter posisjon. 
Jeg har selv gjort det på min E60. 

aha, kan du gi meg tips om hvor jeg finner det i ncs?  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...