Lars89 Skrevet November 22 Forfatter Skrevet November 22 Da var M2 solgt. Marius2002, Dusy, Orjan og 3 andre reagerte på dette 6
Snagg30 Skrevet November 22 Skrevet November 22 Alt har en slutt, gratulerer med salg! Har du bestemt deg for neste bil eller har du handlet allerede?
Lars89 Skrevet November 22 Forfatter Skrevet November 22 (endret) Har ikke handla noe enda. Dukker det opp et kupp er jeg klar til å handle. Er lei i3en etter 1 uke så mulig den må byttes ut. Er tung på styring/ingen selvopptetting noe som stjeler all kjøreglede. Sånn er det å kjøpe usett. Endret November 22 av Lars89
Lars89 Skrevet November 22 Forfatter Skrevet November 22 Det ble direkte salg til en lokal forhandler som selger mye entusiastbiler. Taper selvfølgelig noe på det, men da er bilen ute av verden for min del. Koster jo endel å ha bilen stående også samt at jeg ikke har parkeringsplass. Må få gjort noe med det. Stusselig med bare en bil 😄
Gabz Skrevet Desember 2 Skrevet Desember 2 Grattis med salg, spent på å se hva som erstatter den etterhvert
Skulebollen Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden På 22.11.2025 den 18.16, Lars89 skrev: Har ikke handla noe enda. Dukker det opp et kupp er jeg klar til å handle. Er lei i3en etter 1 uke så mulig den må byttes ut. Er tung på styring/ingen selvopptetting noe som stjeler all kjøreglede. Sånn er det å kjøpe usett. Fått sett mer på selvoppretting? Kjøpte selv en i3s i dag uten noen form for selvoppretting. Mine tidligere i3er har ikke vert slik
Saltkjelen Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Defekt tannstang er ikke et ukjent fenomen på i3. I noen tilfeller løses tung styring og manglende selvoppretting med ny software, og i de tilfeller dette ikke fikser feilen, er det ny tannstang som gjelder. Det kan også være gjennomføring i torpedoveggen, men det er lite trolig. Skal man først bytte kan man imidlertid bytte gjennomføring/smøre opp her også.
Lars89 Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden (endret) Jeg tok ut frunk og smørte rattakselledd og gummi gjennomføring i torpedo med en universalspray. Da ble den vesentlig bedre, men jeg er fortsatt ikke helt fornøyd. Før satt rattet "fast" hvis jeg ikke hjalp det tilbake. Nå er den generelt lettere og "bare" de siste 15-20 gradene som er "tunge". Kanskje @papertiger og @Saltkjelen har noen innspill? Jeg har kjørt et par i3er på jobb den siste måndeden som er helt like som min så begynner å tro at de ikke er bedre enn den er nå. Er 3,5 år siden sist jeg eide i3 så har glemt litt hvordan styringa var. Tenkte dog ikke noe over det når jeg hadde den forrige. Er jo en gjenganger med treghet i både topplagere og tannstang på disse. Har garanti i 1 år/15k så mulig Bmw får se på den. Men koster sikkert flere tusen hvis de ikke finner noe. Endret 13 timer siden av Lars89
Lars89 Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden (endret) @Saltkjelen Er det 100% selvoppretting på en i3 som er i orden? Min er "grei nok" å kjøre nå, men mangler det lille siste før jeg er helt fornøyd. Forrige i3en husker jeg som en lek å kjøre. Og defekt comfort access på en side er det typisk dørhåndtak? Har heller ikke lys i noen av dørhåndtakene. Endret 13 timer siden av Lars89
Saltkjelen Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Ja, det er full selvoppretting på en fungerende i3. En merker stor forskjell på biler som har gode og dårligere tannstenger. Dersom du mangler både lys og fungerende CA håndtak på samme side, er det nesten så jeg tenker at noen har glemt å sette i kontaktene da det er en kontakt til hver funksjon. Men ja; det er typisk defekt håndtak om CA slutter på en dør. Lars89 reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Kan jo spamme ned tråden din siden vi har samme problem 😅 Er din like ekstrem som min? 20251214_121344.mp4
Lars89 Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden (endret) Den var sånn før jeg smørte noe. Nå er den litt bedre. Sykt irriterende da man merker det HELE tiden. Jeg fyrer avgårde en forsikringssak mot Gjensidige nå. Har en såkalt tilstandsforsikring i og med at bilen merkelig nok sto på tilstandsrapporten før salg. Kanskje den ikke likte turen over fjellet 😄 Her er noen andre ting som fulgte med på kjøpet. Dette ble selvfølgelig tatt tak i med en gang. Endret 12 timer siden av Lars89 Ampera og Skulebollen reagerte på dette 1 1
Saltkjelen Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden @Skulebollen Slik var tannstangen på i3 60Ah jeg hadde. Dette var defekt tannstang, ny SW hjalp ikke. Ikke den beste sammenligningen ettersom jeg satt på, men rattet spretter tilbake i rett posisjon. IMG_3448.mov Lars89 reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 1 time siden, Saltkjelen skrev: @Skulebollen Slik var tannstangen på i3 60Ah jeg hadde. Dette var defekt tannstang, ny SW hjalp ikke. Ikke den beste sammenligningen ettersom jeg satt på, men rattet spretter tilbake i rett posisjon. IMG_3448.mov 13.72 MB · 3 downloads Forstår jeg det slik at det spratt tilbake selv med defekt tannstang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå